8. oktobar 2020.8. okt 2020.
ODRŽANA PRVA SEDNICA VEĆA U NOVOM SAZIVU

KORONA POVEĆALA TROŠKOVE U ŠKOLSKIM OBJEKTIMA

Iako je na dnevnom redu bilo finansijsko poslovanje vaspitno-obrazovnih ustanova u prošloj godini sa planom za tekuću, o ovome se uglavnom najmanje diskutovalo. U najvećoj meri bilo je reči o aktuelnoj epidemiološkoj situaciji i načinu organizovanja nastave u doba korone
Opštinsko veće nedavno se prvi put sastalo u novom sazivu u kojem su svi članovi, osim jednog, iz prethodnog. Umesto dugogodišnjem većniku Radivoju Nikoliću mandat je poveren Mariji Terzić.
Iako je na dnevnom redu bilo finansijsko poslovanje vaspitno-obrazovnih ustanova u prošloj godini sa planom za tekuću, o ovome se uglavnom najmanje diskutovalo. U najvećoj meri bilo je reči o aktuelnoj epidemiološkoj situaciji i načinu organizovanja nastave u doba korone.

Direktorka osnovne škole “Mića Stanojlovi” rekla je da je izvođenje on lajn nastave tokom prvog talasa epidemije bilo mnogo napornije nego rad u redovnim okolnostima.
–Ali, nismo imali mnogo izbora. Brzo smo se snašli i odradili sve što se od nas očekivalo. Što se tiče početka nove školske godine, sve mere su ispoštovane, nabavljena sredstva za dezinfekciju za sve škole. Svi kanali komunikacije funkcionišu odlično i nijedna škola na području opštine nema ni jedan problem. Koriste se redovno sredstva za dezinfekciju i vrlo smo zadovoljni jer svi nose maske i poštuju propisane mere. Kako učenici i nastavnici, tako i roditelji. Pojačano je dežurstvo i u školskom dvorištu i u školi. Za sada sve funkcioniše u najboljem redu i nemamo prijavljenih slučajeva kovida- istakla je Sonja Popović i dodala da ima dece koja zbog respiratornih tegoba ne dođu u školu ali ih roditelji odvedu kod lekara i tek kada dobiju opravdanje i potvrdu da su zdrava, mogu da prisustvuju nastavi.

U ovoj ustanovi troškovi na ime održavanja higijene i nabavke sredstava za dezinfekciju su se prilično povećali ali se, prema rečima direktorke, za to koriste finansijska sredstva koja nisu bila utrošena tokom trajanja on lajn nastave, poput putnih troškova.
–Samo kada pogledate cenu jedne litre alkohola koja je 145 dinara i kada znate da imate 14 objekata u kojima je potrebno izvršiti dezinfekciju i više puta dnevno, onda je jasno da su troškovi značajno veći- zaključila je Popović.

Da su se troškovi na ime higijene povećali potvrdio je i direktor Srednje škole u Koceljevi.
–To je jasno ali još uvek nemamo tačan presek da bi mogli da kažemo tačnu cifru. Dezinfekciona sredstva se koriste značajno više nego što je to ranije bio slučaj. Trudimo se da ispoštujemo sve preporučene mere. Učenici, dok su u učionici i u samom objektu škole, nose maske. Međutim, čim izađu u dvorište oni ih skidaju pa ih konstantno opominjemo. Takođe, imamo pojačana dežurstva- rekao je Veroljub Matić.
Na ovoj sednici istaknuto je da su na području koceljevačke opštine rekonstruisani gotovo svi školski objekti, te da su radovi započeti u prošloj, nastavljeni i u ovoj godini.

Predsednik veća Dušan Ilinčić obavestio je članove veća da je nakon idejnog završen i izvođački projekat za proširenje, izgradnju i dogradnju novog vrtića.
–Nadamo se da ćemo vrlo brzo naći sredstva i krenuti u raspisivanje tendera za realizaciju ovog projekta. To je nešto što je neophodno uraditi, imajući u vidu broj upisane dece kao i broj dece na čekanju. Reč je o jednoj od najvećih investicija koja će se realizovati u Koceljevi- naglasio je Ilinčić.

IZMENE POSLOVNIKA
Na dnevnom redu, pre razmatranja finansijkog poslovanja vrtića, osnovne i srednje škole, veće je donelo Poslovnik o svom radu. O razlozima za njegovo usvajanje kao i izmenama koje je predvideo govorio je sekretar veća Branko Đurić koji je, najpre nagovestio da je neophodno ovaj dokument uskladiti sa odredbama Zakona o imenama i dopunama Zakona o lokalnoj samoupravi i novim Statutom koji je donet u martu mesecu prošle godine.

–Pored usklađivanja Poslovnika sa novim propisima, potrebno je izvršiti i određene dopune radi efikasnijeg rada veća. Ove izmene u odnosu na stari poslovnik su veoma male i odnose se na to da je nadležnost opštinskog veća proširena i dobija još dve tačke koje treba da proprati a to je nadležnost praćenja realizacije programa poslovanja i da vrši koordinaciju rada javnih preduzeća čiji je osnivač opština kao i da podnosi tromesečni izveštaj o radu javnih preduzeća skupštini opštine radi daljeg izveštavanja u skladu sa Zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća- objasnio je Đurić.
Osim toga, izmena u poslovniku odnosi se i na sazivanje sednica veća. Naime, do sada su dnevni red i materijal dostavljani članovima veća pet dana pre održavanja sednice. Po novom je predviđeno da taj rok može biti kraći, ali da je predsednik veća u obavezi da na početku zasedanja obrazloži hitnost potrebe za zakazivanjem sednice na takav način.

–Predvideli smo, takođe, da se materijal za sednice može dostavljati članovima elektronskim putem. Usled ove epidemiološke situacije i u slučaju novog uvođenja vanrednog stanja ili situacije možda ćemo morati da imamo više telefonskih sednica, pa kako bi mogli da dostavljamo ove materijale, predvideli smo da to možemo činiti elektronskim putem- saopštio je sekretar opštinskog veća.
V.Bošković

Najnoviji broj

26. novembar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa