Инфо

Берза

  • aero 1.700 ▼ -0,29%
  • fint 505 ▲ 1,00%
  • niis 684 ▼ -0,29%
  • tgas 10.800 ▲ 0,47%
(28. јун 2012.)
СЕЋАЊА НА СТАРИ ШАБАЦ

РЕКЛАМЕ У ШАБАЧКОЈ ШТАМПИ

Стари трговци су одувек говорили:, ,Добра реклама је пола успеха“. Ако је судити по тој њиховој изреци, а малом броју реклама објављиваних у шабачким новинама које су издаване после Првог свеског рата, могло би се рећи да је трговцима у Шапцу ,,цветао посао“ и да им није требала реклама. Међутим, разлог томе било је нешто друго. Трговци су се држали оне друге изреке: ,,Што у излогу, то у радњи“, а и пред радњом јер је велики део робе био ,,начичкан“ пред радњама. Требало је да прође дуго времена па да се роба почне рекламирати у новинама а не пред радњама. То се постигло тиме што се у граду почео уводиити ред и дисциплина. Односно, простор пред радњама, па и стамбеним кућама, морао је бити очишћен. Трава између камених плоча на тротоару и на калдрми почупана. За контролу тога постојао је човек из управе града који је свакодневно шетао шабачким улицама и контролисао чистоћу тротоара. Чепркао је са штапом између камења на калдрми и опомињао недисциплиноване власнике трговина и кућа. Тих тридесетих година он је био нека врста уличног хигијеничара, односно редара. Трговци су робу рекламирали у излозима и све више у градској штампи. О лепљењу рекламних или других порука по фасадама није било ни говора. За то су постојали мали плитки сандучићи постављени на прометним местима у граду. Поруке су морале бити таксиране. Тако се Шапчани дотераше у ред. На задњим странама локалних новина повећа се број реклама и огласа. Али времена се мењају. Уђосмо у 21. век. Почеше страначке кампање и као да заборавише Шапчани на некадашњи ред и дисциплину. Но вратимо се ми у тридесете године кроз рекламе из „Шабачког гласника“.

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa