30. maj 2019.30. maj 2019.
Brže, efikasnije  i isplativije poslovanje
LUČKA ULICA VIŠESTRUKO VAŽNA ZA “ELIKSIR ZORKU”

Brže, efikasnije i isplativije poslovanje

Dnevno se otpremi oko 3.000 tona gotovih proizvoda, a pored toga svakog dana se preveze i oko 500 do 600 tona sirovina
Novoizgrađena Lučka ulica treba da spoji šabačke privrednike sa rekom, odnosno da svima koji imaju potrebu za rečnim transportom obezbedi lakši put do Luke. Svako ko želi da koristi Luku treba da se obrati “Eliksir Zorki” koja je njen operater, kako bi se usaglasili oko dalje saradnje. Sada Luku najviše koristi “Eliksir”, a nova saobraćajnica ima značaj sa više aspekata.
“Eliksir Zorka” najveći je proizvođač mineralnih đubriva u jugoistočnoj Evropi. Tokom proleća i jeseni, kada je špic sezone proizvodnje mineralnih đubriva, transportnim delom fabrike “Eliksir Zorka” svakog dana prođe od 120 do 130 kamiona, kojima se vrši otprema gotovog proizvoda u količini od oko 3.000 tona i interna manipulacija sa oko 500 do 600 tona sirovina. Kapacitet Luke je oko 3.000 tona dnevno, u zavisnosti od tovara koji se nalazi u baržama i najveći deo sirovina, koje se koriste za proizvidnju mineralnih đubriva, stiže tim putem. Sa druge strane saobraćajnice nalazi se “Zorka obojena metalurgija” koja je trenutno u postupku dobijanja vlasnika. Gotovo je izvesno da će to biti upravo “Eliksir”.

Bolja interna
logistika
-Nova rekonstruisana saobraćajnica sa tri aspekta povoljno utiče na naše poslovanje. Imamo bolju internu logistiku, lakši pristup Luci, a i naše buduće poslovanje na lokaciji “Zorka obojene metalurgije” će biti olakšano, navodi Milan Stošić zamenik direktora “Eliksir Zorka”.
Veliki broj vozila ulazi u krug fabrike radi transporta gotovih proizvoda. Dnevno se otpremi oko 3.000 tona gotovog proizvoda, a pored toga svakog dana se preveze i oko 500 do 600 tona sirovina.
-Izgradnjom ove saobraćajnice naše manipulacije su vremenski kraće. Štedi se vreme, gorivo i uopšte se smanjuju troškovi logističkih operacija. Sve to ima veliki uticaj na samu organizaciju saobraćaja na lokaciji “Eliksir Zorka”. Do sada je to funkcionisalo otežano i usporeno. Kvalitetom infrastrukture povećava se broj vozila koja tu prolaze, broj manipulacija, manja je amortizacija vozila. Generalno, bolji je i brži protok internog saobraćaja. Na osnovu ove saobraćajnice koju je grad uredio nameravamo da investiramo i u naše interne saobraćajnice, kako bi se uređenje i kvalitet saobraćaja podigli na viši nivo, objašnjava Stošić.
Izvedena je i poboljšana kompletna signalizacija. Preko saobraćajnice ima nekoliko pružnih prelaza koji su sada bolje obeleženi i pregledniji. Rekonstruisane su i obnovljene podzemne instalacije, pre svega vodovodna, kanalizaciona i elektromreža. To je omogućilo i da se lakše održava čistoća manipulativnih površina. Platoe sa gotovim proizvodom, kao i pristupne površine, mnogo je lakše održavati u smislu čistoće. Nema više blata ni prašine. Sve to utiče na opšte uslove koje mora zadovoljiti upakovan proizvod, pre svega vizuelni izgled, ali ne treba zaboraviti ni uslove skladištenja koji su poboljšani na ovaj način.
-Nije zanemarljivo ni to što imamo bolju iskorišćenost prostora za odlaganje gotovih proizvoda. Delovi parcela su pristupačniji i bolje iskorišćeni, kaže Stošić.
Ulično osvetljenje na novoj saobraćajnici takođe doprinosi boljem izgledu, preglednosti i opštoj bezbednosti lokacije.

Lakši pristup Luci
“Eliksir” je operaterstvo nad Lukom dobio u novembru 2017. godine. Kapaciteti Luke su oko 3.000 tona dnevno i za sada to zadovoljava njihove potrebe.
Pristup Luci je bolji, uređeniji i kontrolisaniji. Lakše se odvoze sirovine koje dolaze preko Luke.
-Trenutno je Luka iskorišćena za naše potrebe. Mogućnosti utovara i istovara zavise od proizvoda, odnosno, osetljivost robe, vremenski uslovi, sve to utiče na dnevne kapacitete. Trenutno nemamo potrebu da se oni povećavaju. Međutim, prilaz je sada uređeniji, bolje izgleda, ima više prostora, postoji signalizacija... Neko će to sigurno primetiti i poželeti da iskoristi resurse Luke, smatra Stošić.

Kvalitetnije uređenje “Zorka obojene”
Saobraćajnica će svakako znatno olakšati posao novim vlasnicima “Zorka obojene metalurgije”. Stanje u kom se fabrika sada nalazi zahteva mnogo truda i rada da bi poslovanje moglo ponovo da se pokrene i organizuje.
-“Zorka obojena metalurgija” treba da dobije konačnog vlasnika. Verujemo da ćemo to biti mi. Lokacija sa druge strane saobraćajnice opterećena je starim zgradama i starom opremom. Sve to treba da se uredi. Izgradnjom ove saobraćajnice olakšan je pristup teškim vozilima i proces uređivanja biće kvalitetniji, brži i ekonomičniji, navodi Stošić.
Lučka ulica omogućava i lakši pristup železnici čitavoj industrijskoj zoni.
Svi koji žele da
posluju u Luci-
dobrodošli
Milan Stošić ističe da mogu da im se jave svi privrednici koji su zainteresovani za poslove utovara i istovara svoje robe u Luci, odnosno da njihove sirovine dolaze, ili gotovi proizvodi odlaze Savom.
-Pored utovara i istovara naše robe, obavljali smo te poslove i za druge i to dobro funkcioniše. Kao lučki operateri i dužni smo to da radimo. Svako ko želi da bilo kakav posao ostvari u Luci treba da se javi nama da napravimo raspored i dinamiku i dogovorimo uslove pod kojima kojima će se obaviti posao, istakao je Stošić.

Grad olakšava
privredncima
Grad Šabac je u uređenje Lučke ulice uložio blizu 100 miliona dinara. Radovi su počeli krajem avgusta prošle godine. Cilj je da se privrednicima omogući lakši i jeftiniji transport robe, odnosno da se Luka poveže sa istočnom industrijskom zonom, ali i ostalim poslovnim zonama. Takođe, na ovaj način Luka treba da postane interesantna novim investitorima. Sve je u skladu politike Grada da se svima pruži mogućnost da više zarade.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa