Инфо

Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(10. мај 2018.)
СМАЊИТИ ГУЖВЕ НА УЛИЦАМА

ГРАД ПО МЕРИ СВИХ УЧЕСНИКА У САОБРАЋАЈУ

Проблем мањка паркинг места, недостатак контрасмерова за бициклисте, као и угрожавање учесника у саобраћају долази у последње време све више до изражаја. Гужва на улицама је проблем који би требало што пре да се реши. Како бисмо дошли до више информација о потенцијалним решењима који ће бити у интересу свих грађана нашег града, разговарали смо са градоначелником Шапца Небојшом Зеленовићем.
-Пре пар година започели смо планирање града на начин који ће бити подређен пешацима и бициклистима, а где ће се остали учесници у саобраћају наћи на трећем месту. Да бисмо направили град у ком људи желе да живе морамо да створимо услове за то. Промоција бициклизма и оно што је тренд у Европској унији (здрав живот, другачији начини односа према људима и околини) су од изузетне важности – истакао је Небојша Зеленовић и додао да наши суграђани имају јако лоше навике које се тичу паркирања возила на улазе, угрожавање других учесника у саобраћају, немар за остале, а нарочито за децу и за старе.
-То је оно што треба променити. Промена наравно подразумева, мењање правила и уређење у граду чиме се сада бавимо. Такође, мањак контрасмерова јесте један од проблема у нашем граду, али само када посматрамо из позиције људи који само возе бицикле. Када погледамо ширу слику, онда можемо да схватимо да се ради о нечему доста комплекснијем – наводи Небојша Зеленовић и објашњава да је проблем паркирања оно што прво треба решити.
- Прво морамо да решимо лоше паркирање у граду. Аутомобили су закрчили јавне површине у граду и саобраћај. Када то изменимо онда можемо да се фокусирамо и на неке друге позиције које се тичу саобраћаја. Тада ћемо имати простор за више бициклистичких стаза и трака. То је нешто на чему управо радимо - истакао је Небојша Зеленовић.
У једном моменту постојао је пројекат за изградњу подземних гаража испод Градског Трга. За изградњу је било потребно девет милиона евра, од чега је учешће Града требало да буде два милиона евра, те из тих разлога до реализације није дошло.
- Уместо концентрисања свих паркираних возила у једну подземну гаражу, тренутно разрађујемо потпуно ново решење, а то је прављење седам или осам нових монтажних гаража мањих капацитета на више позиција у граду. Те надземне гараже ће можда моћи да се искомбинују са једном малом подземном гаражом. Са таквим решењем могли бисмо да отворимо паркирање за нових хиљаду и сто возила што би потпуно растеретило централне градске улице. Следећи корак је мрежа бициклистичких стаза и бициклистичких трака – истакао је Небојша Зеленовић и додао да оно што је такође важно је увођење бољег градског превоза.
-Садашњи градски превоз са аутобусима који иду од села до села и јако мало саобраћају по граду нам онемогућава да људи који живе у граду, а користе возила пређу у аутобусе. Идеја нам је да направимо две или три градске линије које би биле кружне или цикличне у неком облику и да могу да покупе градски саобраћај. Са квалитетним градским превозом, другачијем паркирању и отварању тих линија, потпуно бисмо решили садашњи систем и понудили нашим суграђанима оно што се нуди у сваком уређеном граду – истакао је градоначелник Небојша Зеленовић.

К.Ј.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa