1. septembar 2011.1. sep 2011.
DIMENZIJE POLITIČKIH KAMPANjA

ČITANjE POLITIKE IZMEĐU REDOVA

Svaka politička aktivnost, svaka izgovorena politička poruka koja ima za cilj da dopre do pojedinca ili grupe, predstavlja nedvosmislenu političku kampanju.
Neposredno po saopštavanju konačnih rezultata izbora za predsednika Sjedinjenih Američkih Država iz 1976. godine, republikanski kandidat, Džerald Ford, čestitao je na pobedi svom protivniku iz redova demokrata, Džimiju Karteru, istovremeno obećavši da će republikanci učiniti sve što je u njihovoj moći da trijumfuju na sledećim izborima. Tog 3. novembra 1976. godine počela je republikanska kampanja za naredne izbore, koja će rezultirati 12-godišnjom vladavinom predsednika iz redova Republikanske partije u periodu od 1980. do 1992. godine.
Političke kampanje se na osnovu dužine trajanja mogu razvrstati na:
1. Dugoročnu političku kampanju ( najčešće traje od 2 do 4 godine);
2. Kratkoročnu političku kampanju ( traje do 2 godine) i
3. Kampanju u poslednjem trenutku ( obavlja se u periodu od 2 do 3 meseca pre samih izbora).
Dugoročne političke kampanje se razlikuju na osnovu analize ponašanja partija vladajuće većine i opozicionih partija. Vladajuće partije u ovom delu kampanje pokušavaju da realizuju predizborna obećanja, a neretko već u ovom periodu dolazi do preispitivanja političke snage i uticaja unutar vladajuće koalicije što za posledicu ima neformalno pozicioniranje stranaka koje učestvuju u vlasti pred sledeće izbore.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa