16. april 2020.16. apr 2020.
Virus menja kalendar manifestacija
KORONA RAZARA I TURIZAM

Virus menja kalendar manifestacija

Pored uticaja na zdravlje ljudi korona virus ostavlja i ogromne posledice na privredu i ekonomije svih zemalja sveta. Turizam je grana za koju još ima nade, jer letnja sezona tek predstoji, ali negativni efekti su se baš tu prvo i pokazali
Šabac je prošle godine imao najviše turista od kada se uopšte beleži ovaj podatak. To potvrđuje broj prijavljenjih noćenja i nešto manje od 70.000 naplaćenih boravišnih taksi. Nekoliko poslednjih godina ove brojke su u velikoj uzlaznoj putanji, pa je bilo prirodno očekivati isto i od ove godine. Međutim, izvesno je da će do promena u kalendaru manifestacija doći.
Dve manifestacije koje su prošle godine prvi put održane „Ulica humanih Čivijaša“ i „Šabac pleše“ sigurno se neće održati na predviđene datume. „Ulica humanih Čivijaša“ trebala je da se organizuje na Lazarevu subotu, a njen cilj je prikupljanje sredstava za lečenje bolesne dece iz Šapca. Manifestacija „Šabac pleše“ planirana je za 29. april, kada je Međunarodni dan igre. Šapčane će posebno razočarati i otkazivanje prvog trkačkog dana na Šabačkom hipodromu, koji je tradicionalno bio zakazan za Vaskrs, odnosno, ove godine za 19. april.
Trenutno su, u planiranim terminima, pod znakom pitanja i Moto skup koji organizuje Moto klub „Čivija“, Tjuning i BMV skup, ali i Ruže Lipolista.
-Sigurno je da će i neke od manifestacija planirane za jul, avgust, septembar zbog načina organizacije, koncepcije samih dešavanja biti dovedene u pitanje, no ono što je sigurno kada se stvore svi potrebni uslovi, da se na bezbedan način obavi organizacija manifestacija nastojaćemo da revidiramo postojeći kalendar i vidimo šta je realno moguće organizovati u nekim drugim terminima, navodi srđan Mitrašinović, direktor Turističke organizacije Grada Šapca.
Tek po završetku vanrednog stanja mogu se praviti novi planovi i revidirati kalendar manifestacija. Uzeće se u obzir datumi drugih dešavanja u gradu, ali i datumi događaja koji se organizuju i u drugim gradovima, kao što su moto skupovi ili tjuning šou. Tada će se videti šta će od propuštenih manifestacija moći da se pomeri za neki drugi datum.
-Zatvorene granice, vanredno stanje, ograničeno kretanje, veliki broj zaraženih, strah i
neizvesnost, privreda koja je gotovo stala, finansijski problemi, samo su neki od faktora koji su paralisali sektor turizma. Sada je iluzorno govoriti o razvoju. Cilj je sačuvati radna mesta i stvoriti uslov da se, kada kriza prođe, brzo sektor turizma pokrene, a sve u cilju da se što je moguće pre stvari normalizuju, izkoristi bar deo sezone i što je moguće više smanje štetni efekti krize koju je izazvao kovid 19, smatra Mitrašinović.
TOŠ je na početku godine skromno projektovao da će rast hoćenja biti 10 odsto. Sada misle da će imati pad od 10 do 12 odsto, tako da ukoliko svemu ovome uskoro bude kraj, godina će biti završena na nivou prošle godine.
-Sigurno da nekoliko meseci bez turističkih aktivnosti mora ostaviti značajan uticaj na broj dolazaka, broj noćenja, prihode od boravišne takse, dakle na sve parametre kojim se meri turistička aktivnost. Koliko će to biti nominalno ili procentualno izraženo ostaje da se vidi, procene su sada nezahvalne obzirom da ne znamo za početak koliko dugo će kriza trajati, kolikom brzinom će teći oporavak, koliko brzo će stanovništvo kao konzument našeg proizvoda prevazići štetu nanetu krizom i vratiti se redovnim navikama i aktivnostima. Sve ovo su neki od brojnih faktora koji će uticati na ukupan saldo na kraju 2020. godine, kaže Mitrašinović.
Turizam u svim segmetnima trpi velike gubitke. Da bi se oporavio biće neophodno da se donesu ozbiljne mere na nivou Republike.
-Turizam kao sektor našao se prvi na udaru, turističke agencije, ugostitelji, prevoznici, smeštajni kapaciteti... Sve je stalo, gubitci su veliki i ono što je neophodno da se preduzme kako bi se pružila pomoć sektoru turizma jesu brze, jasne, racionalne i efikasne mere. Svi učesnici u turističkom sektoru ušli su u drugi mesec u kome su bez prihoda jer ne rade, neki su uspeli da izmire martovske obaveze, ali već je polovina aprila, za veliku većinu troškovi i drugog meseca u kome ne rade su nerešiv problem, kaže naš sagovornik.

Najvažniji avgust i septembar
-Biram da budem optimista, obzirom da je najznačajniji segment našeg aktuelnog turističkog proizvoda skoncentrisan u manifestacijama, a kako su one krovne u avgustu i septembru verujem da možemo da iskoristimo taj potencijal možda i u većem stepenu nego predhodnih godina i dovedemo više gostiju no inače. Ovaj stav temeljim na mišljenju da će se nakon svega što nam se desilo većina odlučiti da ove godine ne bira daleke destinacije već da se više okrene vikend odmorima u Srbiji, a kako imamo manifestacije sa dugom tradicijom, zanimljivim programima i odlične ugostitelje uz dobar marketing to je potencijal koji može značajno da se iskoristi, ističe Srđan Mitrašinović.
M.M.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa