17. januar 2019.17. jan 2019.
POOŠTRENI USLOVI ZA TAKSI PREVOZ

ZA VOLAN SAMO SA DIPLOMOM

U buduće za volanom taksi vozila moći će da sedi isključivo lice koje ima zvanje vozača putničkog automobila trećeg stepena stručne spreme, zvanje vozača autobusa i teretnog vozila četvrtog stepena ili zvanje tehničara drumskog saobraćaja, što znači da ekonomista ili neko sa drugom stručnom spremom neće moći da radi kao taksi vozač
Koceljevačka opština je krajem prošle godine prvi put donela odluku kojom se posebno tretira taksi prevoz na području ove lokalne samouprave a razlog leži u usklađivanju sa važećim zakonskim propisima. Ovaj akt donosi bitne novine u poslovanje i registrovanje ove delatnosti a oni koji ovaj posao već obavljaju imaju rok do početka novembra da usklade rad sa novopropisanim uslovima. Ima i onih kriterijuma za koje je rok godinu dana duži.
Novom odlukom i zakonskim propisima pooštreno je poslovanje taksi prevoznika jer se osim standardnih traže i dodatni uslovi kako za sedište tako i za vozača i vozilo.
–Uslovi su jako pooštreni. Pitanje je ko će moći da ispuni uslove po malim opštinama ali mi smo dužni da uskladimo naše akte sa republičkim- rekao je načelnik nadležnog odeljenja opštinske uprave Miodrag Tadić.
U buduće za volanom taksi vozila moći će da sedi isključivo lice koje ima zvanje vozača putničkog automobila trećeg stepena stručne spreme, zvanje vozača autobusa i teretnog vozila četvrtog stepena ili zvanje tehničara drumskog saobraćaja, što znači da ekonomista ili neko sa drugom stručnom spremom neće moći da radi kao taksi vozač.
–Takva lica mogu osnovati radnju i zaposliti drugo lice koje ispunjava uslove za vozača taksi vozila. Takođe se traži da ima radno iskustvo na poslovima vozača motornog vozila najmanje pet godina. To je stvarno oštar kriterijum- ocenio je Tadić.
Među novim propisima koji se odnose na samo vozilo zakonski je predviđeno da taksi mora imati klima uređaj kao i da razmak između osovina bude najmanje 2.550 milimetara a zapremina korisnog prostora minimalno 350 litara.
–Firma mora biti u Koceljevi ako se ovde obavlja taksi prevoz, vozilo mora biti ovde registrovano kao i prebivalište vozača. Znači sve mora biti na teritoriji opštine u kojoj se obavlja taksi prevoz. Još jedna od novina je da lokalna samouprava propisuje taksi dozvolu za vozača i za vozilo. To je jedna legitimacija i odluka jasno definiše šta će ona morati da sadrži. Takođe ne može se registrovati taksi prevoz ako ima neizmirenih obaveza po osnovu registrovane delatnosti što dokazuje dostavljanjem uverenja lokalne poreske administracije i poreske uprave- pojašnjava načelnik odeljenja za privredu, poljoprivredu, saobraćaj i turizam.
Prilikom razmatranja i usvajanja ove odluke mogle su se čuti ocene da će ona u velikoj meri negativno uticati na postojanje taksi prevoza u malim sredinama u kojima nema dovoljno vozača sa adekvatnom stručnom spremom, te da je važnije da dozvolu za rad dobiju oni koji nisu pravili saobraćajne prekršaje nego vozači sa diplomom. Ispunjavanje osnovnih kriterijuma i bezbednost putnika mora biti na prvom mestu, smatraju nadležni, ali je važno prilikom donošenja zakonskih propisa imati u vidu realnu sliku na terenu. Postojanje taksi prevoza je, kažu, realna potreba za sve građane a posebno znače starim licima u seoskom području.
Zakon jasno propisuje i optimalan broj taksista u odnosu na broj stanovnika i po ovom kriterijumu na području koceljevačke opštine može da posluje maksimalno oko 20 taksi radnji. Međutim, njihov broj gotovo nikada nije premašio pet a trenutno su registrovana tri taksi prevoznika koji mogu neometano da nastave sa radom ali su dužni da poslovanje usklade u zakonski predviđenim rokovima do novembra ove, odnosno sledeće godine.
Živorad Damnjanović, koji se taksi prevozom na području koceljevačke opštine bavi oko pet godina, kaže da je zagovornik uvođenje reda u ovu oblast ali da je stručna sprema koju poseduje najmanje važna.
–Najvažnija je bezbedna vožnja i ispravno vozilo. Ja sam za to da svi koji su ozbiljni rade, ali je važno da bude zdrava konkurencija. Koceljeva je ipak malo tržište za veliki broj taksista- smatra ovaj prevoznik.
Kontrolu taksi prevoznika, odnosno nadzorne poslove obavljaće opštinska uprava preko službe za inspekcijske poslove, komunalnog inspektora i inspektora za puteve. Odlukom su jasno definisane kaznene odredbe a za “divlji”taksi prevoz predviđene su kazne u iznosu od 5-75 hiljada dinara.
V. Bošković

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa