Инфо

Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(3. мај 2012.)
ЗАХВАЉУЈУЋИ ВРХУНСКИМ СТАНДАРДИМА ШАБАЧКО ГРАЂЕВИНСКО ПРЕДУЗЕЋЕ ПРИСУТНО У КАЗАХСТАНУ

ИНТЕР КОП ГРАДИ МЕТРО

Шабачка грађевинска компанија „Интер ““ коп“ градиће у наредних годину дана две метро станице у престоници Казахстана, Астани. Вредност целокупног пројекта је око 7 милиона евра, а прве радове наша фирма ће извести током јула или августа текуће године.
„Интер ““ коп“ из Шапца реализовао је у претходној деценији више врло значајних пројеката на територији Србије, међу којима је и реконструкција Булевара Краља Александра у Београду, те се пре неколико година одлучио да крене са испитивањем тржишта и могућности рада и на територијама других држава. Као места могућег улагања процењена је Африка и неке државе у Азији.
Разматрала се Либија пре две године али смо проценили да политичка ситуација није довољно стабилна, те би улагање било врло ризично. Грађански рат у тој земљи је показао да се процена испоставила као исправна. У оптицају је био и Судан, али та земља, иако стабилнија од Либије, није била довољно развијена, али се потом појавио Казахстан као врло богата држава, која у свом власништву има значајна изворишта нафте, политички стабилна и спремна да улаже у свој инфраструктурни развој. У њој од раније послују компаније из развијенијих земаља, те смо се одлучили за ову бившу совјетску републику. У разговору са компанијама и стручњацима препоручено нам је да отворимо мешовиту локалну фирму како би имали више шансе на тендерима. Послушали смо савет и формирали мешовиту компанију за градњу путева, мостова и подземних објеката „Интер ““ коп констракшн“ са седиштем у највећем граду Казахстана Алма Ати ““ истакао је директор сектора нискоградње у Интер ““ копу, Рашко Госпавић.
Убрзо по формирању компанија је отпочела да се стиче контакте и позиционира се на тржишту Казахстана. Главни град је расписао конкурс за градњу две од укупно седам метро станица у престоници. На тендеру је уз „Интер ““ коп констракшн“ учествовала и једна страна компанија и две домаће. Комисија је понуду наше компаније проценила као најповољнију, те је са њом склопљен уговор.
Челници Алма Ате и Казахстана планирају да изграде седам метро станица. Најпре је расписан конкурс за ове две, а ми смо добили уверавања да уколико буду задовољни оним што ми остваримо, да ће нам припасти и реализација и преосталих пет станица. Уколико би покушали да сликовито представимо радове, то би изгледало као када би Београд одлучио да гради метро испод Булевара Краља Александра. Дакле, у питању је армирано бетонска конструкција, где се најпре ради један велики усек, потом бетонска конструкција, а потом се усек затвара, и све то у градским условима. Пре него што ми отпочнемо радове, најпре следи рашчишћавање терена, неких објеката и подземних инсталација који егзистирају на том подручију, што није наш део посла, а онда у јулу или августу најкасније ми крећемо са извођењем радова.
Пут Астане ће ускоро кренути први део стручњака из Србије како би све било спремно за почетак радова. Интер ““ коп планира да на овом послу ангажује врхунско особље, не само технички кадар, него и високо квалификоване раднике попут руковаоца машина, бравара, армирача, тесара. Као и све иностране фирме, сваки од тих радника би имао пет до десет локалних људи који би били у функцији технологије коју производи, те би у првом кораку било ангажовано између 15 и 20 производних радника, као и појединци ангажовани на одржавању механизације. Стручњаци из „Интер ““ коп“ ““ а ће обучити раднике из Астане, како би, попут најзначајнијих светских грађевинских фирми, у свим државама где буду радили, осим објеката, остајао стручан и обучен кадар.
Као и све компаније из Србије, негативан имиџ који је наша земља дуго уживала одражаво се и на тешку позицију у освајању тржишта других држава, нарочито у односу на западноевропске земље. Ипак углед државе је значајно поправљен у претходном периоду, што је, уз квалитет радова, врло значајно за равноправно конкурисање компанијама из Немачке, Италије, Аустрије, Русије и других развијенијих држава. Иако има локално представништво „Интер ““ коп“ је компанија чија је централа у Србији, а иако је географски Казахстан у Азији, приближавање Европској Унији је изузетно значајно, сматрају у овој шабачкој грађевинској компанији, јер свакако да се Србија, и све компаније које долазе из ње, захваљујући статусу кандидата за чланство у ЕУ, доживљавају као озбиљније, а углед земље и компанија у иностранству неоспорно расте.
Казахстан доста ради на модернизацији и труди се да од своје престонице створи истинску европску метрополу. Пројекат ове две метро станице је врло модеран, а захтеви послодаваца су изузетно строги, међутим директор Госпавић не сумња да ће „Интер ““ коп констракшн“ испоштовати све рокове предвиђене уговором.
Кроз претходне две деценије нашег постојања ми смо показали да смо врло озбиљна фирма сачињена од стручних људи који поштују своје обавезе. Будите сигурни да је сваки од учесника на тендеру претходно проверен од стране тендерске комисије. Разматрани су реализовани пројекти, искуства претходних послодаваца и само заиста квалитетне грађевинске фирме су могле да озбиљно конкуришу за изградњу овог и сличних пројеката. Новац који се у ове станице улаже није мали и сигурно да они не би ризиковали са улагањем уколико нису уверени да компанија поверен задатак неће испунити у потпуности.
Успех овог пројекта није само значајан због добијања изградње и преосталих метро станица. У компанији желе да учествују и у изградњи аутопута који ће финансирати Светска банка, а који ће пролазити целокупном територијом Казахстана.
Светска банка ће ускоро расписати тендер за тај пројекат и ми смо врло заинтересовани за учешће на тендеру. Највероватније ћемо за пројекат аутопута конкурисати заједно са неком иностраном компанијом у некој врсти заједничког наступа ““ појаснио је Госпавић.
Ускоро почиње рашчишћавање терена, а прве радове у надлежности „Интер ““ коп констракшна“, компанија ће изводити у јулу или августу 2012. године. Рок за њихов завршетак је средина 2013. године.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa