15. septembar 2022.15. sep 2022.
Timski rad, ideje i kreativnost
Uspesi učenika OŠ „Majur“

Timski rad, ideje i kreativnost

„Trudimo se da empatija, timski rad, nove ideje, kreativnost dovedu do funkcionalnog znanja. Dakle, za predavanje, za istinsko nadahnuće moraš otvoriti svoju dušu učeniku“, ističe učiteljica OŠ „Majur“ Jasmina Janić
-Kada imaš želju da nešto naučiš u to ulažeš svoje vreme, energiju i strpljenje, otvaraju se i vrata mogućnosti. To je moj ključ. Na tom putu sebe upoznajmo bolje, stičemo iskustvo. Decu je lako motivisati, jer znatiželja za novim kod dece stvara stvraoce, a oni su za mene glavni deo – kaže učiteljica OŠ „Majur“ Jasmina Janić.

Podsticanje učenika da budu kreativni značajno utiče na njihov razvoj, razvoj logike, kritičkog mišljenja i zaključivanja je ono čemu teži kroz svoj rad.

Republičko takmičenje sa međunarodnim učešćem „Čitalići Klikeraši“: Ana Jokić, 1.mesto na opštinskom; Lea Stefanović, 2.mesto na opštinskom. „Čitalići Klikeraši“ za 1. i 2. razred organizovani su do oštinskog nivoa, dok su za 3. i 4. organizovani do republičkog nivoa.
Republičko takmičenje sa međunarodnim učešćem „Čitalići Kreativci“: Ana Jokić, 1.mesto; Lea Stefanović, 3. mesto.
Republičko takmičenje u kategoriji kaligrafije „Svetosavlje i naše doba“: Tadija Jovanović, 2. mesto; Marko Jeremić, 3. mesto.
Republičko takmičenje sa međunarodnim učešćem u kategoriji kaligrafije „Dani Ćirilice“: Jovana Simić, 2.mesto; Neda Todorović, pohvaljen i izložen rad. Republičko takmičenje sa međunarodnim učešćem u kategorijama: likovna kultura i kaligrafija.
„Dani Nikole Tesle“: Jovana Simić, pohvaljen i izložen rad na republičkoj izložbi „Dani Nikole Tesle“; Veljko Đerić, pohvaljen i izložen rad; Aleksandar Mićić, izložen rad; Miroslav Suzić, izložen rad; Anđela Došenović, izložen rad; Tadija Jovanović, izložen rad; Marko Jeremić, izložen rad; Lea Stefanović, izložen rad.
Nagrađeni učenici su pohvaljeni od strane direktora škole Živana Makevića i dobitnicu su Vidovdanskih nagrada koje dodeljuje Grad Šabac.



-Recimo rad sa klejom utiče na manuelno manipulisanje. Način na koji će učenik napraviti od toga nešto, podstiče i razvoj njihove inicijativnosti u igri, istrajavanju u ideji, planiranju procesa i inženjerskom oblikovanju. Ono je nastavno sredstvo za razvoj učeničkog osećaja za lepo – dodaje Jasmina i apostrofira značaj zmetnosti za mlade generacije koje stasavu.

-Sve počinje od tačke. A sve ostalo ide ispod nje. Ovo nije umetnost, ovo je osećaj...taj osećaj...Zamišljeno slovo se prenosi na papir, verno, u svoj svojoj veličini i lepoti. I treba biti naglašeno. Ono samo sve govori. Linija je stvar strpljenja. Kao i život. Umetnost može samo da nas impresionira i zadivi, lepotom boja, zvuka ili pokreta, ali će nam teško neku prirodnu pojavu u potpunosti objasniti – kaže naša sagovornica i dodaje da će uvek postojati granice do kojih nauka može da objasni umetnost, kao što će uvek postojati granica do koje se umetnička inspiracija može približiti nauci.

Foto: "Glas Podrinja"


-Umetnost dopire do svih, izazivajući različita osećanja i impresije, ali i nauka želi da dopre do svih i probudi želju za znanjem. „Boja je trag energije u kretanju“, govorio je Kazimir Maljević. Umetnost dolazi do saznanja da materija koja nastaje kao umetnički predmet direktno zavisi od kvaliteta energije koja je u nju utkana. Anri Poenkare, francuski matematičar, davno je izjavio: „Naučnik ne istražuje prirodu zato što je korisna; on je prvenstveno proučava zato što mu je izvor zadovoljstava, zato što je priroda predivna. Da priroda nije takva, trud da bi se razumela bio bi bezvredan, a život ne bi bio vredan truda de se proživi.“

-Trudimo se da empatija, timski rad, nove ideje, kreativnost dovedu do funkcionalnog znanja. Dakle, za predavanje, za istinsko nadahnuće moraš otvoriti svoju dušu učeniku. Moraš zalivati svakoga od njih, kao zadnju živu biljku u vrtu. A šta se dogodi kad ti ponestane vode?

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa