3. mart 2022.3. mar 2022.
Obični ljudi na prvom mestu
Rezultati ankete Glasa Podrinja o informisanju građana u Šapcu

Obični ljudi na prvom mestu

Dragi čitaoci,
Tokom novembra i decembra deo vas je učestvovao u Glasovim onlajn anketama kako bismo stekli uvid u vaše čitalačke navike i sadržajno im prilagodili naše tekstove. Istraživanje je realizovano u saradnji sa PU „Lokal Pres“, a bilo je namenjeno lokalnim medijima kako bi se poboljšalo informisanje građana u Šapcu. Uz Glas Podrinja još šest lokalnih medija iz Srbije je bilo deo ove aktivnosti.

Rezultati ankete
Prosečni korisnici medija u Šapcu imaju između 30 i 45 godina, više poverenja daju lokalnim (67.9%) nego nacionalnim medijima. Najviše se informišu putem društvenih mreža (Facebook i Instagram), smart telefona, TV ili računara, tokom celog dana. Polovina ispitanika redovno kupuje naš list na kioscima.

Za ove izvore informacija ispitanici su se odlučili u najvećem procentu zbog navika i reputacije koje su navedeni mediji već stekli, zbog kvaliteta informacija u koje imaju potpuno poverenje i zbog dostupnosti za korišćenje.

Anketa je pokazala da Šapčani žele da čitaju o sugrađanima i da su to teme kojima lokalni mediji treba da posvete posebnu pažnju.

Priče iz lokalne zajednice
Najveći broj ispitanika je kao najinteresantnije apostrofirao priče iz lokalne zajednice (46,8%), potom kulture i obrazovanja (45%), edukativne teme (finansijska, informaciona, medijska pismenost; 44%) i sadržaje o mladima (35.8%).

Građane najviše zanimaju: kultura i društvene teme, priče o običnim ljudima, sport, komunalne teme, uspešne priče o građanima u lokalnoj zajednici, politika, rubrike o mladima i istraživačke priče.
U anketi građani su imali priliku da odaberu neku od novinskih rubrika u skladu sa svojim interesovanjima. Rezultat je pokazao da su omiljene teme još jednom interesantne priče iz lokalne zajednice „Male stvari koje život znače“ za koje se odlučilo čak 57.8% ispitanika, zatim „Pitali smo za vas“ (advokata, lekara, nutricionistu, personalnog trenera, psihologa, ekonomistu) sa 49.5%, „Odvedi me na svoje omiljeno mesto“(priče o gradu, zanimljivosti iz lokalnih sredina) 46.8%, Tabu teme/razbijanje tabua 32.1%, Ženska prava i običajno pravo 30.3%, Pitamo te 22.9% i teme vezane za majke 17.4%.

Saradnja sa čitaocima
Deo ankete bila je mogućnost ostavljanja kontakt podataka i neki od ispitanika su iskazali interesovanje da neposredno razgovaraju sa novinarima i bliže se upoznaju sa radom redakcije. Glas Podrinja planira da u narednom periodu organizuje susrete sa čitaocima. Rezultati istraživanja će biti smernice za naš dalji rad i trudićemo se da u budućnosti plasiramo više medijskih sadržaja u skladu sa stavovima sugrađana.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa