Berza

  • aero 850 ▲ 0,59%
  • enhl 700 ⚫ 0,00%
  • fint 554 ▼ -1,07%
  • fito 2.900 ▲ 0,03%
  • glos 350 ⚫ 0,00%
  • gsfd 350 ▼ -15,25%
  • impl 3.300 ⚫ 0,00%
  • ineu 37.400 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.620 ▼ -3,09%
  • jgpk 2.020 ⚫ 0,00%
  • niis 689 ▲ 0,58%
  • rso1478 115,77 ▲ 0,77%
  • rso15102 124,10 ▲ 0,33%
  • rso19186 104,79 ▲ 0,13%
  • svrl 520 ⚫ 0,00%
  • vbse 2.000 ⚫ 0,00%
(26. april 2018.)
VODIČ KROZ MRŠAVLjENjE

Moć individualnog treninga

Postoji izreka “u društvu je lakše”, međutim postoje okolnosti ili ličnosti koje ovu našu narodsku uveliko demantuju. Jedna od takvih okolnosti bi mogao da bude i način treninga, a persona izraziti individualac koji je naučio da sve što mu je bitno radi sam. Sa druge strane stoji i činjenica da najbolje rezultate postižemo ukoliko je trening prilagođen lično nama, našim potrebama i mogućnostima. U suprotnom možemo godinama lutati za idealnom formulom postojane kondicije i poželjne telesnosti.Samo jedno od mnogih sličnih iskustava
-Oduvek sam bila sklona oscilacijama telesne težine. Da bih se zadržala u “pristojnom stanju često sam mučila sebe raznim dijetama iz časopisa ili sam ih „prepisivala” od drugarica. Da se ne lažemo, uglavnom se sve svodilo na gladovanje, pa vraćanje na staro. Tada me bilo teško pokrenuti, interesovale su me uglavnom stvari koje zahtevaju dugotrajno sedenje i boravak u zatvorenom prostoru.
Međutim, sredinom mojih dvadesetih, zahvaljujući tadašnjem krugu prijatelja počela sam aktivnije da se interesujem za vežbanje. Tada se to svodilo na programe sa DVD-ja ili primere iz ženskih novina. U to vreme, kada se priroda svakako stara da sve “stoji na svom mestu” većini devojaka željene rezultate nije bilo teško postići, ali meni je za sve trebalo duplo više vremena, napora i discipline. Zbog toga sam se za trideseti rođendan častila članarinom u obližnjoj teretani. Bilo je zabavno. Svaka promena prija, a ozbiljne sprave za kardio program su brže dovodile do rezultata. Posle određenog perioda ponovo je došlo do zastoja... Sledeći korak je bio aerobik. No, i tu se krug samo obrnuo. Prvih nekoliko meseci rezultati su bili evidentni, ali nakon toga, kao da se moje celo telo umorilo i stalo...
Onda sam slučajno upoznala Anu. Slučajno, možda, ali za mene u pravom trenutku. Prvi put u životu sam počela da radim ceo trening pod nadzorom stručnog lica. Program dobro promišljen i osmišljen samo za mene. Ono što mi je bilo od izuzetnog značaja je činjenica da me ni prilikom kardio vežbi ni minuta nije ispuštala iz vida. Nije bilo mesta zabušavanju, ni njenom ni mom. Za šest meseci sam bila više nego zadovoljna napretkom, ali i uplašena da će kao i na drugim mestima doći do stagnacije.
Međutim, ni danas, posle tri godine redovnog zajedničkog treniranja, to nije bio slučaj. Sada znam da uz pravog trenera koji ume da vas proceni, motiviše i izabere trening baš po vašoj meri, možete da ostvarite sve zacrtane ciljeve - ispričala nam je svoje iskustvo jedna od korisnica usluga H2O Trening centra šabačkog Gradskog bazena.
Praksa na strani
stručnjaka
Najveći problem sa temama koje su poput zdrave ishrane i vežbi masovno zastupljene u medijima je to što svi mislimo da znamo sve. Što verujemo, uglavnom, svemu što vidimo i čujemo. Ne imajući na umu da je svaki organizam zasebna priča, svoje treninge svedemo na ponavljanje istih vežbi koje na početku rade posao, ali ih kasnije telu jednostavno bude dosta. Ako imate na umu trajne rezultate, najbolje rešenje za vas je individualni trener.
-Njegovo zaduženje je da vam isplanira fizičku aktivnost u skladu sa ciljevima i trenutnim sposobnostima. Pri tome se ima u vidu vreme koje je na raspolaganju, ali i realne mogućnosti za ostvarenje tog cilja. Sam cilj predstavlja ono što vežbač zamišlja kao konačni efekat svog rada. Nekada ni oni ne znaju šta zapravo hoće, i tu je naša dužnost da im pomognemo da definišu svoje ciljeve, dok se test sposobnosti sastoji od testiranja različitih motoričkih i funkcionalnih mogućnosti. Izbor vežbi, obim, intenzitet vežbanja, odnos različitih vrsta programa, sve se to bira u skladu sa vašim ciljem. Pored navedenog naša uloga je da vežbe prilagođavamo svakom treningu i trenutnoj sposobnosti naših klijenata. Tada su rezultati najbolji, a rizik od povrede sveden na minimum - ističe profesorka fizičkog vaspitanja, individualni trener, instruktor grupnih programa i nutricionista u H2O Trening centru Ana Popović.
Kada na put mršavljenja prelazite sa individualnim trenerom na njega prebacujete veliku odgovornost, ali sa druge strane raste i vaš ulog. Na vama je da ispoštujete dogovor, posvetite se i redovno dolazite na trening. Angažmanom stručnjaka koji se specijalizovao za rad sa fizičkim opterećenjem ljudskog organizma i adaptacijom organizma na fizičku aktivnost, dobijate osobu koja će vas na najbolji i najzdraviji način dovesti do vašeg cilja. Potrebno je samo da joj verujete.
T.T.

Najnoviji broj

15. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa