Info

20. februar 2020.20. feb 2020.
Kraj šetnjama od  šaltera do šaltera
OTVORENO JEDINSTVENO UPRAVNO MESTO

Kraj šetnjama od šaltera do šaltera

“Cilj je da svi poslovi sa upravom postanu lakši, brži i jeftiniji za građane” rekao je Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić. “Ideja jeste da činovnici Gradske uprave rade posao za naše sugrađane” naveo je predsednik Skupštine grada Nemanja Pajić. “Jedinstveno upravno mesto nije samo sala, nego je skup procedura koje treba da dovedu do toga da građani jednim dolaskom ili jednim klikom na kompjuter završe i ostvare sva prava koja im po Zakonu pripadaju” istakao je načelnik Gradske uprave Milan Vasić
Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić i predsednik Skupštine grada Nemanja Pajić otvorili su u petak, u prizemlju Gradske uprave, Jedinstveno upravno mesto. Ministarstvo je 2018. godine započelo je pilot projekat uvođenja jedinstvenih upravnih mesta, a Šabac je jedan od gradova gde je ovakav šalter postojao i ranije.
-Intencije i Vlade Republike Srbije i Ministarstva su da unificiramo jedinstvena upravna mesta u svim gradovima i opštinama u Srbiji. Cilj je da svi poslovi sa upravom postanu lakši, brži i jeftiniji za građane. Sve kapacitete želimo da stavimo u funkciju kako bi građanima bilo lakše, da oni ne budu kuriri uprave, nego da uprava radi ono što joj i jeste posao. Zahvaljujući digitalizaciji u ove dve godine više od 8,5 miliona puta građani nisu morali da idu od šaltera do šaltera. Drago mi je da je Šabac još ranije pokrenuo objedinjavanje procedura koje olakšavaju građanima da ostvare svoja prava, rekao je ministar Ružić i dodao da će Ministarstvo nastaviti sa ovim projektom.
Nemanja Pajić je podsetio da je Šabac ideju jedinstvenog šaltera pokrenuo još 2014. godine, kako bi građani na jednom mestu mogli da dobiju sve informacije i ostvare sva prava i usluge koje su u nadležnosti Gradske uprave.
-Ovim projektom dolazi do modernizacije, kako prostora tako i opreme i mislim da će to poboljšati i uslove rada. Ideja jeste da činovnici Gradske uprave rade posao za naše sugrađane. Da bi se to ostvarilo važna je umreženost svih institucija kako bi informacije i dokumenti brže tekli i da bi građani uz što manji napor oni dobili što bolji rezultat, rekao je Pajić i dodao da je ovo prva poseta nekog ministra Gradskoj upravi u protekle četiri godine.
-Ova poseta treba da pokaže i simbolizuje da smo svi na istom zadatku, tj. da radimo na dobrobit naših građana. Verujem da će upravo ovim projektom proisteći da građani Šapca imaju veća prava,d a ih lakše ostvaruju i da ova modernizacija učini da svi budemo mnogo efikasniji, a sve za dobrobit i korist naših građana, rekao je Pajić i zahvali se Ministru Ružiću i Ministarstvu na uspešno realizovanom projektu.
Otvaranju je prisustvovao i načelnik Gradske uprave Milan Vasić koji je objasnio kako u praksi funkcioniše Jedinstveno upravno mesto.
-Podnošenjem zahteva za novčanu socijalnu pomoć, koja se ostvaruje u Centru za socijalni rad i ukoliko stranka ima pravo da je ostvari automatski postaje i energetski zaštićen kupac, odnosno plaća pola računa za električnu energiju. Nije potrebno da ponovo podnosi ni bilo kakvu dokumentaciju, naveo je Vasić jedan od primera ubrzavanja i objedinjavanja procedura.
Takođe, naveo je i da je grad Šabac konkurisao i u konkurenciji ostalih gradova, uspeo da dobije od Ministarstva lokalne samouprave sedam miliona dinara, koji su uloženi u radove i opremu Jedinstvenog upravnog mesta mesta.
-Jedinstveno upravno mesto nije samo sala, nego je skup procedure koje treba da dovedu do toga da građani jednim dolaskom ili jednim klikom na kompjuter završe i ostvare sva prava koja im po Zakonu pripadaju. Sve procedura koje je moguće na ovakav način sprovoditi osmislićemo u narednom periodu, najavio je Vasić.
Postoji i 30 seoskih mesnih zajednica gde se mogu podneti svi zahtevi koji su automatski vidljivi u E-pisarnici u gradu.

Stiže i ČetBot
-Na poziv NALED-a i GIZ-a Grad Šabac je učestvovao i konkurisao za projekat ČetBot-a ili virtuelnog asistenta. Šabac i Sombor su dobili projekat, jer je uslov bio posedovanje BFC sertifikata. Potpisali smo ugovor i ulazimo u realizaciju projekta. Virtuelni asistent znači da će građani moći 24 sata, sedam dana u nedelji da dobiju sve informacije iz oblasti rada uprave i Grada. Radi na principu četa i rasterećuje zaposlene u upravi. Projekat traje dve godine, ali očekujem da do kraja ove godine imamo test verziju, rekao je Milan Vasić.
M.M.

Najnoviji broj

11. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa