11. oktobar 2018.11. okt 2018.
Pozorište su ljudi
14. POZORIŠNA REVIJA

Pozorište su ljudi

Interakcija sa publikom i otvorenost ka zajednici. Akcenat na omladinskim predstavama. Godišnju nagradu “Boris Kovač” ponele dve dame. Lokalpatriotska pričaonica
Pozorišnu sezonu sa temom #lokalpatriotizam Šabačko pozorište je otvorilo revijom gostujućih predstava, čije etičke vrednosti predstavljaju okosnicu budućeg repertoara. Domaći teatar će ove sezone predstave organizovati i vikendom, što je novina koja bi trebala da unapredi kvalitet života i kulturnu ponudu grada. Četrnaesta pozorišna revija startovala je 5. oktobra. Datum kako kažu u pozorištu nije izabran samo zbog značaja koji ima za noviju istoriju Srbije, već i novog koncepta održavanja predstava vikendom. U okviru novina planirano je da se petkom u pet u pozorištu okupljaju Šapčani i razgovaraju sa zanimljivim, poznatim sugrađanima, kako bi videli šta to jedan mali grad kao što je Šabac čini velikim. Prvi gost “Lokalpatriotske pričaonice”, bio je Hanibal Kovač, novinar “Podrinskih” sa kojim je razgovarala direktorka Šabačkog pozorišta Milena Minja Bogavac. U otvorenom razgovoru dotakli su se tema medija i koliko su slobodni danas, šta znači biti novinar u Srbiji, zašto su slobodni mediji osnova demokratizacije društva.
Revija je zvanično otvorena dodelom godišnje nagrade “Boris Kovač”. Umetnički Savet je jednoglasno odlučio da nagradu ponesu dve dame. Mlada glumica Kristina Pajkić nagrađena je za godišnji umetnički doprinos pozorištu, dok je inspicijent Sofija Karajić ponela nagradu za sveukupan doprinos radu teatra tokom duge i bogate karijere.
Predstava “O s(a)vesti” koja govori o sudbini novinarke Dade Vujasinović bila je na repertoaru prve večeri. Autorka Sanja Krsmanović Tasić, donosi priču o drugarici iz detinjstva Dadi Vujasinović i komad je osmislila kao esej u pokretu. Tematika dotiče suštinska pitanja odgovornosti, slobode, časti, svesti i savesti, o tome kako ostati čovek u teškom vremenu u doba rata čije su prve žrtve “Istina i Saosećanje”.
- Kada se približavala dvadesetogodišnjica smrti Dade Vujasinović shvatila sam da niko nije na pravi način dočarao ili se bavio njenim likom i delom kroz umetničku formu, čak ni ja koja sam bila njena bliska prijateljica. Vreme je bilo da se neki ljudi podsete i opomenu. Kroz predstavu možemo da vidimo kakva je ona bila i nema dileme kako je završen njen život. Ono što mene podstiče da iznova igram je to da uprkos temi koja je tragična ona nosi poruku o jednoj mladoj hrabroj ženi i tome kako treba živeti svoj život i baviti se poslom u koji strasno veruješ – istakla je Sanja Krsmanović Tasić.
Naredni dani Revije bili su posvećeni omladinskom pozorištu, što je ujedno i smernica za budući repertoar. Publici su se predstavila dva omladinska ansambla.
Predstava “Kralj Ibi” u izvođenju ansambla Gradskog pozorišta Bečej u režiji Igora Pavlovića, nagrađena je na svim relevatnim festivalima za mlade. Komad na hrabar i maštovit način, svojstven savremenim generacijama ismeva diktature. U Šapcu izvođenje je pobralo je simpatije publike, ali i navelo na razmišljanje. Direktor Gradskog pozorišta Bečej Zdravko Petrović naveo je da tema kojom se “Ibi” bavi uvek u fokusu.
- Nismo želeli jeftine demo-političke trikove da ubacujemo u predstavu, ali je uvek aktuelna, jer ljudi poput Ibija postoje svuda oko nas. Ne samo u našoj državi, nego i dalje – rekao je Petrović.
Dramski studio “Ćoše” iz Obrenovca, koji već dugi niz godina radi sa Marijom Medenicom, glumicom i rediteljkom predstave “Šine”, svoju izvedbu imao je treće večeri Revije. Izvanredna gluma, upotpunjena songovima šalje snažu antiratnu poruku.
- Mislim da je važno da svi pogledaju ovu predstavu, zbog poruke koju šalje. Trudimo se da ljudi nakon izvođenja osete neku vrstu promene, jer ako nije tako onda naš trud nije bio dovoljan - pojasnio je Miodrag Peković, glumac u predstavi.
Reviju je zatvorila predstava “Tri lica ogledala” Omen teatra čija je tema pozorišna umetnost, a ideja opasnost od svake vrste ekstremizma. Baveći se pozorištem i različitim teorijama drame, glumci u interakciji s publikom, pokazuju šta se desi kada jedan stav ode u svoj najgori oblik, ekstrem. Šapčani su komunicirali sa tri izvanredna glumca: Slobodanom Beštićem, Pavlom Pekićem i Vladimirom Aleksićem. Filozofski eksperiment na tri lokacije doneo je drugačiji pogled na izvođenje predstava i odnos publika-glumac.
- Političko-sociološke teme su me podstakle da razmišljam o ovakvoj predstavi, koja je neka vrsta eksperimenta. Dugo smo se bavili temom ekstremizma kao fenomena. Kako se on manifestuje i šta je zapravo ekstremizam. Glumci su dali svoj autorski pečat tokom pripremanja predstave, istraživanja i realizacije. Njihova različitost daje dodatnu energiju i dimenziju – istakla je rediteljka Gordana Lebović.
Direktorka Šabačkog pozorišta Milena Bogavac istakla je da novine čine okosnicu sezone. Od repertoara, izgleda teatra, načina prodaja ulaznica i većeg angažovanja lokalnih umetnika. Otvorenost pozorišta ka zajednici, interakcija sa građanima je glavni zadatak uprave i ansambla.
- Interakcija s publikom koja postoji u predstavi koja je zatvorila, kao i predstavi koja je otvorila 14. Pozorišnu reviju, pokazuje tendenciju našeg pozorišta, da u narednoj sezoni otvorenije komuniciramo sa zajednicom u kojoj nastaje.
#LOKALPATRIOTIZAM u naslovu sezone vidimo kao priliku za fokus na zajednicu, njene potrebe i probleme, mlade koji u njoj odrastaju i relevantna društvena pitanja, koja će Šabačko pozorište preispitivati u ovoj sezoni, jer Grad su ljudi! Grad je pozorište! – naglasila je direktorka Šabačkog pozorišta Milena Bogavac.

M. Ž.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa