Berza

  • aero 810 ▲ 0,75%
  • akdm 320 ▲ 6,67%
  • enhl 700 ▲ 5,90%
  • fint 580 ⚫ 0,00%
  • fito 3.000 ▲ 2,74%
  • gfom 284 ⚫ 0,00%
  • glos 444 ⚫ 0,00%
  • gmon 1.990 ▼ -0,50%
  • impl 3.300 ▼ -0,03%
  • niis 677 ▲ 0,45%
  • pdza 8.300 ▲ 3,75%
  • tlkb 11.000 ⚫ 0,00%
  • tpdn 270 ▼ -48,08%
(7. mart 2019.)
RAZGOVOR SA ZORICOM PANČIĆ, KOMUNALNIM INSPEKTOROM

PROLEĆE KAO IZAZOV

Na osnovu Odluke o komunalnom uređenju, neophodno je ukloniti neregistrovana vozila sa javnih površina. Ukoliko vlasnik ne odreaguje u određenom vremenskom roku, komunalni inspektor upućuje nalog JKP Parking da ukloni vozilo. Letnje bašte kafića su sporno mesto poslednjih godina, kao i reklamne table i zeleni otpad iz dvorišta
PROLEĆE KAO IZAZOV
Dolazi proleće, vreme kad se „raspevavaju bokori, zru zumbuli i lale“... Za komunalne inspektore to znači – više posla. O izazovima sa kojima se nose „nekako s proleća“ razgovarali smo sa Zoricom Pančić, komunalnim inspektorom Odeljenja za inspekcijske i komunalno-stambene poslove Šapca.
Iako je Odluka o komunalnom uređenju kojom je regulisano korišćenje javnih površina davno doneta (poslednji put je izmenjena pre četiri godine) pouzdano znamo da ima sugrađana koji nisu upoznati sa svim odredbama. Na primer, da na javnim površinama nije dozvoljeno ostavljati neregistrovana vozila.
Šta raditi sa automobilima koji nisu registrovani?
- Na javnim površinama nije dozvoljeno ostavljati neregistrovana, havarisana vozila, predmete, mašine za sečenje drva, bilo kakve prikolice... Dovoljno je da na vozilu budu oštećene gume da se vidi da dugo nije pomeran. Tada donosimo rešenje o uklanjanju vozila, koje ostavimo na prednjem vetrobranskom staklu. Na rešenju napišemo vreme i datum, kao i rok za uklanjanje, koji može biti od nekoliko minuta do nekoliko dana. Obično dajemo rok od tri do pet dana da bi ljudi mogli da uoče rešenje i sami uklone automobil. To znači da nije neophodno da stranka bude prisutna kada uručimo rešenje na kome piše kada je, kog dana i u koliko sati ostavljeno na vozilu, kao i rok za uklanjanje. Ukoliko vlasnik ne ukloni sam, komunalni inspektor daje nalog JKP „Parking“ da prinudno ukloni vozilo, a stranka je dužna da snosi troškove. Vozilo tamo može da ostane 120 dana, a posle toga, ukoliko se vlasnik ne pojavi, možemo da izvršimo prodaju da bismo izmirili troškove odnošenja i ležarine. Ukoliko se vozilo ukloni u roku, predmet arhiviramo i problema više nema.
Koliko dugo neregistrovan automobil može da bude na javnoj površini?
- Ukoliko je juče istekla registracija, danas je za nas to vozilo neregistrovano, bez obzira što je ispravno. Ali, mi ne reagujemo odmah. Rešenje ostavljamo na vozilu ukoliko nije registrovano u dužem vremenskom periodu, od godinu i po do godinu dana. Uglavnom obraćamo pažnju na vozila koja se ne pomeraju, kada počne trava da raste, ili su jako zaprljana, pa padaju u oči. Dakle, reagujemo kada neki predmet dugo stoji i ne koristi se.
Ukoliko je vozilo parkirano na parkiralištu zgrade u kojoj vlasnik živi, a koje se ne naplaćuje?
- Nema veze, to je isto. Ne mora da bude javno parkiralište gde se vrši naplata. Postoji dosta sporednh ulica i vozila koja nisu parkirana na trotoaru, nego na kolovozu, ali nisu registrovana. Takvih situacija je sve više. Sigurno sam napisala desetak rešenja od Nove godine. Pošto smo svaki dan na terenu, lako uočimo vozila koja su zaprljana, a ima i dosta prijava sugrađana.
Prijave sugrađana su „srpska posla“, a to je za neku drugu, uvek aktuelnu priču. Dakle, ukoliko vlasnik ukloni vozilo u roku, ne podleže nikakvoj kazni?
- Tako je. Mi ne podnosimo prekršajnu prijavu ukoliko stranka postupi po rešenju. Ukoliko se to ne desi, na osnovu registarskih oznaka, ili markice, tražimo poslednjeg vlasnika na kome se vodi vozilo. S obzirom na to da ima dosta vozila koja nemaju nikakvu oznaku, tražimo podatke od Policijske uprave.
Rekli ste da rešenje ostavljate zakačeno za prednje vetrobrankso staklo autobomobila. Šta ako neko skoni namerno, dune vetar pa odnese, padne kiša i pokvasi rešenje pa bude nečitko?
- To ništa ne menja. Mi fotografišemo vozilo sa rešenjem i za nas je to merodavno. Naknadno uništenje tog papira, cepanje, uklanjanje, ne menja stvar, smatra se da je rešenje uručeno. Inspektor ima jedan primerak kod sebe, drugi na vozilu i to je to.
Drugim rečima – aman, ljudi, ili registrujte kola, ili ih pomerite, da ne bude belaja?
- Mi godinama sprovodimo ovaj član Odluke o korišćenju javnih površina i verujem da većina naših sugrađana to zna. Ipak, savetujem onima koji nisu upoznati sa ovim procesom da uklone neregistrovana vozila, posebno u ovo doba godine, kada se radi uređenje grada.
I registrovana vozila su u vašoj nadležnosti, ukoliko nisu propisno parkirana?
- Na trotoarima i pešačkim stazama ne mogu da se ostavljaju registrovana vozila. To su prošireni delovi na uglu ulica, gde ljudi praktikuju da se, na brzinu, parkiraju. Na primer, na delu trotoara kod Dunjića kuće, gde je uzak prolaz za pešake i gde dolaze bolesni ljudi, često parkiraju vozilo tako što dva točka budu na trotoaru, a dva na kolovozu. Za nas je to dovoljno. Manje imamo parkiranja na invalidskom mestu, a problem za vozila na javnim površinama je, nažalost, porastao. Ukoliko je vozilo na kolovozu registrovano, to nas ne interesuje, zato što je reč o saobraćajnom prekršaju, a ukoliko je neregistrovano, onda je to naš domen.
Čini se da je korišćenje javnih površina za letnje bašte sporno mesto poslednjih godina?
- To je udarno. Vlasnici kafića ne završe kompletnu papirologiju pre postavljanje bašte, ili nisu najredovaniji sa plaćanjem. Arhitekta JP „Infrasturktura Šabac“ odredi površinu koju mogu da koriste, kao i prostor koji mora biti ostavljen za pešake. Znači, tu odluku ne donosi komunalni inspektor, nego gradski arhitekta. U našem domenu je da im naplatimo korišćenje javne površine za postaljanje bašte. Sada je puno onih koji postavaju bašte, ali su nemarni. Nekada je bilo lakše, bilo ih je manje, dolazili su na vreme i plaćali u kontinuitetu.
Kakva je situacija sa zelenim otpadom iz dvorišta?
- Nekada je postojao Kol centar u JKP „Stari grad“. Kada nešto orežu, ljudi bi ih pozvali, a oni bi iznosili taj sa ostalim otpadom svake šeste nedelje. Sada nije tako, pa su ljudi prinuđeni da sami iznose zeleni otpad kada orezuju svoje dvorište. Nama to predstavlja problem, jer ne možemo da zalazimo u svako dvorište. Naši sugrađani bi trebalo da nazovu JKP „Stari grad“ ukoliko imaju zeleni otpad, stari nameštaj i slično.
Reklamne table takođe predstavljaju izazov?
- Ljudi znaju da bi trebalo da podnesu zahtev za reklamne table, koje plaćaju na godišnjem nivou. Početkom godine, podnosi se zahtev i vrši uplata lokalne komunalne takse za postavljanje svetleće reklame. Ima onih koji imaju manje firme sa prometom do 50 miliona dinara, koji plaćaju samo osnovnu taksu od 600 dinara za godinu dana. Drugačija je situacija sa bankama, kladionicama i velikim kompanijama. One moraju da plate punu cenu. Ima onih koji sami dolaze, obnavljaju zahteve i izvršuju uplatu, ali i takvih koje zbunjuje lokalna komunalna taksa za isticanje firme. Oni misle da im se duplo naplaćuje, ali to su dve različite stvari. Čim postave svetleću reklamu, u obavezi su da imaju naše odobrenje.
PROBLEMI SA NEUREĐENIM PARCELAMA
„Deponija, za sada, nema. Na proleće imamo najviše posla, pre svega, zbog neuređenih parcela. Ljudi koji su nasledili parcele, a ne žive na njima, u obavezi su da ih održavaju, da uredno kose, uklanjaju korov i nisko rastinje. Ukoliko ima više vlasnika parcele, svi su odgovorni. Veliki problem nam predstavlja kada ljudi ne znaju ko je vlasnik, ili kada niko ne živi na parceli. Postoje situacije kada nije izvršen prenos vlasništva zato što su naslednici u sporu. Dogodilo se da moramo da reagujemo i očistimo napuštenu kuću na Kamičku koja je bila deponija starudije i smeća, leglo zaraze.“
M.Filipović

Najnoviji broj

17. oktobar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa