5. april 2012.5. apr 2012.

PREDIZBORNA STRANAČKA OBEĆANjA

Evo dočekasmo i taj davno očekivani dan da svoje građansko demokratsko glasačko pravo poverimo najpoštenijem, najsposobnijem, najpatriotskijem i naj-najdarežljivijem u obećanjima. A obećanja pljušte kao darovi „Nebeskih anđela“ Nato-pakta. A obećanja su već postala izborna tradicija. Sećamo se Dinkićevih 1000 evra po glavi stanovnika, tri puta većih penzija Draškovića, radikalskih novih fabrika, Dačićevih pruga i puteva, Koštuničinog ustavnog legitimiteta i zakonitisti.
A u zemlji sve više nezaposlenih, sve više gladnih, sve više zatvorenih bankrotiranih preduzeća i sve bogatijih malog broja obogaćenih.
U narodu puno nevernih Toma. Raste sumnja u liderska obećanja. Koga su zmije ujadale on se i guštera boji. Obećanja u bolje dane, u procvat Srbije, u promene koje će nam doneti blagostanje to su ovih izbornih dana priče za malu decu-bajke u koje niko odrastao ne veruje.
„Tempora mutantur“ - vremena se menjaju kaže latinska poslovica. Ali se kod nas ne menjaju. Samo se menjaju koalicije. Sve više je goluba preletača. Dačić je napustio svog predsednika Tadića i oslonio se na vođu penzionera Krkobabića i popularnog predsednika Jagodinske opštine Palmu. Da bi obezbedo izborni cenzus Čeda je privukao u svoje jato „mlade“ perspektivne snage: Vuka Draškovića, nekadašnjeg člana KP, koji se uporno bori da rehabilituje Dražu kako bi i on postao vatreni borac protiv fašista i nemačkih okupatora. Uz Čedu je i komunistički ideolog i sekretar KP Srbije Latinka Perović. Pa i tvorac popularne emisije „Znanje imanje“ Zaharije Trnavčević doneće Čedi i njegovim biračima iskustvo tri partije: komunističke, demokratske i novostvorene njegove partije.
I tako reorganizovane stranačke koalicije krenule su u izbornu agitaciju od grada do grada, od sela do sela, od kuće do kuće. Nisu zanemarene ni štale i molovanje krava i teladi. Ni male privatne fabričice i njihovi privatni vlasnici. Dragi su im i romska naselja i bosonoga dečica. Dačićeve dve čarape u novoj fabrici, jedna loša vunena čarapa a druga moderna nemačka, podsećaju me na predratnu izbornu agitaciju predsednika Zemljoradničke stranke Dragoljuba Jovanovića koji je za vreme agitacije u džepovima nosio dva klipa kukuruza „Ako glasate za Zemljoradničku stranku, kukuruz će biti ovakav (pokaže veliki klip) a ako ne glasate rod će biti štur kao ovaj klip koji je izvadio iz drugog džepa.“
Eto, to je slika naše izborne kampanje. Obećanja uz kritiku protivnika.
Pa i pored svega što govori o osiromašenju Srbije, nada i vera su neuništive emotivne i etičke odlike naših sugrađana.
Mnogi će doći na birališta i ispuniti svoju građansku obavezu i glasati prema svom opredeljenju, Da li je promašio u izboru- to će pokazati sledeće četiri godine.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa