21. novembar 2019.21. nov 2019.
Državna i partijska opstrukcija
PROBIJANjEM DVA ROKA ZA ODGOVOR REPUBLIKA SPREČAVA ORGANIZOVANjE NOVOG JAVNOG PREVOZA U ŠAPCU

Državna i partijska opstrukcija

Grad Šabac je preuzeo sve mere i radnje da se sa novim javnim prevozom krene od septembra, ali se najpre javila jedna firma poslednjeg dana za prigor, a onda je, na osnovu tog prigovora Republička komisija dva puta prekoračila rok za izjašnjavanje. Bez te odluke, nije moguće nastaviti proces
Grad Šabac je doneo stratešku odluku da organizuje najbolji prevoz u Srbiji. Politika Grada je najbolja usluga po najnižoj ceni. Realizaciju ove ideje, međutim, koči opstrukcija republičkih organa, ali verovatno i razne političke igrarije nezvaničnih političkih moćnika u našoj zemlji.
Kao što je poznato, Šabac nema preduzeće koje je zaduženo da obavlja gradski prevoz, i to rade privatni prevoznici koji su izabrani na javnom nadmetanju još 2009. godine. Načelnik Gradske uprave Milan Vasić kaže da je tokom 2018-2019. godine rađeno na analizi razvoja javnog prevoza.
- Aktuelni gradski prevoz funkcioniše dobro samo za seoska naselja u kojima najčešće saobraća za potrebe zaposlenih i za potrebe đaka u za to definisanom vremenu. Prigradski prevoz funkcioniše sa nešto češćim polascima ali su informacije o prevozu teško dostupne i autobusi su stari i neekološki. U okviru gradskih naselja javni prevoz ne postoji, a čak se ni prigradske linije ne koriste dok prolaze kroz sam grad jer ne prate potrebe potencijalnih korisnika. Zbog toga smo odlučili da u sistem javnog prevoza uključimo i one delove grada Šapca, ona naselja, koja do sada nisu bila pokrivena - ističe Vasić.
Prema njegovim rečima, novim sistemom javnog prevoza bi bile uvedene dve potpuno nove linije, a tri postojeće bi bile modifikovane.
- Jedna od novih linija bi išla kroz Severozapadnu radnu zonu, jer veliki broj ljudi radi u tom delu grada. Ideja je da se organizuje takav javni prevoz sa kojim ne bi postojao nijedan deo grada bez prevoza, dakle da se sa bilo koje tačke, na kojoj se nalazite stigete gde god želite, na teritoriji grada Šapca. Želja nam je da građani dobiju bolji i savremeniji prevoz, čime bi se smanjilo korišćenje privatnih automobila. Cilj je bio da preko mobilnog telefona možete da se u relanom vremenu obavestite kada na autobuskom stajalištu, koje je najbliže mestu gde se nalazite, dolazi autobu, koji će vas odvesti na željeno odredište. Vreme koje protekne između dva polaska autobusa, kroz jedno stajalište neće biti duže od 20 minuta. Za to je heophodan 61 autobus- naglasio je Vasić.
Gradska uprava je na vreme pripremila i organizovala sve dokumente i akte koje je bila u obavezi da uradi. S tim u vezi je usvojen i Koncesioni akt, koji je osnova cele priče.
- Koncesioni akt smo poslali nadležnoj Republičkoj komisiji za javno-privatna partnerstva i koncesije, na čijem se čelu nalazi predstavnik Ministarstva finansija. Od te komisije smo dobili pozitivan odgovor i pohvalu da je naš prelog Koncesionog akta - primer dobre prakse za sve ostale lokalne sredine. Odmah po dobijanju pozitivnog mišljenja, krenuli smo realizaciju ove ideje, tako da smo 19. jula oglasili Javni poziv u Službenom glasniku. Nekoliko dana kasnije 24. i 25. jula Javni poziv i konkursna dokumentacija su objavljeni na Portalu javnih nabavki i internet stranici grada Šapca, odnosno u dnevnom listu Danas. Javni poziv, jer smo svi želeli da se ispune svi zakonski uslovi kako i bi novi prevoz krenuo u septembru - kaže Vasić.
Poslednjeg dana roka za predaju prigovora, 10 septembra, elektronskim putem se javilo preduzeće „Transprodukt - bus prevoz“ d.o.o. iz Obrenovca sa zahtevom za zaštitu prava ponuđača. U svom prigovoru, ovo preduzeće je između ostalog, imalo primedbu da za organizaciju ovakvog javnog prevoza nije potreban 61 autobus, već svega 30.
- Prigovor, koji stručni tim grada Šapca nije prihvatio zbog neosnovanosti, prosledili smo Republičkoj komisiji za zaštitu prava ponuđača. Oni nam nisu odgovorili u zakonskom roku, i mi smo poslali urgenciju 14. oktobra i 22. oktobra smo dobili odgovor - nastavlja Vasić.
Odgovor je, u stvari, bilo pitanje za dodatnim pojašnjenjem na koje je grad Šabac odgovorio 29. oktobra. U međuvremenu je istekao rok za odgovor Republičke komisije.
I eto po ko zna koji put, grad Šabac doživljava opstrukciju državnih organa. Ne ulazimo u to da li se firma iz Obrenovca bavi gradskim i prigradskim prevozom, niti da li oni iz Obrenovca znaju koje su i kakve potrebe građana Šapca, ali činjenica da je Koncesioni akt, koji je osnova celog ovog posla, bio primer dobre prakse, a sada Republička Komisija za zaštitu prava ne može da u dva navrata ispuni zakonske rokove i na taj način omogući da Šabac dobije kvalitetniji i moderniji javni prevoz.
- Ukoliko bismo u narednih nekoliko dana dobili odgovor nadležne komisije, mi bismo mogli sve da organizujemo da oko Nove godine Šabac dobije novi javni prevoz - zaključuje Vasić.

Dupliranje kilometraže
Analiza je pokazala da aktuelni javni prevoz na godišnjem nivou zabeleži oko dva miliona pređenih kilometara. Novim javnim prevozom, broj pređenih kilometara bi bio dupliran, iznosio bi četiri miliona kilometara. Da je grad u potpunosti spreman za realizaciju ovog projekta govori i podataka da je urađena i aplikacija putem koji bi građani Šapca u svakom trenutku mogli da prate gde se nalaze autobusi.


Umesto 32, 61 autobus
Aktuelni javni prevoz obavlja 32 autobusa, a predlogom gradske uprave za novi prevoz bi bio angažovan 61 autobus.
- Ne radi se samo o broju autobusu, već i o kvalitetu, ubodnosti ali i našoj obavezi da vodimo računa o zaštiti životne sredine. Cilj je da značajno smanjimo zagađenje. Zato u pozivu stoji da u obzir dolaze samo autobusi sa EURO 5 motorima ili na onima koji koriste gas, kako bismo zadovoljili ekološke standarde. Očekujemo smanjenje automobilskog saobraćaja u grad. Dakle, čisiji vazduh, manje smoga i više mseta za prakiranje.Naš zahtev je, takođe, da autobusi budu prilagođeni za osobe sa invaliditetom - dodaje naš sagovornik.

N. K.
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa