14. januar 2021.14. jan 2021.
KROZ NOVA ZNANjA DO VEĆE DOBITI
EDUKACIJA PROIZVOĐAČA U OKVIRU PROJEKTA “MOJ PROIZVOD-MOJE GAZDINSTVO, MOJ KRAJ”

KROZ NOVA ZNANjA DO VEĆE DOBITI

Kroz kurseve i edukativne radionice proizvođačima se ukazuje na najčešće probleme koje imaju, kojih su svesni ili ne, ali se teško odlučuju da ih prevaziđu jer kao pojedinci ne mogu mnogo da urade na tržištu
U saradnji sa Centrom za obrazovanje i istraživanje AgroNET sa Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu a uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede opština Koceljeva realizuje projekat “MOJ PROIZVOD – moje gazdinstvo, moj kraj” čiji je opšti cilj unapređenje kvaliteta života u seoskim područjima sprovođenjem aktivnosti kojima se jača svest o značaju razvoja poljoprivrede i ruralnih oblasti, unapređenje kvaliteta i bezbednosti poljoprivrednih proizvoda koji se proizvode u seoskim domaćinstvima u ovoj opštini, a sve to kroz upoznavanje vlasnika gazdinstava sa odredbama Pravilnika o proizvodnji i prometu malih količina hrane biljnog porekla, području za obavljanje tih delatnosti,kao i isključenju, prilagođavanju ili odstupanju od zahteva higijene hrane. Projektom je predviđen interaktivni rad sa ciljnom grupom u želji da se doprinese povećanju kapaciteta učesnika ovog programa u oblasti bezbednosti i kvaliteta proizvoda.
–Centar kroz razvoj projekata i kurseva unapređuje znanja i kompetencije ljudi koji se direktno bave proizvodnjom ili skladištenjem proizvoda. Okupljamo profesore sa fakulteta koji imaju dugogodišnje iskustvo u transferu znanja i ideja je da znanja koja ćemo preneti ljudima koji pohađaju ovakav tip obuka, budu praktična i primenjiva- izjavio je Bogdan Marković, menadžer Centra za obrazovanje i istraživanje Agro NET.

Kroz kurseve i edukativne radionice proizvođačima se ukazuje na najčešće probleme koje imaju, kojih su svesni ili ne, ali se teško odlučuju da ih prevaziđu jer kao pojedinci ne mogu mnogo da urade na tržištu.

–Bilo bi mnogo bolje da se udružuju i da se kroz neki zajednički proizvod koji se suštinski u tom kraju proizvodi, kao zimnica, da se stvori neka vrsta lokalnog brenda koji bi onda bio potpomognut od strane lokalne samouprave. Zato je lokalna samouprava i podržala ovaj projekat.

Ministarstvo poljoprivrede je to na neki način uočilo, prihvatilo i cilj nam je da proizvođače edukujemo i za zdravstveno bezbednu proizvodnju. Pogotovo za to da znaju pravilno da primene odredbe pravilnika koje se odnose na popularnu prodaju sa kućnog praga. Da znaju gde mogu da prodaju, koje su to količine koje mogu da plasiraju, da li moraju da prijave objekat ili ne, kako da proizvode...imaćemo i deo koji se će se baviti digitalnim marketingom što je njima najprihvatljiviji način promocije- objasnio je Marković. On je istakao da mnogi proizvođači misle da znaju kako treba, ali da nije uvek baš sve tako jednostavno.

–To treba da budu lepe fotografije i određena priča koja je prati. Da nauče šta je to što se zove brend i koliko je do njega teško stići kao i gde se mogu potražiti pare, odnosno koji su to izvori finansiranja u Republici Srbiji koji postoje, ali ljudi ili ne znaju za njih ili se ne odlučuju da konkurišu. A krajnji cilj svega je da ljudi povećaju profit ali i da na ovim predavanjima proizvođači ostvare međusobni kontakt jer mnogi nisu svesni da su kompatibilni i da mogu jedni drugima nešto da ponude- poručio je menadžer AgroNET-a.

Prilika da prisustvuje predavanju o celokupnom procesu počev od plasteničke proizvodnje, preko prerade, pakovanja i ambalaže do skladištenja i čuvanja proizvoda nagnala je pomoćnika predsednika opštine Vladimira Matića da inicira da se u ovaj projekat uključi i koceljevačka opština.

–Upravo me je to navelo na razmišljanje da sve ono što sam video i čuo može da se primeni i u našoj lokalnoj zajednici, na naše proizvođače i Festival zimnice koji nas je kao sredinu preporodio i trgao iz neke apatije. Manifestacija je probudila dosta poljoprivrednih proizvođača. Zato smo napravili ovu priču sa Poljoprivrednim fakultetom i Centrom. Projekat će pre svega pomoći proizvođačima, jer oni više ne proizvode tako male količine teglica pa je važno da u cilju prodaje svojih proizvoda insistiraju ne samo na kvalitetu već i na marketingu. A cilj je što veća dobit. Da izlagači nauče da je posao moguće unaprediti već od same sirovine. Insistira se na celokupnoj proizvodnji, zaokruženoj, od bašte do trpeze i samim tim krajnji proizvod ima veću vrednost- rekao je pomoćnik predsednika opštine.

On je skrenuo pažnju na marketing i on lajn prodaju kao važan segment jer je neophodno ići u korak sa vremenom. Ipak, direktan kontakt prodavca i kupca nema alternativu. To je pokazala i ova godina u kojoj Festival zimnice nije organizovan zbog nepovoljne epidemiološke situacije, pa je prodaja prerađevina od voća i povrća kod lokalnih proizvođača manja za 30-40 odsto.

Projekat će pre svega pomoći proizvođačima, jer oni više ne proizvode tako male količine teglica pa je važno da u cilju prodaje svojih proizvoda insistiraju ne samo na kvalitetu već i na marketingu


–Direktno ili putem on lajn prodaje plasirali su udarne proizvode ali ne i one prateće ili nove. Na Festivalu se i ti proizvodi prodaju. Kupi se teglica da se proba a onda se naknadno poruči dodatna količina. I tu je velika razlika. Osim toga, kupci su skeptični kada putem društvenih mreža i on lajn prodaje treba da kupuju hranu ako nemaju prethodno iskustvo sa proizvođačima- ocenio je Matić i dodao da očekuje da će u okviru projekta imati 30-40 polaznika.

–Ima interesovanja među proizvođačima za pohađanje ovih kurseva i predavanja, kako kod povrtara koji se bave plasteničkom proizvodnjom tako i kod proizvođača zimnice. Siguran sam da su naši proizvođači svesni da smo im pomogli dosta u edukativnom smislu. Ako nismo mogli da im pomognemo u nekim drugim stvarima, trudili smo se da im omogućimo prezentaciju proizvoda. Oni koji žele da napreduju, sami sebe forsiraju i ulažu u dalji razvoj posla- smatra pomoćnik predsednika opštine i najavljuje da će saradnja ove lokalne samouprave i Poljoprivrednog fakulteta i narednih godina biti intenzivna jer se okupila grupa ljudi koji imaju istu interesnu sveru a to je da mali poljoprivredni proizvođači kroz edukaciju sami sebe osnaže i usavrše svoju proizvodnju u cilju veće dobiti.
Vesna Bošković

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa