Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(3. maj 2012.)
ZAHVALjUJUĆI VRHUNSKIM STANDARDIMA ŠABAČKO GRAĐEVINSKO PREDUZEĆE PRISUTNO U KAZAHSTANU

INTER KOP GRADI METRO

Šabačka građevinska kompanija „Inter ““ kop“ gradiće u narednih godinu dana dve metro stanice u prestonici Kazahstana, Astani. Vrednost celokupnog projekta je oko 7 miliona evra, a prve radove naša firma će izvesti tokom jula ili avgusta tekuće godine.
„Inter ““ kop“ iz Šapca realizovao je u prethodnoj deceniji više vrlo značajnih projekata na teritoriji Srbije, među kojima je i rekonstrukcija Bulevara Kralja Aleksandra u Beogradu, te se pre nekoliko godina odlučio da krene sa ispitivanjem tržišta i mogućnosti rada i na teritorijama drugih država. Kao mesta mogućeg ulaganja procenjena je Afrika i neke države u Aziji.
Razmatrala se Libija pre dve godine ali smo procenili da politička situacija nije dovoljno stabilna, te bi ulaganje bilo vrlo rizično. Građanski rat u toj zemlji je pokazao da se procena ispostavila kao ispravna. U opticaju je bio i Sudan, ali ta zemlja, iako stabilnija od Libije, nije bila dovoljno razvijena, ali se potom pojavio Kazahstan kao vrlo bogata država, koja u svom vlasništvu ima značajna izvorišta nafte, politički stabilna i spremna da ulaže u svoj infrastrukturni razvoj. U njoj od ranije posluju kompanije iz razvijenijih zemalja, te smo se odlučili za ovu bivšu sovjetsku republiku. U razgovoru sa kompanijama i stručnjacima preporučeno nam je da otvorimo mešovitu lokalnu firmu kako bi imali više šanse na tenderima. Poslušali smo savet i formirali mešovitu kompaniju za gradnju puteva, mostova i podzemnih objekata „Inter ““ kop konstrakšn“ sa sedištem u najvećem gradu Kazahstana Alma Ati ““ istakao je direktor sektora niskogradnje u Inter ““ kopu, Raško Gospavić.
Ubrzo po formiranju kompanija je otpočela da se stiče kontakte i pozicionira se na tržištu Kazahstana. Glavni grad je raspisao konkurs za gradnju dve od ukupno sedam metro stanica u prestonici. Na tenderu je uz „Inter ““ kop konstrakšn“ učestvovala i jedna strana kompanija i dve domaće. Komisija je ponudu naše kompanije procenila kao najpovoljniju, te je sa njom sklopljen ugovor.
Čelnici Alma Ate i Kazahstana planiraju da izgrade sedam metro stanica. Najpre je raspisan konkurs za ove dve, a mi smo dobili uveravanja da ukoliko budu zadovoljni onim što mi ostvarimo, da će nam pripasti i realizacija i preostalih pet stanica. Ukoliko bi pokušali da slikovito predstavimo radove, to bi izgledalo kao kada bi Beograd odlučio da gradi metro ispod Bulevara Kralja Aleksandra. Dakle, u pitanju je armirano betonska konstrukcija, gde se najpre radi jedan veliki usek, potom betonska konstrukcija, a potom se usek zatvara, i sve to u gradskim uslovima. Pre nego što mi otpočnemo radove, najpre sledi raščišćavanje terena, nekih objekata i podzemnih instalacija koji egzistiraju na tom područiju, što nije naš deo posla, a onda u julu ili avgustu najkasnije mi krećemo sa izvođenjem radova.
Put Astane će uskoro krenuti prvi deo stručnjaka iz Srbije kako bi sve bilo spremno za početak radova. Inter ““ kop planira da na ovom poslu angažuje vrhunsko osoblje, ne samo tehnički kadar, nego i visoko kvalifikovane radnike poput rukovaoca mašina, bravara, armirača, tesara. Kao i sve inostrane firme, svaki od tih radnika bi imao pet do deset lokalnih ljudi koji bi bili u funkciji tehnologije koju proizvodi, te bi u prvom koraku bilo angažovano između 15 i 20 proizvodnih radnika, kao i pojedinci angažovani na održavanju mehanizacije. Stručnjaci iz „Inter ““ kop“ ““ a će obučiti radnike iz Astane, kako bi, poput najznačajnijih svetskih građevinskih firmi, u svim državama gde budu radili, osim objekata, ostajao stručan i obučen kadar.
Kao i sve kompanije iz Srbije, negativan imidž koji je naša zemlja dugo uživala odražavo se i na tešku poziciju u osvajanju tržišta drugih država, naročito u odnosu na zapadnoevropske zemlje. Ipak ugled države je značajno popravljen u prethodnom periodu, što je, uz kvalitet radova, vrlo značajno za ravnopravno konkurisanje kompanijama iz Nemačke, Italije, Austrije, Rusije i drugih razvijenijih država. Iako ima lokalno predstavništvo „Inter ““ kop“ je kompanija čija je centrala u Srbiji, a iako je geografski Kazahstan u Aziji, približavanje Evropskoj Uniji je izuzetno značajno, smatraju u ovoj šabačkoj građevinskoj kompaniji, jer svakako da se Srbija, i sve kompanije koje dolaze iz nje, zahvaljujući statusu kandidata za članstvo u EU, doživljavaju kao ozbiljnije, a ugled zemlje i kompanija u inostranstvu neosporno raste.
Kazahstan dosta radi na modernizaciji i trudi se da od svoje prestonice stvori istinsku evropsku metropolu. Projekat ove dve metro stanice je vrlo moderan, a zahtevi poslodavaca su izuzetno strogi, međutim direktor Gospavić ne sumnja da će „Inter ““ kop konstrakšn“ ispoštovati sve rokove predviđene ugovorom.
Kroz prethodne dve decenije našeg postojanja mi smo pokazali da smo vrlo ozbiljna firma sačinjena od stručnih ljudi koji poštuju svoje obaveze. Budite sigurni da je svaki od učesnika na tenderu prethodno proveren od strane tenderske komisije. Razmatrani su realizovani projekti, iskustva prethodnih poslodavaca i samo zaista kvalitetne građevinske firme su mogle da ozbiljno konkurišu za izgradnju ovog i sličnih projekata. Novac koji se u ove stanice ulaže nije mali i sigurno da oni ne bi rizikovali sa ulaganjem ukoliko nisu uvereni da kompanija poveren zadatak neće ispuniti u potpunosti.
Uspeh ovog projekta nije samo značajan zbog dobijanja izgradnje i preostalih metro stanica. U kompaniji žele da učestvuju i u izgradnji autoputa koji će finansirati Svetska banka, a koji će prolaziti celokupnom teritorijom Kazahstana.
Svetska banka će uskoro raspisati tender za taj projekat i mi smo vrlo zainteresovani za učešće na tenderu. Najverovatnije ćemo za projekat autoputa konkurisati zajedno sa nekom inostranom kompanijom u nekoj vrsti zajedničkog nastupa ““ pojasnio je Gospavić.
Uskoro počinje raščišćavanje terena, a prve radove u nadležnosti „Inter ““ kop konstrakšna“, kompanija će izvoditi u julu ili avgustu 2012. godine. Rok za njihov završetak je sredina 2013. godine.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa