Berza

  • aero 900 ▲ 12,50%
  • dinnpb 5.499 ▲ 12,94%
  • fint 560 ▲ 2,75%
  • jmbn 5.105 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.529 ▼ -0,43%
  • kmbnpb 870 ⚫ 0,00%
  • niis 566 ▲ 2,72%
  • trgom 902 ▲ 0,22%
(27. februar 2020.)
PROMOCIJA ŠAPCA NA SAJMU TURIZMA U BEOGRADU

Imamo čime da se ponosimo

Pored manifestacija po kojima je poznat Šabac se predstavio i prirodnim lepotama i ustanovama koje vredi posetiti. Zanimljive prezentacije privukle su veliki broj gostiju na štand Šapca, a u bogatoj ponudi svako je mogao da pronađe nešto interesantno
Imamo čime da se ponosimo
Završen je 42. Međunarodni sajam turizma u Beogradu. Turistička organizacija grada Šapca četvrti put je nastupila na ovoj manifestaciji, koja tokom četiri dana trajanja privuče nekoliko desetina hiljada posetilaca.
Pored manifestacija po kojima je poznat Šabac se predstavio i prirodnim lepotama i ustanovama koje vredi posetiti. Zanimljive prezentacije privukle su veliki broj gostiju na štand Šapca, a u bogatoj ponudi svako je mogao da pronađe nešto interesantno. Nemali broj zainteresovanih za dolazak u Šabac već je nekada bio u našem gradu, a na Sajmu su se raspitivali o novim sadržajima ili starim koje bi želeli ponovo da vide. Da je Šabac još uvek poznat po kafanama govori i to da je jedno od čestih pitanja bilo i gde se u Šapcu može lepo ručati.
-Sajam turizma u Beogradu kao regionalno najveća turistička smotra, sigurno jeste odlična prilika za sve učesnike da predstave ono sa čim raspolažu i pozovu posetioce da baš njih biraju za jednu od narednih destinacija koju će posetiti. Svesni toga, pripremili smo se i ove godine dobro, a opet vođeni iskustvom iz predhodnih godina trudili smo se da budemo najatraktivniji u trenutcima kada je to najpotrebnije odnosno kada je poseta najveća. Verujem da smo u tome uspeli, a ovu veru temeljim na činjenici da je štand bio jako posećen kroz sve dane i da smo podelili više promotivnog materijala nego što je to bio slučaj prethodne godine, a da je po utisku svih, poseta generalno Sajmu negde na nivou one od prošle godine, navodi Srđan Mitrašinović, direktor TOŠ-a.
Prema Mitrašinovićevim rečima najveći broj pitanja posetilaca odnosio se na uže gradsko jezgro, Cer, smeštajne kapacitete, restorane, a kada su manifestacije u pitanju prednjačili su Šabački vašar, Čivijada sa Karnevalom, Ruže Lipolista i Cerski marš.
Prvog dana Sajma TOŠ je promovisao seoski turizam, stare i umetničke zanate, domaću radinost i festival “Ruže Lipolista”. Devojke i devojčice obučene u bajkovite cvetne haljine privukle su veliku pažnju posetilaca koji su želeli da se fotografišu sa njima i istovremeno saznaju šta predstavljaju. Kako se ispostavilo, gotovo svi znaju za najmirisniju manifestaciju u Srbiji.
-Ovo je prava prilika da predstavimo, na prvom mestu Festival, a zatim i ponudu naših domaćinstava. Domaćinstvo Marinković je 25 godina deo Ruža Lipolista i čekamo goste raširenih ruku sa mirisom ruža i mirisom lipa. Prvih četvrt veka je prošlo, sada sledi nastavak. Ove godine, 26. Festival će se održati 20. juna. Ljudi već znaju za ovaj događaj, a ovo je još jedna prilika da prestavimo i Manifestaciju i Lipolist i našu proizvodnju ruža. Zadovoljni smo, bilo je dosta poseta, a uglavnom su zastajali oni koji nisu prvi put ni na štandu Šapca ni u Lipolistu, kaže Milan Marinković iz Lipolista.
Drugog dana Sajma na štandu TOŠ-a nastup su imale Šabačke mažoretkinje koje su predstavile Čivijadu i Čivijaški karneval. Istog dana promociju su imali Šabački hipodrom, Centar za stručno usavršavanje i ustanove kulture koje je predstavljalo Šabačko pozorište.
Mesto dobrih susreta, Šabački hipodrom, sezonu ove godine otvara 19. aprila. Ljubitelje konja očekuje 10 trkačkih dana u kojima će nastupiti najbolji galoperi koje Srbija u ovom trenutku ima. „Šabačke konjičke svečanosti“ i „Memorijal kralja Aleksandra“ garancija su da će da će kroz kapije Šabačkog hipodroma ponovo proći više hiljada posetilaca. Pored najbržih konja ovim mestom ponovo će defilovati i najšarmantnije dame sa najlepšim šeširima.
Šabačko pozorište promovisalo je svoj repertoar, odnosno 10 najatraktivnijih predstava, sa posebnima akcentom na „Pozorišnom proleću“.
-Mi smo gradsko pozorište okrenuto zajednici. Radimo pod motom „Grad su ljudi, grad je pozorište“. Ono zbog čega smo ovde jeste da ljudi saznaju više o našem repertoaru i festivalu „Pozorišno proleće“. Fokus nam je bio na tome da ljude koji su nam odgovorili na jedno pitanje dovedemo na našu predstavu „Šumadija“ koje gostuje u “Ateljeu 212” 25. februara. Priliku smo koristili i da delimo reklamni materijal vezan za „Pozorišno proleće“ koji traje od 6. do 13. aprila. Interesovanje ljudi sa strane za Šabačko pozorište postoji, ali nije dovoljno veliko koliko Pozorište i Šabac to zaslužuju. Mislim da Beograd i Novi Sad tek treba da otkriju Šabac kao treću destinaciju u sferi kulturnog turizma. Živeći u Šapcu i radeći u kulturi čini mi se da proizvodimo kulturnih sadržaja za mnogo veći grad. Nekada imam utisak da treba da uvedemo koordinaciju gradskih ustanova kulture, jer imamo vrlo atraktivne programe i često se dogodi da budu u isto vreme. Svim ljudima koji voze iz Beograda i Novog Sada vrlo je jednostavno da dođu do Šapca, a imaju šta da vide, smatra direktorka Šabačkog pozorišta Milena Minja Bogavac.
Broj gostiju koji tokom godine posete Šabac znatno je veći od onoga što kaže zvanična statistika. Izletnici, odnosno svi koji ne prenoće u gradu ne računaju se kao turisti. To spadaju ture koje organizuju turističke agencije, izleti sindikata, đačke ekskurzije.
Centar za stručno usavršavanje sa Parkom nauke nezaobilazna je stanica gotovo svih đačkih ekskurzija.
-Na Sajmu predstavljamo Park nauke, koji je i inače veoma posećen. Prošle godine smo imali više od 35 poseta i više od 2.000 dece iz cele Srbije. Trenutno imamo 32 instalacije, a ove godine planiramo tri nove. Kada planiramo šta novo da uradimo od instalacija biramo ono što može praktično da se primeni, odnosno da deca mogu nešto da nauče na njima. Sada smo se opredelili za oblast biologije. Sve biljke u parku ćemo obeležiti nazivima i na latinskom i na srpskom i odakle potiču. Na Sajmu se na naprave kontakti, a i deca koja su dolazila nas prepoznaju kada nas vide na Sajmu, rekao je Branko Filipović direktor CSU, jedinog u Srbiji koji ima čime da se predstavi na Sajmu turizma.
Treći dan Sajma na štandu TOŠ-a bio je rezervisan za Cerski marš, Dane rakije, Malogospojinksi vašar i druge manifestacije za koje su posetioci bili zainteresovani. Tog dana šabački štand posetili su i gradonačelnik grćkog grada pobratima Šapca Argostolija Teofilos Mihalatos i počasni konzul Vikotr Ruhotas.
-Šabac je prvi grad u Srbiji koji sam posetio. To je veoma lep grad sa lepim trgovima i ulicama. Utisak koji nosim u Grčku je vrlo pozitivan. Srbi i Grci su uvek bili zajedno i na istoj strani tokom ratova. Trudiću se tokom leta da posetim neke od vaših manifestacija, rekao je Teofilos Mihalatos.
Cerski marš, najveća rodoljubiva manifestacija u Srbiji, ove godine će se održati 11. put, 16. avgusta. Posvećen je Milunki Savić i svim ženama heroinama Prvog svetskog rata. Shodno tome Marš su i na Sajmu predstavljale devojke u vojničkim uniformama iz ovog perioda. Što je izazvalo ogromnu pažnju posetilaca. Svi koji su zastali da se fotografišu sa njima želeli su da saznaju što više detalja o samoj manifestaciji, iako su uglavnom svi za Marš već čuli.
Manifestacija Dani rakije promovisana je praktično svih dana zahvaljujući „Gačića magazi“ iz Bogatića. Rakija u Srbiji uvek privlači pažnju, pa je veliki broj posetilaca zastao kako bi degustirao najpopularnije piće, a uz to su dobili i informacije o događajima u Šapcu.
-Čast nam je što smo bili promoteri manifestacije Dani rakije. Posećenost štanda je bila iznad svih očekivanja, a degustacija likera i rakije bila je obavezna, odnosno uslov da komuniciramo sa posetiocima. Ogromnu zahvalnost izražavamo TOŠ-u i kolegama izlagačima na fantastičnom druženju. Iskoristili smo priliku da kroz promociju manifestacije promovišemo i naše proizvode, rekao je Zoran Gačić.
Završnog dana Sajma promovisane su dve nove pešačke ture kroz grad, koje će akcenat staviti na arhitekturu Šapca.
Za četiri dana trajanja Sajma na štandu TOŠ-a podeljeno je više hiljada flajera. Materijal nije deljen slučajnim prolaznicima van štanda, nego samo onima koji su zastajali da se raspitaju za ponudu grada.
Vremena nije bilo dovoljno da se preddstavi sve što grad ima da ponudi, pa je izabrano ono što se moglo promovisati na najzanimljiviji način. Prilika je iskorišćena i da se razgovara sa predstavnicima turističkih organizacija drugih gradova i opština o nekim budućim saradnjama.

Drugo ime isti kvalitet
Zajedno sa Sajmom turizma održava se i Sajam vina, a na njemu i dosta proizvođača rakije. Na starom mestu dobro poznata lica iz ovog kraja, isti ukusi, ali naziv drugi. Domaćinstvo Momirović iz Svileuve nekada je bilo prepoznatiljivo po brendu „Vojvoda“. Sada je to ime zadržala samo rakija od šljive, dok su ostale dobile druga imena. Sa novim nazivom stiglo je i modernije pakovanje.
-To su proizvodi koje smo imali i ranije, istog kvaliteta, samo smo ih sada „obukli u drugačije odelo“ i dali im druga imena. Kajsija nosi ime „Zora“ jer je svitanje u bojama kajsije, dunja je „Ormar“ zbog mirisa sa ormara, a kruška „Karmen“ zbog naziva starih sorta kruške, liker sa medom je „Žudnja“, a zašto treba probati. Poseta na Sajmu je ove godine dobra i zadovoljni smo, kaže Marko Momirović.


Rezultati rada se mogu izmeriti
Šabac je u 2019. godini zabeležio 66.000 noćenja, što je tri puta više nego pre četiri godine kada je grad počeo da znatno ulaže u turizam.Takođe smo utrostručili prihode od boravišne takse, a prihodi od prodaje suvenira su četiri puta veći. Pre četiri godine u Strategiji razvoja grada Šapca pisalo je da smo grad koji nema uslove za razvoj turizma. Uspeli smo da postanemo ozbiljno turističko mesto. Šabac je grad koji ima šta da pokaže i u koji ljudi rado dolaze. Znate kako kaže Stanislav Vinaver „Novcem ne možete kupiti sreću. Ali možete kartu do Šapca, a to vam dođe na isto“, rekao je član Gradskog veća Božidar Katić prilikom posete štandu TOŠ-a.


Na ceni tradicionalne vrednosti
-Predstavnice “Ruža Lipolista” u cvetnim haljinama i devojke u uniformama kao predstavnice najveće rodoljubive manifestacije kod nas Cerskog marša privukli su veliki broj posetilaca na štand Šapca, a nemali broj posetilaca prilazio je štandu iznoseći pozitivne komentare i usudiću se reći oduševljenost Paradom beba i trudnica, raspitujući se za datum kada će se održati ističući želju da tada budu u Šapcu, istakao Srđan Mitrašinović.


Parada lepote na štandu TOŠ-a
Štand TOŠ-a posetile su i aktuelna Mis Srbije Andrijana Savić, kao i najlepša u izboru publike, Šapčanka Ivana Stevanović.
-Svima preporučujem da posete Šabac iz razloga što imamo dosta znamenitosti. Pogotovu imamo lepe festivale, kao što su Čivijada, Karneval... Obavezno treba videti Šabačku tvrđavu na Starom gradu. Gradska uprava i gradonačelnik dosta ulažu u grad. Centar je mnogo lep, reka Sava, imamo i drugih prirodnih lepota. Jednostavno, Šabac je zaista „Mali Pariz“, rekla je Ivana ovom prilikom.


M. Mijailović

Najnoviji broj

2. april 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa