Berza

  • aero 810 ▼ -1,22%
  • dinnpb 4.400 ▼ -0,95%
  • niis 675 ▼ -0,44%
  • vbse 2.000 ▲ 5,21%
(29. mart 2018.)
POČELA REKONSTRUKCIJA PRUGA ŠABAC-BRASINA

DO LOZNICE VOZOM ZA 45 MINUTA

Rekonstrukcija pruge Šabac-Brasina počela je u sredu u Petlovači. Radovi će obuhvatiti ukupno 24 kilometra pruge.
Planirano je da posle 13 godina ponovo bude uspostavljen putnički železnički saobraćaj između Šapca i Loznice. Voz na ovoj relaciji putovaće 45 minuta, a između Loznice i Beograda 2 sata i 15 minuta. Prvi voz trebao bi da krene 1. septembra.
Ovo su prvi ozbiljniji radovi na ovoj pruzi od njene izgradnje 1950. godine. Ukupna investicija je oko pola milijarde dinara.
Početku radova prisustvovao je veliki broj građana, a došla je i potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović sa svojim timom. Ministarka je istakla da se radi o važnom danu za celu Srbiju, a ne samo za ovaj kraj.
-Prethodnih petnaestak, i više godina, u saobraćajnom smislu najmanje se ulagalo u ovaj kraj. Nije se vodilo računa ni o putevima ni o pruzi. Bez razvoja infrastrukture ne možemo dalje da se razvijamo ni da podstaknemo mlade ljude da ostaju ovde, istakla je ministarka Mihajlović.
Okupljenim građanima obratio se i načelnik Mačvanskog upravnog okruga Dragoslav Milanović. Kako je istakao, ovi radovi su rezultat dogovora koji je postignut prošle jeseni u Tršiću, a kojima je prisustvovao i predsednik Republike Aleksandar Vučić.
-Rekonstrukcija pruge ima kapitalni značaj. Na ovaj način postići ćemo više ciljeva, kako u pogledu demografije tako i u pogledu privrede. Verujem da će nam 1. septembra krenuti prva kompozicija kako je i planirano, poručio je Milanović.
Generalni direktor “Infrastrukture železnica Srbije” Miroljub Jevtić rekao je da će dati sve od sebe da u planiranim rokovima završe sve što su sebi za cilj postavili. Objasnio je da se radovi obavljaju na dve deonice od po 12 kilometara – od Petlovače do Lešnice i od Loznice do Banje Koviljače.
-Pored rekonstrukcije same pruge, biće postavljeno reflektorsko osvetljenje u stanici Brasina, rekonstruisaćemo stanicu u Loznici i postaviti novo stajalište u Majuru. Glavni izvođači su “ZGOP” iz Novog Sada i “Beunjessen” iz Lazarevca. Sve što planiramo da uradimo, uz nabavku još materijala iznosiće oko pola milijarde dinara, objasnio je Miroljub Jevtić.
Gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović zahvalio se potpredsednici Vlade, kao i celoj Vladi i predsedniku Srbije na naporima koje ulažu da bi se kvalitet života građana u svim delovima Srbije popravio.
Po završetku rekonstrukcije pruge brzina teretnih vozova koji njom saobraćaju biće 60 kilometara na sat, a putničkih 80 kilometara na sat.
Ministarka Mihajlović iskoristila je ovu priliku da saopšti još jednu lepu vest. Dugo čekana brza saobraćajnica između Šapca i Loznice počeće da se gradi sledeće godine.
-Ove godine mora da se završi kompletna projektno-tehnička dokumentacija. Ona se trenutno radi. Sledeće godine treba da počnemo radove i krajem 2020. da konačno imamo brzu saobraćajnicu Šabac-Loznica. Problem nije bio novac nego dokumentacija, a ona se radi, rekla je ministarka.
M.M.

Najnoviji broj

19. septembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa