SELO NEKAD I SAD
Beli luk i rakija
Bilo je da se trag zatre i ašikovanju tajne koju su znali oni vispreniji. Beli luk se nosio u džepu od uroka govorile bake a rakija u unutrašnjem džepu gunja da se strah od kršnih lepotica umanji. A onda, po narodnoj kom opanci kom obojci. A iskusniji su govorili da su u skrovitim šljivicima ostajali i opanci
Istini za volju tu je i domaća debela slanina sušena na bukovom drvetu i eto rešenja po seljanima za bilo koji virus. U temi koja okupira planetu u mnogim selima Pocerine i Posavotamnave teku i pošalice tipa otići će virus i brže nego je došao ako budeo smeo i nakučiti. I podsećaju da se Srbi izboriše sa bezbroj problema tajnom zvanom selo ali krenimo redom.
U narodu a nasleđeno od starih da jutro počinje čenjem belog luka koji se guta ceo i kao šlag dolazi rakija da zalije i eto brisanja svih potencijalnih problema i za brojne bolesti. A u pravilo ide i rakija po jedna pred obrok iz onih čašica zvanih naprstak. I svedoci da ni prehlade a kamoli gripa u ovo zbrkano vreme klimom nema tamo gde luk i rakija kolo vode.
I kada se nije znalo za bolesti ovog tipa sve je istovetno uz voće i povrće iz trapa i u turšiji gde opet car svih careva je, vele vremešni, kiseli kupus koji briše i tragove kao gumicom. Tu opet u pomoć dolazi i onih tradicionalnih pet trava oko svakog domaćinstva koje sve pomažu da bude u zdravlju i svakom dobru. Tu se nekako nameće hajdučica koja je preventiva upravo iskušenjima ovog dela godine ali se sa pauzom pije i tokom leta uz prekide već po naninom receptu.
Šereti pak navode primere sa fudbalskih utakmica kada se obavezno jela slanina i beli luk pa je protivnički tim koji nije sledio dedove imao uz publiku i protivnika više a u novije vreme i jedan prvoligaš je negovao taj običaj. Opet šereti dodaju, verovali ili ne iz prestonog grada.
Bilo je da se trag zatre i ašikovanju tajne koju su znali oni vispreniji. Beli luk se nosio u džepu od uroka govorile bake a rakija u unutrašnjem džepu gunja da se strah od kršnih lepotica umanji. A onda, po narodnoj kom opanci kom obojci. A iskusniji su govorili da su u skrovitim šljivicima ostajali i opanci. Beše to vreme neki će reći divlje a opet meko ko pamuk. Svakako ni nalik sadašnjem...
Narodski lek je ostao i sada pa se izreka beo luk ti u oči višestruko znači i pomaže. I sada verujući narod vrti glavom a onaj oslonjen i na narodne običaje pomaže da se razume poput crvenog končića oko ruke i tako redom. Nebeski narod ima i zagonetne tajne. Pa i u virtuelno vreme jer kažu stari i sada kad se klikom može sve, džaba kliktanje ako je rečeno da tako bude.
I opet stižemo do virusa koji od sela do sela ima svoje ime ali samo jedan, nanin lek. Ima kažu težu i lakšu verziju. E i lek narodni ima i blagu već rečenu ali i težu kada čenj luka beloga prenoći u rakiji pa pobije i čega bilo nije vazda spremni na šalu dodaju. Tek u strahu koji se neguje pričom uz meze i pokoju rakiju i više ali i po glavicu luka veli postariji brka i psi čuvari šapama pokriju i oči i uši a bogami ni disajnim organima nije lako ...
Da se sa temom svih tema ne treba šegačiti zar i reći ali ni na tren ni ignorisati iskustvo izraslo iz predanja. Dan počinje zorom a uz umivanje vidika na prazan želudac kako vole reći pije se lek u kombinaciji koja se oseti u praksi delotvornijom. Za kraj ostavljajući upadicu nane Danojle da gde rakija drema tu virusa nema.
Ajd živeli...
U narodu a nasleđeno od starih da jutro počinje čenjem belog luka koji se guta ceo i kao šlag dolazi rakija da zalije i eto brisanja svih potencijalnih problema i za brojne bolesti. A u pravilo ide i rakija po jedna pred obrok iz onih čašica zvanih naprstak. I svedoci da ni prehlade a kamoli gripa u ovo zbrkano vreme klimom nema tamo gde luk i rakija kolo vode.
I kada se nije znalo za bolesti ovog tipa sve je istovetno uz voće i povrće iz trapa i u turšiji gde opet car svih careva je, vele vremešni, kiseli kupus koji briše i tragove kao gumicom. Tu opet u pomoć dolazi i onih tradicionalnih pet trava oko svakog domaćinstva koje sve pomažu da bude u zdravlju i svakom dobru. Tu se nekako nameće hajdučica koja je preventiva upravo iskušenjima ovog dela godine ali se sa pauzom pije i tokom leta uz prekide već po naninom receptu.
Šereti pak navode primere sa fudbalskih utakmica kada se obavezno jela slanina i beli luk pa je protivnički tim koji nije sledio dedove imao uz publiku i protivnika više a u novije vreme i jedan prvoligaš je negovao taj običaj. Opet šereti dodaju, verovali ili ne iz prestonog grada.
Bilo je da se trag zatre i ašikovanju tajne koju su znali oni vispreniji. Beli luk se nosio u džepu od uroka govorile bake a rakija u unutrašnjem džepu gunja da se strah od kršnih lepotica umanji. A onda, po narodnoj kom opanci kom obojci. A iskusniji su govorili da su u skrovitim šljivicima ostajali i opanci. Beše to vreme neki će reći divlje a opet meko ko pamuk. Svakako ni nalik sadašnjem...
Narodski lek je ostao i sada pa se izreka beo luk ti u oči višestruko znači i pomaže. I sada verujući narod vrti glavom a onaj oslonjen i na narodne običaje pomaže da se razume poput crvenog končića oko ruke i tako redom. Nebeski narod ima i zagonetne tajne. Pa i u virtuelno vreme jer kažu stari i sada kad se klikom može sve, džaba kliktanje ako je rečeno da tako bude.
I opet stižemo do virusa koji od sela do sela ima svoje ime ali samo jedan, nanin lek. Ima kažu težu i lakšu verziju. E i lek narodni ima i blagu već rečenu ali i težu kada čenj luka beloga prenoći u rakiji pa pobije i čega bilo nije vazda spremni na šalu dodaju. Tek u strahu koji se neguje pričom uz meze i pokoju rakiju i više ali i po glavicu luka veli postariji brka i psi čuvari šapama pokriju i oči i uši a bogami ni disajnim organima nije lako ...
Da se sa temom svih tema ne treba šegačiti zar i reći ali ni na tren ni ignorisati iskustvo izraslo iz predanja. Dan počinje zorom a uz umivanje vidika na prazan želudac kako vole reći pije se lek u kombinaciji koja se oseti u praksi delotvornijom. Za kraj ostavljajući upadicu nane Danojle da gde rakija drema tu virusa nema.
Ajd živeli...
Sreten Kosanić
Najnoviji broj
18. april 2024.