Berza

  • aero 819 ▲ 1,11%
  • dinnpb 4.500 ▼ -1,10%
  • gmon 2.001 ⚫ 0,00%
  • gsfd 676 ▲ 19,43%
  • hmbg 686 ▲ 0,15%
  • impl 3.301 ⚫ 0,00%
  • kopb 6.300 ▼ -3,08%
  • niis 679 ▼ -0,59%
  • omol 850 ⚫ 0,00%
  • stup 7.001 ▲ 6,08%
  • tgas 12.519 ▲ 0,55%
  • unpr 500 ⚫ 0,00%
  • vinz 408 ▼ -32,00%
(9. avgust 2018.)
RAZGOVOR SA SONjOM POPOVIĆ

DA DOMINIRA TIMSKI RAD

“Mi u školi negujemo humanost i pozitivne ljudske vrednosti, sarađujemo sa svim institucijama i učestvujemo u svim kulturno- umetničkim aktivnostima lokalne zajednice, promovišemo čitanje kroz rad školske biblioteke. Insistiraćemo na poštovanju kodeksa ponašanja, oblačenja i kućnog rada škole, kako zaposlenih tako i učenika i roditelja”
DA DOMINIRA TIMSKI RAD
U narednom periodu želimo da stvaramo bezbednu, dobru, podsticajnu radnu atmosferu i međuljudske odnose, na relaciji učenik-nastavnik-roditelj, zasnovane na humanosti, toleranciji, poverenju i uvažavanju, zatim da iniciramo i podstičemo kreativnost učenika, sticanje funkcionalnih znanja, razvoj socijalnih veština i zdravih stilova života. Važno je da razvijamo profesionalne kompetencije i gradimo bolji ugled škole, unapređujemo odnose sa svim relevantnim institucijama na svim nivoima. Težimo ka tome da postanemo kolektiv u kome dominira timski rad, osećanje pripadnosti i zajedništva uz negovanje lokalnih, kulturnih i tradicionalnih vrednosti- ističe Sonja Popović, profesorka razredne nastave, koja krajem meseca preuzima dužnost direktora OŠ “Mića Stanojlović” u Koceljevi i u daljem razgovoru za “Glas Podrinja”, navodi najveće izazove sa kojima se ova obrazovna ustanova trenutno suocava kao i smernice budućeg rada i razvoja.
Gde se škola nalazi danas i koji su gorući problemi?
- Osim matične škole u Koceljevi imamo još četiri izdvojena osmorazredna i devet četvororazrednih odeljenja, što znači ukupno 14 školskih objekata koji su međusobno udaljeni i do 40 kilometara. Veliki je izazov kvalitetno planirati, organizovati i pratiti rad i u svakom momentu imati uvid u dešavanja u svakoj školi. Naši nastavnici uglavnom rade u više škola i često putuju svojim prevoznim sredstvima. To iziskuje i velike putne troškove. Veliku zahvalnost dugujemo lokalnoj samoupravi, Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Vladi Republike Srbije na obezbeđenim sredstvima za renoviranje velikog broja školskih objekata a time smo omogućili zdravo i bezbedno okruženje za naše učenike. Naša najveća briga, što je trend i u celoj Srbiji, je nažalost sve manji broj dece. To automatski znači i manji broj radnih mesta.
Može li se ponovo insistirati na vaspitanju kao, uz obrazovanje, važnoj ulozi škole?
-Mišljenja sam da škola nikada nije ni izgubila tu vaspitnu ulogu. Zbog poremećenog sistema vrednosti na globalnom nivou možda se od škole previše očekuje. Mi u školi negujemo humanost i pozitivne ljudske vrednosti, sarađujemo sa svim institucijama i učestvujemo u svim kulturno- umetničkim aktivnostima lokalne zajednice, promovišemo čitanje kroz rad školske biblioteke. Insistiraćemo na poštovanju kodeksa ponašanja, oblačenja i kućnog rada škole, kako zaposlenih tako i učenika i roditelja. U narednom periodu posvetićemo više pažnje saradnji sa roditeljima, biti im pomoć i podrška u roditeljstvu, ali ukazivati i na njihovu ključnu ulogu u tom procesu.
Na koji način se može poboljšati kvalitet nastave i motivisati deca i nastavnici za dodatni rad?
-Plan i program nastave i učenja za prvi i peti razred koji se primenjuje od ove 2018/2019. školske godine predviđa drugačiji koncept učenja. To podrazumeva veću aktivnost i nastavnika i učenika, korišćenje modernih tehnologija u svrhu nastave, bolje povezivanje gradiva i sticanje funkcionalnih znanja umesto učenja napamet. Jasno su definisani ishodi, tj.šta učenik treba da zna na kraju svakog razreda. Kroz obuke, prezentacije, tribine promovisaćemo važnost celoživotnog učenja. Češće ćemo analizirati rad timova i odeljenskih zajednica i usmeravati dalje aktivnosti.
Da li ćete insistirati na modernizaciji nastave i na koji način?
-Obezbeđenje kvaliteta nastave podrazumeva promovisanje inovacija i podsticanje nastavnika i stručnih saradnika da koriste savremene metode i tehnike i primenjuju savremene tehnologije. To podrazumeva i obuke zaposlenih za rad sa savremenom informaciono-komunikacionom tehnologijom. I od svojih sredstava, dobrim planiranjem finansijskih tokova, tražićemo načine da obezbedimo što bolje uslove za rad.

Biografija
Sonja Popović rođena je 1970.godine u porodici prosvetnih radnika. Majka je bila vaspitačica, otac nastavnik fizike, a kasnije i direktor škole. Uspeli su da tu ljubav prema deci i prosveti prenesu i na nju. Odrastala je slušajući priče o lepoti i teškoćama prosvetnog poziva i sigurna je da je to u velikoj meri uticalo i na njeno životno opredeljenje. Završila je Pedagošku akademiju a zatim i Učiteljski fakultet. Majka je dvoje dece, uspešnih studenata. Živi u Koceljevi. Za 26 godina rada u školi sticala je iskustva na različitim poslovima, od razredne nastave preko rukovodećih poslova do školske biblioteke.



V. Bošković

Najnoviji broj

17. oktobar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa