Foto: "Glas Podrinja"
Festival Pozorišno proleće u Šapcu
„Ana Karenjina“ najbolja predstava
„Počelo je sa „Burom“ koja je donela „Anu Karenjinu“ sa kletvom „Dabogda te majka rodila“ u „Cement Beogradu“, jer su „Trpele“ dok se „Mi mrtvi ne probudimo“
Predstava „Ana Karenjina“ rađena prema romanu Lava Nikolajevića Tolstoja, u režiji Dejana Projkovskog i produkciji Novosadskog pozorišta/Ujvideki Szinhaz apsolutni je pobednik Festivala Pozorišno proleće u Šapcu. Nagrada za najbolju predstavu, Nagrada za najbolju režiju, Nagrada Ljubiša Jovanović - za najbolju mušku ulogu, Nagrada za najbolju žensku ulogu pripala je novosadskom ansamblu. (Ne)očekivano izvedba je oduševila publiku, kao i stručni žiri (Zijah Sokolović, Slađana Kilibarda i Irfan Mensur), te su glavne nagrade otišle u ruke Novosadskog pozorišta.
-Ana Karenjina je jedan od najdražih projekata na kom smo imali priliku da radimo. Vreme je pokazalo da je i jedan od najvažnijih u našim karijerama. Radujemo se festivalima, gostovanjima i svakom novom izazovu - rekao je reditelj Dejan Projkovski napomenuvši da su nakon izvedbe i gromoglasnog aplauza mogli sa sigurnošću da kažu da su uspeli u nameri da očaraju publiku.
Nagrada Ljubiša Jovanović za najbolju mušku ulogu pripala je Arpadu Mesarošu za ulogu Alekseja Vronskog u predstavi „Ana Karenjina“.
-Od početka smo imali posebnu konekciju sa publikom što nas je nagnalo da se upustimo u igru sa dodatnom energijom. Smatram da je ovo bilo jedno od naših najboljih izvođenja na sceni, te nam je srce bilo puno. Priznanje svakako da prija i znači - istakao je Arpad Mesaroš.
Nagrada za najbolju žensku ulogu dodeljena je Timei Filep, za ulogu Ane Karenjine u predstavi Ana Karenjina, Lava Nikolajeviča Tolstoja, u režiji Dejana Projkovskog, u produkciji Novosadskog pozorišta/Ujvideki Szinhaz.
Zalog za budućnost Anđeli Pećinar
Novinarski žiri 6. Festivala ‘’Pozorišno proleće’’ u sastavu: Gordana Manjenčić, Vukica Strugar i Nataša Gvozdenović, posle šest odgledanih predstava u zvaničnoj konkurenciji festivala doneo je jednoglasno odluku da „Nagrada Zalog za budućnost, koja se dodeljuje mladom umetniku pripadne Anđeli Pećinar za ulogu Mirande u predstavi ‘’Bura’’ po delu Vilijama Šekspira, Srpskog narodnog pozorišta, u režiji Kokana Mladenovića“. Kako je navedeno u obrazloženju novinarskog žirija „Anđela je svojim podjednakim dramskim nadahnućem i fizičkom ekspresijom ubedljivo i vrlo zrelo odgovorila na zahtevan glumački zadatak, pokazavši da njeno vreme tek dolazi i da je istinski zalog za budućnost naše pozorišne scene“.
-Prija kada neko uoči i uvaži vaš naporan rad i trud. Nagrada je veliki podstrek i vetar u leđa za naredne projekte. Ono što bih želela da i u periodu koji dolazi radim sa istom posvećenošću, ljubavlju, snagom i elanom kao i predstavu „Bura“ - naglasila je Anđeli Pećinar i dodala da „Buru“ vidi kao univerzalnu temu o ljubavi, mržnji.
-To su priče koje su duboko u nama, ali i oko nas. Predstavu doživljavam lično. Primećujem da i u mojoj generaciji ima mržnje, nipodaštavanja. A put i izlaz su uvek u ljubavi - dodala je mlada glumica.
Priznanja za elemente koji se posebno izdvajaju
Nagrade za elemente predstave koji se posebno izdvajaju pripale su Marku Šeliću Marčelu za tekst songova u predstavi Bura, po delu Vilijama Šekspira, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji Srpskog narodnog pozorišta; Aleksandri Pleskonjić za ulogu Stele u predstavi Bura, po delu Vilijama Šekspira, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji Srpskog narodnog pozorišta i Milanu Kolaku, za ulogu Džordža Gibsa u predstavi ‘’Naš grad’’, Torntona Vajldera, u režiji Mie Knežević i produkciji Narodnog pozorišta ‘’Toša Jovanović’’ Zrenjanin i mladim glumcima prvog dela predstave Cement Beograd, Milana Ramšaka Markovića, u režiji Sebastijana Horvata i produkciji Beogradskog dramskog pozorišta.
Od bure do života
Baš kao što je istaknuto tokom dodele nagrada „Počelo je sa „Burom“ koja je donela „Anu Karenjinu“ sa kletvom „Dabogda te majka rodila“ u „Cement Beogradu“, jer su „Trpele“ dok se „Mi mrtvi ne probudimo“.
-Proleće je uvek u pozorištu, a ovogodišnji Festival je bio interesantan zbog odabira predstava. Ovaj susret je divna prilika da nakon pandemije iz detinjstva Pozorišno proleće polako uđe u ozbiljnu adolescenciju. Smatram da bi u narednom periodu morao da u selekciji bude prepoznatljiv i da izgradi jedinstvenost - pojasnio je Zijah Sokolović.
Tokom sedam dana gradski teatar je bio domaćin najboljim predstavama tokom protekle sezone prema oceni selektora Festivala.
-Verujem da smo imali odličan Festival, ne samo kada je u pitanju selekcija, već celokupna organizacija. Ponosni smo kada čujemo utiske publike, žirija, glumaca, te se nadamo da ćemo i naredne godine biti dobri domaćini - istakao je direktor Šabačkog pozorišta Vladimir Vasilić.
-Ana Karenjina je jedan od najdražih projekata na kom smo imali priliku da radimo. Vreme je pokazalo da je i jedan od najvažnijih u našim karijerama. Radujemo se festivalima, gostovanjima i svakom novom izazovu - rekao je reditelj Dejan Projkovski napomenuvši da su nakon izvedbe i gromoglasnog aplauza mogli sa sigurnošću da kažu da su uspeli u nameri da očaraju publiku.
Nagrada Ljubiša Jovanović za najbolju mušku ulogu pripala je Arpadu Mesarošu za ulogu Alekseja Vronskog u predstavi „Ana Karenjina“.
-Od početka smo imali posebnu konekciju sa publikom što nas je nagnalo da se upustimo u igru sa dodatnom energijom. Smatram da je ovo bilo jedno od naših najboljih izvođenja na sceni, te nam je srce bilo puno. Priznanje svakako da prija i znači - istakao je Arpad Mesaroš.
Nagrada za najbolju žensku ulogu dodeljena je Timei Filep, za ulogu Ane Karenjine u predstavi Ana Karenjina, Lava Nikolajeviča Tolstoja, u režiji Dejana Projkovskog, u produkciji Novosadskog pozorišta/Ujvideki Szinhaz.
Zalog za budućnost Anđeli Pećinar
Novinarski žiri 6. Festivala ‘’Pozorišno proleće’’ u sastavu: Gordana Manjenčić, Vukica Strugar i Nataša Gvozdenović, posle šest odgledanih predstava u zvaničnoj konkurenciji festivala doneo je jednoglasno odluku da „Nagrada Zalog za budućnost, koja se dodeljuje mladom umetniku pripadne Anđeli Pećinar za ulogu Mirande u predstavi ‘’Bura’’ po delu Vilijama Šekspira, Srpskog narodnog pozorišta, u režiji Kokana Mladenovića“. Kako je navedeno u obrazloženju novinarskog žirija „Anđela je svojim podjednakim dramskim nadahnućem i fizičkom ekspresijom ubedljivo i vrlo zrelo odgovorila na zahtevan glumački zadatak, pokazavši da njeno vreme tek dolazi i da je istinski zalog za budućnost naše pozorišne scene“.
-Prija kada neko uoči i uvaži vaš naporan rad i trud. Nagrada je veliki podstrek i vetar u leđa za naredne projekte. Ono što bih želela da i u periodu koji dolazi radim sa istom posvećenošću, ljubavlju, snagom i elanom kao i predstavu „Bura“ - naglasila je Anđeli Pećinar i dodala da „Buru“ vidi kao univerzalnu temu o ljubavi, mržnji.
-To su priče koje su duboko u nama, ali i oko nas. Predstavu doživljavam lično. Primećujem da i u mojoj generaciji ima mržnje, nipodaštavanja. A put i izlaz su uvek u ljubavi - dodala je mlada glumica.
Priznanja za elemente koji se posebno izdvajaju
Nagrade za elemente predstave koji se posebno izdvajaju pripale su Marku Šeliću Marčelu za tekst songova u predstavi Bura, po delu Vilijama Šekspira, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji Srpskog narodnog pozorišta; Aleksandri Pleskonjić za ulogu Stele u predstavi Bura, po delu Vilijama Šekspira, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji Srpskog narodnog pozorišta i Milanu Kolaku, za ulogu Džordža Gibsa u predstavi ‘’Naš grad’’, Torntona Vajldera, u režiji Mie Knežević i produkciji Narodnog pozorišta ‘’Toša Jovanović’’ Zrenjanin i mladim glumcima prvog dela predstave Cement Beograd, Milana Ramšaka Markovića, u režiji Sebastijana Horvata i produkciji Beogradskog dramskog pozorišta.
Proleće je uvek u pozorištu, a ovogodišnji Festival je bio interesantan zbog odabira predstava. Ovaj susret je divna prilika da nakon pandemije iz detinjstva Pozorišno proleće polako uđe u ozbiljnu adolescenciju
Od bure do života
Baš kao što je istaknuto tokom dodele nagrada „Počelo je sa „Burom“ koja je donela „Anu Karenjinu“ sa kletvom „Dabogda te majka rodila“ u „Cement Beogradu“, jer su „Trpele“ dok se „Mi mrtvi ne probudimo“.
-Proleće je uvek u pozorištu, a ovogodišnji Festival je bio interesantan zbog odabira predstava. Ovaj susret je divna prilika da nakon pandemije iz detinjstva Pozorišno proleće polako uđe u ozbiljnu adolescenciju. Smatram da bi u narednom periodu morao da u selekciji bude prepoznatljiv i da izgradi jedinstvenost - pojasnio je Zijah Sokolović.
Tokom sedam dana gradski teatar je bio domaćin najboljim predstavama tokom protekle sezone prema oceni selektora Festivala.
-Verujem da smo imali odličan Festival, ne samo kada je u pitanju selekcija, već celokupna organizacija. Ponosni smo kada čujemo utiske publike, žirija, glumaca, te se nadamo da ćemo i naredne godine biti dobri domaćini - istakao je direktor Šabačkog pozorišta Vladimir Vasilić.
M. Ž.
Najnoviji broj
25. april 2024.