10. maj 2018.10. maj 2018.
SMANjITI GUŽVE NA ULICAMA

GRAD PO MERI SVIH UČESNIKA U SAOBRAĆAJU

Problem manjka parking mesta, nedostatak kontrasmerova za bicikliste, kao i ugrožavanje učesnika u saobraćaju dolazi u poslednje vreme sve više do izražaja. Gužva na ulicama je problem koji bi trebalo što pre da se reši. Kako bismo došli do više informacija o potencijalnim rešenjima koji će biti u interesu svih građana našeg grada, razgovarali smo sa gradonačelnikom Šapca Nebojšom Zelenovićem.
-Pre par godina započeli smo planiranje grada na način koji će biti podređen pešacima i biciklistima, a gde će se ostali učesnici u saobraćaju naći na trećem mestu. Da bismo napravili grad u kom ljudi žele da žive moramo da stvorimo uslove za to. Promocija biciklizma i ono što je trend u Evropskoj uniji (zdrav život, drugačiji načini odnosa prema ljudima i okolini) su od izuzetne važnosti – istakao je Nebojša Zelenović i dodao da naši sugrađani imaju jako loše navike koje se tiču parkiranja vozila na ulaze, ugrožavanje drugih učesnika u saobraćaju, nemar za ostale, a naročito za decu i za stare.
-To je ono što treba promeniti. Promena naravno podrazumeva, menjanje pravila i uređenje u gradu čime se sada bavimo. Takođe, manjak kontrasmerova jeste jedan od problema u našem gradu, ali samo kada posmatramo iz pozicije ljudi koji samo voze bicikle. Kada pogledamo širu sliku, onda možemo da shvatimo da se radi o nečemu dosta kompleksnijem – navodi Nebojša Zelenović i objašnjava da je problem parkiranja ono što prvo treba rešiti.
- Prvo moramo da rešimo loše parkiranje u gradu. Automobili su zakrčili javne površine u gradu i saobraćaj. Kada to izmenimo onda možemo da se fokusiramo i na neke druge pozicije koje se tiču saobraćaja. Tada ćemo imati prostor za više biciklističkih staza i traka. To je nešto na čemu upravo radimo - istakao je Nebojša Zelenović.
U jednom momentu postojao je projekat za izgradnju podzemnih garaža ispod Gradskog Trga. Za izgradnju je bilo potrebno devet miliona evra, od čega je učešće Grada trebalo da bude dva miliona evra, te iz tih razloga do realizacije nije došlo.
- Umesto koncentrisanja svih parkiranih vozila u jednu podzemnu garažu, trenutno razrađujemo potpuno novo rešenje, a to je pravljenje sedam ili osam novih montažnih garaža manjih kapaciteta na više pozicija u gradu. Te nadzemne garaže će možda moći da se iskombinuju sa jednom malom podzemnom garažom. Sa takvim rešenjem mogli bismo da otvorimo parkiranje za novih hiljadu i sto vozila što bi potpuno rasteretilo centralne gradske ulice. Sledeći korak je mreža biciklističkih staza i biciklističkih traka – istakao je Nebojša Zelenović i dodao da ono što je takođe važno je uvođenje boljeg gradskog prevoza.
-Sadašnji gradski prevoz sa autobusima koji idu od sela do sela i jako malo saobraćaju po gradu nam onemogućava da ljudi koji žive u gradu, a koriste vozila pređu u autobuse. Ideja nam je da napravimo dve ili tri gradske linije koje bi bile kružne ili ciklične u nekom obliku i da mogu da pokupe gradski saobraćaj. Sa kvalitetnim gradskim prevozom, drugačijem parkiranju i otvaranju tih linija, potpuno bismo rešili sadašnji sistem i ponudili našim sugrađanima ono što se nudi u svakom uređenom gradu – istakao je gradonačelnik Nebojša Zelenović.

K.J.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa