10. februar 2022.10. feb 2022.
Akva aerobik je pogodan za svaki nivo od početnika do profesionalnih sportista (Foto: Privatna arhiva)

Akva aerobik je pogodan za svaki nivo od početnika do profesionalnih sportista (Foto: Privatna arhiva)

Na zahtev čitalaca

Šta je akvabik?

Akvabik, hidrobik, akvarobik, akvafit, akva aerobik, ili aerobik u vodi su sinonimi za sve popularniji vid fizičke aktivnosti koja doprinosi smanjenju telsne mase, vitkoj liniji i opštem psihofizičkom zdravlju organizma.

Kako je mesto za vežbanje bazen ne postoji godišnje doba kada zbog vremenskih uslova morate da se odreknete treninga. Pravo vreme za start je sada, a već ove nedelje na Gradskom bazenu možete se priključiti grupi koju predvodi profesorka fizičkog vaspitanja Jelena Srećković-Popović i iz „prve ruke“ uvideti sve prednosti.

-Akva aerobik je grupno vođen trening u vodi. Pogodan je za svaki nivo od početnika do profesionalnih sportista. Trening traje od 50 do 55 minuta, potrebni su kupaći, peškir, papuče i dobra volja. Zainteresovani se uvek mogu pridružiti grupi bez obzira da li su pre toga vežbali ili ne. Treninzi se održavaju u malom bazenu gde je voda do struka, tako da nije potrebno da dame budu plivači – kaže Srećković-Popović.

Ako niste ljubitelj teretane, trčanja, a želite da se oslobodite viška kilograma, celulita, zategnete mišiće, ili jednostavno se opustite i zabavite, možda je trening u vodi pravi izbor za vas.

Podatak da pola sata vežbanja u vodi ima isti učinak kao dva sata vežbanja na suvom sigurno da utiču na popularnost akvabika, a činjenica da je telo vežbača tokom treninga nije izloženo pogledima drugih učesnika daje dodatnu reaksiranost. Kombinacija elemenata rezličitih aktivnosti (trčanja, hodanja, skakanja, aerobik vežbi) daju na dinamičnosti i intenzitetu. Uključeni su i određeni rekviziti, a nekad se vežbe izvode uz muziku.

-Vežbanjem u vodi troši se više kalorija u odnosu na klasično vežbanje, zbog otpora koji pruža voda, takođe zbog istog tog otpora zaštćeni smo i od mogućih povreda. Vežbanjem u vodi jača se muskulatura tela, omogućava veća fleksibilnost istog, oslobađamo se stresa i napetosti – ističe Jelena kao prednost akvabika i naglašava da je namenjen svima, bez obzira na pol i godine.

Gojazne osobe mogu da se bave ovim vidom rekreacije, jer ne zahteva prethodnu fizičku spremnost, a dobar je za kardiovaskularni sistem.

-Ovaj vid vežbanja se posebno preporučuje ljudima koji iz bilo kog razloga ne mogu vežbati klasično, kao što su stariji ljudi, sa viškom kilograma, oni koji su imali povrede kostiju. Ovaj model je idealan za rehabilitaciju, kardiovaskularne bolesnike i osobe koje imaju problema sa zglobovima i kičmom….

Ako niste ljubitelj teretane, trčanja, a želite da se oslobodite viška kilograma, celulita, zategnete mišiće, ili jednostavno se opustite i zabavite, možda je trening u vodi pravi izbor za vas.

M. Živanović

Medijski sadržaj nastao na osnovu odabira tema od strane građana Šapca.

Najnoviji broj

11. avgust 2022.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa