Инфо

Берза

  • aero 1.701 ▼ -0,23%
  • dinnpb 3.413 ▼ -1,93%
  • dnos 1.250 ▲ 2,46%
  • enhl 650 ▼ -0,15%
  • fint 505 ▲ 1,00%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • gmon 1.800 ⚫ 0,00%
  • gsfd 525 ▲ 50,00%
  • impl 3.001 ▼ -0,03%
  • jmbn 9.171 ▲ 5,41%
  • kmbn 2.100 ▼ -1,45%
  • niis 683 ▼ -0,44%
  • rso16144 103,91 ▼ -1,96%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • tgas 10.800 ▲ 0,47%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
(16. август 2018.)
ОШ “СВЕТИ САВА” ИЗ УГЛА ДЕФЕКТОЛОГА

Радње које живот значе

Радње које живот значе
“Треба имати јако срце, суочити се са свим проблемима, бити упоран и издржати до краја. Свако дете је прича за себе. Посматрајући развој и потребе, за свако дете правимо индивидуални приступ”
Родитељи неретко децу са посебним потребама уписују у редовне школе. Међутим, дете са сметњама у развоју је у редовној школи у запећку. Битно је да је мирно, да ћути, не омета наставни процес и да је ту. А оно сво то време губи. У редовној школи не може научити да веже пертле, да се храни и да спреми оброк, што му је заправо најбитније. Онда дође тренутак када родитељи увиде грешку и упишу га у ОШ “Свети Сава”.
-Учитељи и наставници не могу да се посвете и њему и осталој деци. Неко мора бити запостављен. Када из редовне школе дође код нас, због пропуста је са њим теже радити. Дете је тада углавном нервозно и агресивно. Треба га емотивно каналисати па тек онда радити конкретне ствари – истиче Тање Мијатовић, дефектолог у ОШ “Свети Сава” и наставника Кућне наставе.

Свако дете је
приЧа за себе
У ОШ “Свети Сава” у Шапцу постоји осам одељења, од првог до осмог разреда. Групе су формиране од по пет ученика, али се дешава да их буде више. За мање од четири детета потребна је дозвола од Министарства.
- Свако дете има индивидуалне третмане, дефектолога, логопеда и соматопеда. Такође постоје и два одељења образовања одраслих. То су корисници установе за децу и младе, њих има више – објашљава Мијатовићева.
Најчешће сметње које деца у ОШ “Свети Сава” имају су проблеми у говорном и моторичком развоју, у понашању. Слабовида деца, деца оштећеног слуха, аутистична, са церебралном парализом, моторички поремећаји, комбиноване сметње и све врсте инвалидитета..
- Свако дете је прича за себе. Посматрајући развој и потребе, за свако дете правимо индивидуални приступ. Наставни процес изгледа уобичајено као и у редовним школама, али постоје и индивидуални третмани. Ту је и сензорна соба која стимулише свих седам чула и позитивно утиче на успостављање сензорних искустава и сензорни развој деце – каже Тања Мијатовић.
ПрилагоЂавање спољаШњем свету
Запослени у овој школи често организују разне активности и излете који су деци од вликог значаја. Воде их у шетњу, на пливање, јахање, Летњиковац, а најчешће у парк Пољопривредне школе где се деца радо друже са животињама. Излете организују у сарадњи са такси удружењем Чивија које им увек изађе у сусрет.
- Трудимо се да повежемо наставу са стварима које се дешавају у њиховом окружењу. Много им је лакше да усвоје познавање природе и знања из света око нас у познатим условима, него класичним читањем и учењем из књига. Важно је да науче оно што могу да примене у свакодневном животу. Имамо доста ученика који су још увек у пеленама – истиче Мијатовићева.
Излети су битни између осталог јер деца која први пут изађу напоље не знају да се снађу. Како би се стекла навика треба их што чешће водити напоље, а родитељи некада нису у могућности за то.
-Можемо рећи да је то један од бенефита наше школе. Родитељи су заузети, немају ни времена када дете доведу из школе да му посвете два, три сата шетње у природи. Има и оних који то раде али су ретки – наводи Мијатовићева.

Недовољно
Средстава
Улагања локалне заједнице према речима Тање Мијатовић су превоз и бесплатна ужина. Све што обухвата наставни процес је на дефектолозима.
-Фали нам дидактички материјал. Импровизујемо га и правимо сами. Када смо у могућности купимо га из сопственог буџета. Улагања су мала вероватно због малог броја ђака. Родитељи нам у изради материјала доста помажу али и у раду са децом. Слушају наше савете и раде са децом и код куће што је јако битно. Оно што се ради у школи мора да се примењује и код куће да би било неких резултата – закључује Мијатовићева.
Акција прикупљања књига и новчаних средстава
У току је акција прикупљања новчаних средстава за дидактички и потребни школски материјал, као и прикупљање књига за оснивање библиотеке у ОШ “Свети Сава”. Акција је започела у Ирисх пуб-у где је постављена прва донаторска кутија, а потом у Стелини, и Националној кући “Естрада”. Двадесет и четвртог августа, у 20 часова у Шабачком позоришту биће организована представа аматерског позоришта са Мишара, а улазница ће како би се скупио потребан број од око 3.000 књига за оснивање библиотеке, бити књига. Они који желе поклонити школи књиге, могу их оставити у Ирисх Пуб-у.
К.Ј.

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa