22. jul 2021.22. jul 2021.
Foto: Glas Podrinja

Foto: Glas Podrinja

„Čet Bot“ – veštačka inteligencija radi poboljšanja administrativnih usluga

Lakše i brže do informacija

„Ovo je novi način komunikacije koji omogućava da kompjuteri razumeju, tumače i odgovaraju ljudskim jezikom na ljudska pitanja i interakcije. Iza ovog projekta stoji dosta tehnologije i veštačke inteligencije. Građani neće morati da dolaze u gradsku upravu nego će preko modernih sredstava komunikacije moći da dobiju informacije koje su im bitne.“
U saradnji sa Nacionalnom Alijansom Za Lokalni Ekonomski Razvoj (NALED), Nemačkom organizacijom za Međunarodnu saradnju (GIZ) i kompanijom „Saga“ Šabac je jedini grad, pored Sombora, koji će primeniti veštačku inteligenciju radi poboljšanja usluga gradske uprave. Reč je o projektu „Čet Bot“ koji ima za cilj bolju komunikaciju između opštine i građana.
-Ovo je novi način komunikacije koji omogućava da kompjuteri razumeju, tumače i odgovaraju ljudskim jezikom na ljudska pitanja i interakcije. To je platforma prirodnog prepoznavanja jezika, razume i kontekst, prepoznaje grešku, žargon i druge načine postavljanja pitanja – rekao je izvršni direktor „Sage“ Milan Jevtić i dodao da iza ovog projekta stoji dosta tehnologije i veštačke inteligencije ali da je ideja da se ljudi identifikuju sa nečim što je ljudsko i da komunikaciju ne doživljavaju kao sa robotom već sa živom i dobro organizovanom lokalnom samoupravom.
Gradonačelnik Šapca dr. Aleksandar Pajić istakao je da mu je veliko zadovoljstvo što će grad Šabac biti prvi grad koji će svojim građanima omogućiti komunikaciju sa svojom lokalnom administracijom na drugačiji način.
-Ovo je nova komunikacija gde građani neće morati da dolaze u gradsku upravu nego će preko modernih sredstava komunikacije, preko sajta grada, Vajbera i Fejsbuka moći da dobiju informacije koje su im bitne a da ne moraju da dolaze u gradsku upravu. To se prvenstveno odnosi na izvode iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreska uverenja i na ostvarivanje prava na dečiji i porodični dodatak.

"Glas Podrinja"


Sve informacije će 24 sata i sedam dana u nedelji biti dostupne svim sugrađanima a projekat sa radom počinje u septembru.
Koliko je korisno kako za građane tako i za privredu korišćenje digitalnih usluga rekla je Direktorka za dobru upravu „NALED-a“ Ana Ilić.
-Modernizacija opštinskih usluga podrazumeva korist po pitanju dostupnosti usluga i informacija, jednu modernu, brzu i laku komunikaciju kao i korist za lokalnu samoupravu po pitanju racionalizacije i organizacije internih resursa – i dodala da je bitno videti na koji način će ta komunikacija funkcionisati u praksi i kako dalje unapređivati nove vidove komuniciranja.
-U okviru Nemačke razvojne saradnje koju sprovodi GIZ podržavamo lokalne samouprave u Srbiji i Bosni i Hercegovini u unapređenju opštinskih usluga kada je u pitanju uvođenje veštačke inteligencije i digitalizacije – rekao je Projektni menadžer „GIZ-a“ Zoran Jakovljev i istakao da podržavaju lokalne samouprave u pružanju efikasnijih usluga građanima i privredi.
-Na ovaj način se povećava zadovoljstvo korisnika jer neodlaskom na šaltere već onlajn komunikacijom građani štede vreme i na taj način dolazi do njihovog zadovoljstva pružanjem usluga – zaključuje Jakovljev.
Ž.P.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa