Berza

  • aero 850 ⚫ 0,00%
  • enhl 654 ⚫ 0,00%
  • gmon 2.000 ▼ -0,05%
  • jesv 6.500 ⚫ 0,00%
  • jgpk 2.302 ▼ -0,09%
  • kmbn 3.280 ▼ -0,61%
  • lsta 697 ▲ 20,17%
  • niis 700 ⚫ 0,00%
  • stotn 180 ⚫ 0,00%
  • stup 9.268 ▼ -0,34%
  • svrl 601 ▲ 0,17%
  • tgas 13.100 ▲ 0,61%
  • tlkb 11.001 ▼ -16,05%
  • tlvc 2.310 ⚫ 0,00%
  • ztpk 600 ▲ 5,26%
(7. novembar 2019.)
GRADONAČELNIK O SPORNOJ TRASI PLANIRANOG PUTA ŠABAC - LOZNICA

Da se čuje glas običnog čoveka

-Stručnjaci iz JP “Infrastruktura” su predložili dve varijante i obe podrazumevaju da se obiđu kuće, naveo je gradonačelnik. Treba da se raseli oko 150 građana. To uopšte ne mora da se radi. Mi imamo vrlo jednostavno rešenje
Da se čuje glas običnog čoveka
Gradonačelnik Šapa Nebojša Zelenović u ponedeljak je gostovao u vestima Televizije Šabac gde je govorio o problemima meštana Štitara i mogućnostima za njihovo rešenje. Podsetimo, to je bio poslednji dan za podnošenje prigovora na plan trase brze saobraćajnice Loznica – Šabac, kojom je predviđeno rušenje oko 30 domaćinstava u Štitaru.
Istog dana odbornici su većinom glasova podržali inicijativu meštana Štitara za izmenu trase ovog državnog puta. Inicijativu je potpisalo 1.120 ljudi iz ovog sela.
-Meštani su rekli da ne žele da se njihovi domovi ruše i da postoji alternativa. Tu alternativu nisam smislio ni ja niti bilo koji drugi političar, nego najbolji i najkvalitetniji saobraćajni stručnjaci grada Šapca. Oni su predložili nekoliko varijanti koje podrazumevaju pomeranje te trase bez rušenja bilo kog objekta. Stručnjaci iz JP “Infrastruktura” su predložili dve varijante i obe podrazumevaju da se obiđu kuće, naveo je gradonačelnik.
Zelenović je istakao da podržavaju izgradnju brze saobraćajnice, ali da ljudi koji u Beogradu rade projekat treba da čuju glas naroda.
-Radi se o 32 domaćinstva. To su 32 porodice, ljudi koji su domaćini, koji rade, imaju po dve, tri, četiri generacije u svojim domovima. Treba da se raseli oko 150 građana. To uopšte ne mora da se radi. Mi imamo vrlo jednostavno rešenje. Optuženi smo od strane Srpske napredne stranke da smo protiv brze saobraćajnice. Od početka podržavamo taj projekat i mi smo za to da se taj put uradi, ali on se neće uraditi ako treba da se isele 32 domaćinstva u Štitaru, 30 u Majuru, 13 u Zminjaku. Zatim su nas optužili da huškamo građane protiv puta, a mi sve vreme pokazujemo da je moguća alternativa. Takođe su nas optužili da je ovo naš predlog, nastao 2008. godine. Država Srbija je 2011. godine donela prostorni plan, a 2012. godine, na osnovu tog plana grad Šabac je uradio svoj prostorni plan i napravio trasu koja obilazi ova naselja. Međutim, izrađivač nije poštovao taj predlog i predložio je trasu koja je problematična, a kasnije smo čuli, zato što je jeftinija. Ne znamo koliko je jeftinija, ali s obzirom da se u Loznici gradi nacionalni stadion mi predlažemo da se deo novca prebaci za to da se uradi put koji neće preseći selo na pola i da to bude korist za sve. Mi, dakle, nudimo i rešenje oko finansiranja, rekao je gradonačelnik Zelenović.
Odbacio je optužbe da želi da politizuje priču oko brze saobraćajnice. Istakao je da se radi o životnom pitanju i da ljudi iz Štitara već šest meseci apeluju da se trasa izmeni.
-Ti ljudi ne spavaju, ne rade, ne investiraju dalje, jer je sve neizvesno i nema perspektive. Stiglo je 38 različitih primedbi, iz Skrađana, Tabanovića, Štitara, Šapca, Slepčevića, Majura, Zminjaka, Petlovače i Badovinaca. To su primedbe građana koji su pogledali trasu i sa njom se ne slažu. Ta trasa je prvo trebala da ide preko Tabanovačke šljunkare, pa smo i na to pisali primedbe. Ljude koji to crtaju ne zanima šta se dešava ovde. Verujem da to nije ničija zla namera, ali ne može se tako bahato ponašati prema građanima koji imaju problem, a taj problem je rešiv. Mi smo kao grad učinili sve da se čuje glas malog čoveka i da, u skladu sa zakonskim procedurama, uložimo primedbe i prigovore. Ne molbe. Svaki građanin ima svoja prava, rekao je Nebojša Zelenović.
Gradonačelnik smatra da nije slučajno što je pitanje ovog puta pokrenuto nekoliko meseci pred izbore. Pri tom je podsetio da treba da se radi i auto put Ruma – Šabac, za koji su svi projekti spremni.
-Razgovaramo o trasi koja će biti kada inženjeri nešto nacrtaju i urade, o nacrtu koji bi tek za tri, četiri godine trebao da nas dovede do projekta za izvođene trase. Šta se dešava sa putem Ruma – Šabac koja ima 21 kilometar i izlazi negde kod “Eliksirove” hladnjače u industrijskoj zoni? Za taj put postoji odluka Vlade i sve ostalo da može sutra da počne da se radi. Taj put niko i ne pominje, zaključio je gradonačelnik Zelenović.

Nove trase je predložila Služba za prostorno i urbanističko planiranje JP "Infrastruktura Šabac". Trase 3 i 4 podrazumevaju dva prelaska preko železničke pruge i ni jedno rušenje objekata u naselju Štitar.
1. Planirani koridor koji podrazumeva rušenje više od 30 objekata
2. Koridor koji je planiran Prostornim planom grada Šapca
3. Varijantni koridor koji predlaže JP "Infrastruktura Šabac"
4. Varijantni koridor koji predlaže JP "Infrastruktura Šabac"
5. Planirana trasa druge obilaznice oko Šapca, prostorni plan grada
6. Predlog JP "Infrastruktura Šabac" za izmeštanje druge obilaznice i definisanje priključka na državni put

Najnoviji broj

21. novembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa