Berza

  • aero 840 ▼ -1,06%
  • alfa 31.000 ⚫ 0,00%
  • dnvg 119 ▲ 19,00%
  • fito 2.900 ⚫ 0,00%
  • hmbg 666 ▲ 30,08%
  • impl 3.211 ▼ -0,31%
  • irtl 707 ▲ 1,00%
  • kmbn 3.200 ▼ -0,74%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • lklg 1.200 ⚫ 0,00%
  • niis 683 ⚫ 0,00%
  • svrl 544 ▲ 4,82%
  • vbse 2.000 ⚫ 0,00%
(13. septembar 2012.)
SEZONA POLjSKIH RADOVA

PAŽNjA, TRAKTORI NA PUTU

Zakon propisuje da traktori na putu moraju biti uočljivi. Traktoristi često nemarni. Najopasnije u sumrak
Svake sezone ista priča. Najgore je noću, izvan naseljenih mesta gde ne postoji nikakvo osvetljenje. Čovek se obično opusti, vozi malo brže i eto traktora bukvalno ni od kuda. Uglavnom nemaju nikakvu signalizaciju. Verovatno misle da se podrazumeva da su oni na putu. Dva puta me samo sreća spasla da ne naletim na priključne mašine. Ni jednom nisam primetila da ih neko kontroliše, ogorčena je Marina Nikolić iz jednog šabačkog prigradskog naselja.
Poljoprivrednik iz Gornje Vranjske koji ne želi da mu se pominje ime navodi da mu na traktoru ispravno radi samo prednje svetlo. Smatra da to nije veliki problem i da ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju jer mu je njiva bliz kuće i do nje dolazi nekategorisanim putem.
-Pre dve godine sam kupio rotaciju, eno stoji u garaži. Još je nisam montirao. Ne rade mi ni žmigavci, ni stop svetla. Pokvarili su se i nemam vremena da ih popravim. Noću ne vozim. Takođe i ne pijem, pa se podrazumeva da ne sedam pijan ni na traktor, ravnodušno priča ovaj poljoprivrednik.
Iako je naš sagovornik, kao i većina njegovih “kolega“ krajnje samouveren, statistika govori drugačije. Za prvih sedam meseci ove godine četiri vozača traktora su povređena. Poginulih nema, ali su prethodne godine nastradala dvojica. Kada su u pitanju propusti koje nesavesni vozači traktora prave samostalni policijski inspektor Rajko Krstić smatra da se oni mogu svrstati u dve grupe. Prvu čine greške kojima ugrožavaju sebe i putnike na svom vozilu, a drugu propusti kojima srtavljaju u opasnost druge učesnike u saobraćaju.
-Prva grupa propusta čini se na njivama, šumama, nekategorisanim i lokalnim putevima. Nepropisnim opterećenjem i nepoštovanjem pravila pri upravljanju traktorom dovode sebe u opasnost, odnosno vozilo u poziciju da se prevrne. Imali smo dosta takvih slučajeva u kojima je bilo i povređenih, ali i smrtnih ishoda. U najvećem broju slučajeva utvrdi se i prisustvo alkohola u krvi. Drugu grupu propusta vozači traktora čine na javni putevima u kojima su ravnopravni učesnici u saobraćaju. Problem kod traktora je mala brzina kretanja, a velika masa. Prilikom njihovog kontakta sa drugim vozilima može doći do najtragičnijih posledicama, navodi Krstić.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa