2. septembar 2021.2. sep 2021.
Srpski brend spojio  tradicionalno i moderno
“GLAS PODRINjA” NA 16. SAJMU ŠLjIVE U OSEČINI

Srpski brend spojio tradicionalno i moderno

“Važno je da se Sajam održao ove godine, jer da nije ko zna da li bi i opstao. Cena šljive je ove godine dostigla 50 dinara i to je lepa cena”, kažu izlagači. “Sajam šljiva je prilika da svi pokažu plodove svoga rada. Vredni domaćini Podgorine su naš najvažniji resurs”, rekao je predsednik Opštine Osečina Nikola Tomić
Proteklog vikenda u Osečini je održan 16. Sajam šljiva. Najznačajnija manifestacija u ovoj Opštini trajala je tri dana. Proizvođači tradicionalnog srpskog voća predstavili su svoje najbolje proizvode. Nad tradicionalnim pekmezima i suvim šljivama primat polako preuzimaju moderni deserti od šljiva i čokolade na različite načine. Omiljeni proizvod od šljive, rakija, uvek je isto popularna kod posetilaca.

Prvog dana Sajam su posetili ministar poljoprivrede Branislav Nedimović, koji je i otvorio manifestaciju i direktor JP “Srbijavode” Goran Puzović.

Sajam je privukao i veliki broj gostiju iz susednih opština. Kako prošle godine nije održan zbog epidemijske situacije, ovome su se najviše obradovali stari posetioci koji su mogli ponovo da se druže sa već proverenim izlagačima, ali i da vide šta novo ovogodišnji Sajam nudi.

Dačić čest gost
Dolazak Ivice Dačića na Sajam izazvao je veliku pažnju i izlagača i posetilaca. Želeli su da razgovaraju sa njim, ali i da se fotografišu.
-Često sam na ovom Sajmu. Za mene je ovo zanimljiv i tradicionalno naš, srpski događaj. Šljiva je srpski brend. Ovde ima i drugih kvalitetnih proizvoda koji nisu samo od šljive. Prisustvujemo i izložbi narodnog umeća u pripremanju tradicionalnih recepata. Ovde uvek doživim i povratak u detinjstvo, rekao je predsednik Skupštine Srbije, kom su se na Sajmu najviše svidele čokoladirane šljive.


-Dolazim svake godine na Sajam. Otac mi je odavde i emotivno sam vezan za ovaj kraj. Mnogo mi je nedostajalo što ga prošle godine nije bilo, tako da sam jedva dočekao ovogodišnji i proveo sam ovde dva lepa dana, kaže Momčilo Čkojić, nagrađivani proizvođač ajvara iz Svileuve i četvorostruki pobednik Sajma zimnice u Koceljevi.

Proizvodnja šljive u osečinskom kraju je tradicionalna i prenosi se sa generacije na generaciju. Provereni recepti se ne menjaju, a novi nalaze put do kupaca.

Foto: idjphoto.rs


-Pored šljive gajimo i kupinu i malinu. Sve što ovde izlažemo napravljeno je od naših prerađenih proizvoda. Ove godine šljiva ima dobru cenu i ne isplati se prerađivati. Sajam je lep i ove godine, mada je vreme malo lošije. Obzirom na koronu, nije loše, zadovoljni smo posetom. Važno je da se Sajam održao ove godine, jer da nije ko zna da li bi i opstao. Mi izlažemo svake godine i na istom smo mestu, kaže Nikola Ikonić, koji nam se predstavio kao zet, u ime domaćinstva Mledena i Čedomira Jovanović, iz Tuđina, sela udaljenog 15 kilometara od Osečine.

Proizvođači šljive zadovoljni su ovogodišnjom cenom. To neće uticati na količinu rakije na tržištu, jer je ima dovoljno od prethodnih godina, a neki proizvođači ne planiraju da iznevere svoje kupce, pa će svu šljivu, uprkos dobroj ceni, preraditi. Istovremeno, pronašli su načine da tradicionalne proizvode prodaju na moderan način.

-Moja porodica je uvek imala šljive. Lično ih gajim od 20. godine, znači 40 godina. Po zanimanju sam poljoprivredni tehničar i kada sam završio školu zaposlio sam se u nekadašnjoj “Podgorci” i od tada na svojoj zemlji gajim svoje šljive. Cena šljive je ove godine dostigla 50 dinara i to je lepa cena. Međutim, sa suprugom sam započeo da prerađujem šljivu pre nekoliko godina i to ćemo i nastaviti, tako da je neću prodavati konzumno. Imamo čokoladne šljive, suve šljive, pekmeze, rakiju. Ukrasni kolači su ideja moje starije ćerke. Sajam nam pomogne u prodaji, ali se slabo ljudi javljaju posle njega. Veliki nam je asortiman i dosta toga ovde prodamo, a kada se završi Sajam ćerke, koje žive u Beogradu, prodaju sve preko interneta. Dragan Beljić iz Gornjeg Crniljeva.



Na Sajam su došli gosti čak iz Slovenije. Dolaze svake godine i sa Opštinom Osečina imaju lepu saradnju. Turistička organizacija Središča Dravi zastupala oblast Jeruzalem.

-Ove godine smo došli sa proširenom ponudom i novim katalogom. Predstavljamo proizvode od semena bundeve. Ulje je najvišeg kvaliteta. Ovde ga posetioci prepoznaju. Dolazimo već 15. put i naši kupci nam se uvek vraćaju. Ovde imamo mnogo prijatelja i osećamo se kao domaćini. Imamo odlična vina, prirodu i treba doći kod nas i sve videti. Nismo daleko, nekih pet sati putovanja, navela je Dragica Floninić, predsednica Turističke zajednice Središče drave.

Organizatori su se potrudili da sajmom budu zadovoljni i izlagači i posetioci, a vodilo se računa i o epidemijskim merama. Želja čelnika Opštine je da ovaj kraj ponovo ima svoju fabriku za preradu voća, po čemu je nekada nadeleko bio poznat.



-Vredni domaćini Podgorine godišnje proizvedu 20.000 tona sirove šljive. Srpska šljiva stizala je do Amerike, bila je tajno oružje srpskog vojnika, a danas je jedan od naših najvećih privrednih potencijala. Sajam šljiva je prilika da svi pokažu plodove svoga rada. Nastavljajući tradiciju, želimo da još jednom pošaljemo poruku našim vrednim domaćinima koliko su nam važni. Oni su naša i poljoprivreda i privreda. Vredni domaćini Podgorine su naš najvažniji resurs. Ja sam jedan od njih, svestan šta znači kad šljiva ne rodi ili kada se proda u bescenje. Ipak, ja imam veru da će naš rad umeti da prepoznaju oni koji vode poljoprivrednu politiku naše zemlje. Država je naš partner, podrška i oslonac. U prilog toj činjenici ide podatak da je svako obećanje koje se čulo prilikom otvaranja sajma do sada na ovom mestu i ispunjeno, rekao je predsednik Opštine Osečina Nikola Tomić i istakao da je ulaganje u putnu infrastrukturu kao i otvaranje fabrike u kojoj će se zaposliti mladi ljudi i na taj način zadržati u opštini, osnovni prioritet za koji se bore.

Proizvodnja šljive u osečinskom kraju je tradicionalna i prenosi se sa generacije na generaciju. Provereni recepti se ne menjaju, a novi nalaze put do kupaca


-Red je da se u našoj opštini nakon 40 godina otvori fabrika za proizvodnju gotovog proizvoda, od koje će korist imati i naši poljoprivrednici, ali i građani koji će u njoj raditi. Osečina mora postati mesto u koje se mladi vraćaju, a ne mesto iz kojeg odlaze, podvukao je Tomić.

Sajam je u subotu posetio i predsednik Skupštine Srbije Ivica Dačić sa svojim saradnicima. Njih su ugostili predsednik Opštine Nikola Tomić i predsednik Skupštine Osečine Svetozar Gačić.
Po završetku Sajma najbolji proizvođači su i nagrađeni.
M.M.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa