28. jun 2012.28. jun 2012.
SEĆANjA NA STARI ŠABAC

REKLAME U ŠABAČKOJ ŠTAMPI

Stari trgovci su oduvek govorili:, ,Dobra reklama je pola uspeha“. Ako je suditi po toj njihovoj izreci, a malom broju reklama objavljivanih u šabačkim novinama koje su izdavane posle Prvog sveskog rata, moglo bi se reći da je trgovcima u Šapcu ,,cvetao posao“ i da im nije trebala reklama. Međutim, razlog tome bilo je nešto drugo. Trgovci su se držali one druge izreke: ,,Što u izlogu, to u radnji“, a i pred radnjom jer je veliki deo robe bio ,,načičkan“ pred radnjama. Trebalo je da prođe dugo vremena pa da se roba počne reklamirati u novinama a ne pred radnjama. To se postiglo time što se u gradu počeo uvodiiti red i disciplina. Odnosno, prostor pred radnjama, pa i stambenim kućama, morao je biti očišćen. Trava između kamenih ploča na trotoaru i na kaldrmi počupana. Za kontrolu toga postojao je čovek iz uprave grada koji je svakodnevno šetao šabačkim ulicama i kontrolisao čistoću trotoara. Čeprkao je sa štapom između kamenja na kaldrmi i opominjao nedisciplinovane vlasnike trgovina i kuća. Tih tridesetih godina on je bio neka vrsta uličnog higijeničara, odnosno redara. Trgovci su robu reklamirali u izlozima i sve više u gradskoj štampi. O lepljenju reklamnih ili drugih poruka po fasadama nije bilo ni govora. Za to su postojali mali plitki sandučići postavljeni na prometnim mestima u gradu. Poruke su morale biti taksirane. Tako se Šapčani doteraše u red. Na zadnjim stranama lokalnih novina poveća se broj reklama i oglasa. Ali vremena se menjaju. Uđosmo u 21. vek. Počeše stranačke kampanje i kao da zaboraviše Šapčani na nekadašnji red i disciplinu. No vratimo se mi u tridesete godine kroz reklame iz „Šabačkog glasnika“.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa