25. jul 2024.25. jul 2024.
Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

OSIGURANjE IMOVINE NAJBOLjA PREVENTIVA VREMENSKIM NEPOGODAMA

Miran san za male pare

„Prošle godine smo nakon nevremena imali veliku štetu. Mislim da osiguranje kuće svako može da priušti“ kaže Šapčanka Danijela Savić. „Za prosečan stan od 50 kvadrata godišnja premija je do 5.000 dinara, odnosno za 400 dinara mesečno mogu da osiguraju stan. To je jedna paklica cigareta“, navodi Saša Obrenović direktor „Dunav osiguranja“. Pored osnovnog paketa kod nas postoje i dopunski rizici koje osiguranici mogu, ali i ne moraju da uzmu. Tu spada zemljotres, poplave, provalna krađa, odgovornost prema trećem licu, zatim imamo i mogućnost ugovaranja tehničke asistencije gde naši korisnici za neke probleme u stanu dobijaju brzu uslugu, kaže Darko Nešković iz „DDOR osiguranja“
Klimatske promene neminovno će uzrokovati sve češće vremenske nepogode i na našim prostorima.

Prošle godine Šabac je pogodila superćelijska oluja, tornado je prolazio kroz Vojvodinu, ovog leta grad je padao već nekoliko puta. Crveni meteo alarmi sve češće upozoravaju građane da im priroda može ugroziti i imovinu i živote. Kako ne bi gledali u nebo i nadali se „neće valjda“ neki građani uplaćuju osiguranje od vremenskih nepogoda. Međutim, još uvek je veliki broj onih koji nisu potpuno poverljivi prema osiguravajućim kućama i ne veruju da će nakon pretrpljene štete istu uspeti i da naplate.

Šapčanka Danijela Savić ove godine prvi put je osigurala porodičnu kuću. Pouke je izvukla iz sopstvenog iskustva.

-Prošle godine smo nakon nevremena imali veliku štetu. Mislim da osiuranje kuće svako može da priušti. Postoje različiti paketi i svako može da izabere ono što mu odgovara. Meni je rata nešto više od 1.000 dinara i na tri godine je, za kuću od 78 kvadrata. Osigurala sam kuću od nevremena, krađe, poplave... Osigurala sam se u „Delta osiguranju“ gde mi je agentkinja sve objasnila i predočila mi sve mogućnosti i izabrala sam ono što je za mene bilo najbolje. Smatram da je za ljude u selu to još značajnije, jer oni imaju još veće štete, navodi Danijela.

Foto: Pixabay


Osnovna i dopunska osiguranja
Osnovno osiguranje imovine kod nas pokriva požare, kao najčešće uzročnike štete. Kako navodi Saša Obrenović, direktor Glavne filijale „Dunav osiguranja“ Šabac, tokom prvih šest meseci ove godine u Srbiji je bilo više od 1.500 požara, od čega je više od polovine bilo na stambenim objektima. Tokom letnjih meseci, zbog poremećaja klime i porasta temperature, što sve uzrokuje opterećenje električnih instalacija, očekuje se i povećanje broja požara.

-Po našoj statistici najviše šteta je od požara, a one su i najkatastrofalnije. Svaki požar izaziva velike štete. Mi u Šapcu imamo četiri, pet požara u stambenim objektima godišnje i svaki izaziva velike štete. Ljudi za malo novca mogu sebi da obezbede adekvatnu nadoknadu materijalne štete ukoliko se požar desi. Ovaj rizik je pokriven u našem osnovnom paketu „čuvar kuće“. Za prosečan stan od 50 kvadrata godišnja premija je do 5.000 dinara, odnosno za 400 dinara mesečno mogu da osiguraju stan, koliko košta jedna paklica cigareta. Na godišnjem nivou premija iznosi do 5.000 dinara, navodi Obrenović.

Saša Obrenović, Foto: Glas Podrinja


Osnovni paket za osiguranje imovine „Čuvar kuće“, u „Dunav osiguranju“ pored rizika od požara građevinskog objekta (stana ili kuće), pokriva i štete na instalacijama, stvarima u domaćinstvu, pucanje cevi u zidovima, provalnu krađu i razbojništvo, lom stakla i druge. Takođe pokriva i štetu nastalu od grada, oluja i udara groma. Imovina se može osigurati i od dopunskih rizika zemljotresa, poplave i bujice, kao i opšta odgovornost stanara prema trećim licima.

Poslednji u nizu požara, koji se desio ovog leta, podseća Obrenović, jeste požar na Novom Beogradu koji je izbio u kafiću i proširio se na 14 stanova, od čega je polovina potpuno izgorela. Obrenović navodi da su tri stana bila osigurana. Njihovi vlasnici imala su polisu „Dunav osiguranja“ i vlasnicima stana koji su pretrpeli najveće oštećenje naknada je isplaćena u roku od 48 sati.
-Naša obaveza je da, kada se kompletira dokumentacija prilikom prijave štete, naknadu isplatimo u roku od 14 dana. Smatramo da je naša moralna obaveza da se ti zakonski rokovi skrate i da se porodici omogući da što pre sanira štetu kako bi mogla ponovo da živi u svom domu, navodi Obrenović.

Osnovno osiguranje u „DDOR osiguranju“, odnosno „Požarni paket“ takođe pokriva štete nastale požarom, udarom groma, olujom, izlivanjem vode iz instalacija, oštećenje stakala. Moguće je ugovoriti i dopunska koja pokrivaju širok spektar, pa i osiguranje od odgovornosti vlasnika psa.

-Postoje dve stvari od kojih se čovek najteže oporavlja. Jedna je kada mu je narušeno zdravlje, a druga kada mu izgori kuća. Bez obzira da li neko ima para, teško je obnoviti život posle toga. Neke osiguravajuće kuće ne svrstavaju oluju u osnovni paket, ali trend je da će jakih oluja biti sve više.

Ne dešava se samo nekom drugom
Postoje samo dva obevezna osiguranja: prema trećim licima kada se registruje vozilo i osiguranje putnika u javnom prevozu. Sve ostalo je dobrovoljno.
-Vrlo je važno da naši sugrađani znaju da za mali novca mogu sebi da obezbede miran san zaključivanjem polise osiguranja u našoj kompaniji. Brojni rizici koji prouzrokuju štetu na imovini ne dešava nekom drugom i da može da se desi svakom. Konkretno, u pomenutom slučaju, ljudima koji nisu imali polise osiguranja ostaje samo mogućnost da se sude sa vlasnikom kafića kako bi nadoknadili štetu. To je jako mukotrpan i dug put, kaže Obrenović.


Prošle godine su u Vojvodini bile ogromne štete usred vremenskih nepogoda, kako na objektima, tako i na usevima. Pored osnovnog paketa kod nas postoje i dopunski rizici koje osiguranici mogu, ali i ne moraju da uzmu. Tu spada zemljotres, poplave, provalna krađa, odgovornost prema trećem licu, zatim imamo i mogućnost ugovaranja tehničke asistencije gde naši korisnici za neke probleme u stanu dobijaju brzu uslugu. Pozovu naš kol centar kada imaju neki kvar i mi im pošaljemo majstora u što kraćem roku. To je u današnje vreme, kada je majstora teško naći, izuzetno korisno. Javljali su nam se osiguranici koji su bili prezadovoljni i brzinom i uslugom, navodi Darko Nešković iz „DDOR osiguranja“

Kako do polise
Slična je i procedura kod sklapanja polisa osiguranja. Agenti izađu na teren, dokumentuju u kakvom je stanju imovina koja se osigurava i procenjuje se njena vrednost.

-Glavna filijala „Dunav osiguranja“ u Šapcu ima razvijenu agentsku službu. Ljudi nam se mogu obratiti telefonom za osiguranje kuća i stanova. Praktikujemo da ih posetimo, fotografišemo nekretninu. Visina premije i osiguranih suma opredeljuje se na licu mesta, na osnovu starosti objekta i stvari u njemu, kao i na osnovu faktura za kupljeno pokućstvo. Naši agenti osiguranja predočavaju osiguraniku šta je za njega najpovoljnije. Osiguranje luksuznih kuća i stanova vlasnike će koštati nešto malo više od navedenog primera, objašnjava Obrenović.

„DDOR osiguranje“ ima sličan princip. Nekada i oni kontaktiraju klijente, ali uglavnom oni dođu kod njih.

-Dosta je ljudi koji dođu da uzmu neko drugo osiguranje i onda se raspitaju i o osiguranju imovine, pa uradimo i to. Takođe se informišu i preko našeg sajta i nakon toga nam se jave. Uvek prvo gledamo njihove potrebe i koji su njihovi problemi. Vrednost imovine procenjujemo po kvadratnom metru, gleda se građevinska vrednost objekta koja je od 500 evra po kvadratnom metru pa naviše, a mogu da osiguraju i na veću vrednosti. Kod nas su objekti uglavnom stariji i mora da se otkupi amortizacija, što zahteva dodatni iznos. Osnovni paket, uz neke dopunske, za stan od oko 60 kvadrata je oko 7.000 dinara.

Osiguranje je preventiva, da može mirno da se spava, ističe Nešković.

Darko Nešković
(u sredini sa kolegama), Foto: Glas Podrinja


Prijava štete i naplata
Kada štera nastane ona se može prijaviti putem mejla ili telefona. Praksa u kompaniji „Dunav osiguranje“ je da agenti koji osiguravaju budu dostupni osiguraniku i kada naste šteta.
-Procenitelji izlaze na lice mesta odmah po prijavi štete, rade procenu, a nakon toga se, na bazi polise radi obračun. Ukoliko nastala šteta iziskuje male popravke to ide vrlo brzo. Uzme se predračun od firme koja će to raditi i mi u roku od nekoliko dana isplatimo štetu. Kada su velike štete na bazi ugovorenog iznosa po kvadratu osiguranja šteta se jako brzo isplaćuje, ističe Obrenović.
Darko Nešković navodi da osiguranik treba da učini sve što je u njegovoj moći da se šteta dalje ne širi. Štetu može da prijavi dolaskom u „DDOR osiguranje“ ili mejlom, nakon čega procenitelji izlaze na teren i odrede iznos štete.

-Ukoliko osigurnik ima primedbu na procenu onda sledi dogovor, ali to je jako redak slučaj. Rok za isplatu je 15 dana, kaže Nešković.

Osiguranik dobro da pročita uslove
-Pre sklapanja polise osiguranja postoji predugovorno obaveštenje koje je obavezno da se da osiugraniku. To ljudi moraju da pročitaju. Sve što im agenti ispričaju je jedna stvar, to ljudi mogu i da ne razumeju dobro, a u predugovornom obaveštenju tačno piše koji su rizici pokriveni i šta nije pokriveno, kaže
Nedavno je uvedeno da od momenta ugovaranja osiguranja od elementarnih nepogoda do početka važenja prođe četiri dana. Ranije je počinjalo da važi isti dan.


Učešća u šteti osiguranika kod osiguranja imovine nema. Toga ima kod kasko osiguranja i osiguranja useva.

Saša Obrenović poručuje sugrađanima da se informišu koliko košta osiguranje njihovog doma i da na osnovu toga donesu odluku da li je vredno da imovina koju stiču čitavog života bude oštećena ili uništena usred nevremena, te njihove ili tuđe nepažnje.
M.M.

Najnoviji broj

10. oktobar 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa