25. jun 2020.25. jun 2020.
DO ĐAKA PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA
PREZENTACIJA OBRAZOVNIH PROFILA U SPECIFIČNIM USLOVIMA

DO ĐAKA PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA

Epidemija i prestanak klasičnog načina nastave u velikoj meri je poremetio aktivnosti vezane za prezentaciju ove srednjoškolske ustanove. Umesto neposrednog kontakta sa đacima, poruke i promotivni materijal svršenim osnovcima plasiraju putem društvenih mreža ali i postera koji su istaknuti na školskim objektima
Srednja škola u Koceljevi, kao i druge obrazovne ustanove u našoj zemlji, promociju svojih obrazovnih profila ove godine obavlja na specifičan, neuobičajen način. Epidemija i prestanak klasičnog načina nastave u velikoj meri je poremetio aktivnosti vezane za prezentaciju ove srednjoškolske ustanove. Umesto neposrednog kontakta sa đacima, poruke i promotivni materijal svršenim osnovcima plasiraju putem društvenih mreža ali i postera koji su istaknuti na školskim objektima.
–Mi smo uvek krajem aprila i početkom maja išli u prezentaciju škole i decu upoznavali sa našim smerovima, načinom rada, specifičnostima škole. Koristili smo priliku da deci predočimo zašto bi njihov izbor trebao da bude baš Srednja škola u Koceljevi. Tu priliku sada nismo imali ali smo pokušali da se prilagodimo uslovima i situaciji i pošaljemo poruke putem postera koje smo postavili na školama a snimili smo i promo materijal i plasirali ga na društvenim mrežama gde to činimo i putem reklama- izjavio je direktor Srednje škole u Koceljevi Veroljub Matić.
On je istakao da je prošla godina bila jedna od najuspešnijih po broju upisanih đaka ali da je sada nezahvalno prognozirati da li će taj broj ovoga puta biti na tom nivou.
–U osnovnoj školi ima približno isto dece kao i prošle godine ali mi sada nemamo povratne informacije koliko njih je zainteresovano za našu školu. Nismo bili u kontaktu sa njima da bismo mogli proceniti njihovu zainteresovanost. Ne možemo još uvek da steknemo pravu sliku ali se nadamo da će se veliki broj dece i ovoga puta odlučiti da postanu učenici naše škole- poručio je Matić.
U poslednjih desetak godina imidž ove škole je drastično popravljen i ona je postala atraktivnija za svršene osnovce sa odličnim uspehom. Za njihove obrazovne profile odlučuju se ne samo đaci sa područja koceljevačke opštine već i okolnih sredina. O kvalitetu nastave svedoče i zapaženi rezultati na takmičenjima različitih nivoa, pa i državnog.
–Uz to, na pozitivne promene što se tiče zainteresovanosti đaka za upis u našu školu uticali su sigurno i novi obrazovni profili koji su postali atraktivniji nego što su ranije bili. Svi profili su sada traženi. Pre svega u mašinskoj struci. Ne možemo da ne primetimo da sa razvojem privrede raste interesovanje za mašinske tehničare za kompjutersko konstruisanje sa kojima je bilo problema u kriznom periodu kada se u našoj zemlji industrija urušila. Sada nemamo dovoljno zainteresovanih za stipencije koje nam se nude. Za majstore, takođe. Počev od bravara, instalatera, automehaničara. U zadnje vreme je to postala prava ekspanzija a nisam siguran da deca o tome išta znaju. Takođe, i poljoprivredni tehničar je iz godine u godinu sve atraktivniji a ovaj smer je nekada bio pred gašenjem. Frizeri su traženi. Ekonomski tehničari su od samog početka bili veoma popularni među svršenim osnovcima. Jasno je da sada u Srbiji samo onaj ko neće da radi ne može da nađe posao- zaključio je direktor Srednje škole u kojoj se nadaju da će, baš kao i prethodnih godina, sva odeljenja biti popunjena.
Podsećaju da je, posebno za trogodišnje smerove, praksa najbitnija pa su stvorili uslove da se ovaj vid nastave obavlja na školskom imanju, u radionicama i salonu, jer je novina da od naredne školske godine nema više praktične nastave van škola već će ona biti realizovana isključivo u njima, što je propisalo nadležno ministarstvo. Zato su u koceljevačkoj srednjoj školi poseban akcenat stavili na ovaj segment nastave.

ON LAJN NASTAVA USPEŠNO OBAVLjENA
Komentarišući on lajn nastavu i rezultate koje je ona dala direktor je napomenuo da škole u našoj zemlji ništa slično do sada nisu iskusile ali da je opšti utisak da je ona prilično uspešno obavljena. Pojedini profesori smatraju da su i oni đaci koji su u klasičnoj nastavi bili manje aktivni sada u značajnijoj meri uključili u rad, što je rezultiralo određenim pomakom u sticanju znanja.
–Sve u svemu, ocena je vrlo povoljna, mada ima i đaka koji su se ponašali vrlo neodgovorno i nisu ispunjavali svoje obaveze. Na sreću, njih je mnogo manji broj. Skoro tri četvrtine nastave je odrađeno na klasičan način a ova jedna jeste značajna ali se zaključna ocena ipak izvodi na osnovu cele godine. Smatram da je ovo na kraju ipak odlično ispalo, imajući u vidu kakve su bile prilike. Jer, šta je bila alternativa on lajn nastavi? Da deca jednostavno nemaju nikakvu obavezu. To bi bilo strašno. Bilo bi bačeno vreme, posebno u periodu kada je bilo zabranjeno kretanje. Ovako je, može se reći, maksimalno iskorišćeno- smatra Veroljub Matić.
Vesna Bošković

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa