Berza

  • aero 849 ▼ -0,12%
  • dinnpb 3.706 ▼ -0,03%
  • dnos 2.300 ▲ 9,52%
  • fito 2.900 ⚫ 0,00%
  • gmon 2.200 ▲ 4,22%
  • gsfd 400 ▲ 14,29%
  • jesv 5.700 ▲ 1,42%
  • jgpk 2.020 ⚫ 0,00%
  • jmbn 6.500 ▲ 7,71%
  • kmbn 3.224 ▼ -0,12%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • lklg 1.200 ⚫ 0,00%
  • niis 683 ⚫ 0,00%
  • svrl 519 ▼ -1,70%
  • svts 1.000 ▼ -50,00%
  • tgas 12.099 ▲ 0,82%
  • thhm 214 ▼ -0,47%
  • tigr 50 ▼ -16,67%
  • vpdu 12.550 ▲ 0,19%
(29. mart 2018.)
NOVI ZAKON O SAOBRAĆAJU STUPA NA SNAGU

VEĆE KAZNE ZA BEZBEDNIJE PUTEVE

Prema podacima Policijske uprave Šabac, od početka godine na teritoriji grada su se dogodile 104 saobraćajne nezgode. Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja treba da stupi na snagu za koji dan. Pooštreni su i uslovi pod kojima mladi vozači mogu doći do dozvole, a posebno stroga pravila se odnose na vozače početnike. Najviša novčana kazna je 120.000 dinara i predviđena je u dosta slučajeva. Pod lupom će biti i auto-škole, ali i agencije koje obavljaju tehnički pregled
Početkom ovog meseca na teritoriji grada dogodilo se više saobraćajnih nezgoda u kojima su učesnici zadobili teške telesne povrede. Iako saobraćajne policije ima dosta na ulicama, vozači i dalje prave prekršaje kojima ugrožavaju kako svoj tako i tuđe živote.
Prema podacima Policijske uprave Šabac, od početka godine na teritoriji grada su se dogodile 104 saobraćajne nezgode. Prošle godine u istom periodu bilo ih je 98. Život je izgubilo troje ljudi, kao i prošle godine, a povređeno je 76, dok je u istom periodu 2017. povrede zadobilo 62 ljudi.
Iz policije navode da su najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda bili pogrešno izvođenje manevra vozilom, nepravilno sagledavanje situacije, kao i neprilagođena brzina uslovima saobraćaja i stanju puta. Kao značajan faktor u saobraćajnim nezgodama javlja se i vožnja pod dejstvom alkohola.
Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja treba da stupi na snagu za koji dan. Donosi brojne izmene, a brojne kazne su pooštrene.
Zakon je pripreman tri godine i treba da doprinese realizaciji Strategije bezbednosti saobraćaja, koja je doneta 2015. godine, a predviđa da se broj poginulih na srpskim putevima do 2020. prepolovi u odnosu na 2011. godinu. Osnovni cilj Strategije je da do tada nijedno dete ne pogine u saobraćaju. Prošle godine u saobraćajnim nezgodama život je izgubilo 579 ljudi, što je pet odsto manje nego 2016. godine. Međutim, među poginulima je bilo i 14 dece.
Novim Zakonom je predviđeno da se deca mogu prevoziti samo u odgovarajućem sedištu, odnosno podmetaču za sedenje, u zavisnosti od uzrasta i visine deteta.
Pooštreni su i uslovi pod kojima mladi vozači mogu doći do dozvole, a posebno stroga pravila se odnose na vozače početnike. Vozilo kojim vozač početnik upravlja ne sme imati motor jači od 80 kilovata, a kasnije će stručnjaci procenjivati da li su spremni za vožnju jačeg automobila. Neće smeti da koriste telefon tokom vožnje, a tolerancija na alkohol je nulta. Između 23 i 6 sati ujutru neće smeti da voze, a u automobilu sa njima će, pored osobe pod čijim nadzorom voze, moći da bude još najviše dvoje.
Strože su kazne za nasilničku vožnju. Za preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnju sa više od dva promila alkohola u krvi, predviđen je obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, a uz to i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.
Dozvoljeni nivo alkohola u krvi spušten je sa 0,3 na 0,2 promila. Kazna za nevezivanje pojasa je povećana duplo i biće 10.000 umesto 5.000 dinara.
Najviša novčana kazna je 120.000 dinara i predviđena je u dosta slučajeva. Izriče se za vožnju bez položenog ispita, kao i za vožnju pod zabranom. Takođe, za prekoračenje brzine od 80 do 100 kilometara van naselja i od 50 do 70 u naselju, a 50 kilometara na čas u zoni usporenog saobraćaja. Ovu kaznu će platiti i ko bude upravljao vozilo sa 1,2 do 2 promila alkohola u krvi, kao i za vožnju po neosvetljenom delu puta bez uključenih prednjih svetala. Ista kazna propisana je i za prolazak na crveno ako su pešaci na pešačkom, kao i za preticanje vozila koje se zaustavilo da propusti pešake na pešačkom prelazu. Ko bude preticao kolonu pod pratnjom, ne propusti vozilo pod pratnjom ili pređe preko železničke pruge kada je to zabranjeno, biće kažnjen sa 120.000 dinara.
Neće samo vozači morati da budu oprezniji. Pod lupom će biti i auto-škole, ali i agencije koje obavljaju tehnički pregled. Polaganje vozačkog ispita će se snimati i audio i video. Takođe, i tehnički pregledi će biti pod kamerama koje će biti povezane sa MUP-om.
Ima i olakšica za vozače
Nisu baš sve odredbe novog Zakona strože prema vozačima. Neke kazne su smanjene, a i na neke prekršaje će se drugačije gledati.
Za vožnju u zaustavnoj traci, kao i za vozačku dozvolu koja je istekla više od šest meseci kazne će biti manje. Smatra se da ovi propusti nemaju veze sa umećem i sposobnostima vozača.
Preticanje bicikala, traktora, poljoprivrednih mašina, zaprežnog vozila preko pune linije, ako za to postoje uslovi, neće više biti prekršaj. Više utiče na bezbednost saobraćaja kada se iza ovih vozila stvaraju kolone zbog nemogućnosti njihovog obilaska.
M.M.

Najnoviji broj

15. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa