Berza

  • aero 840 ▼ -1,06%
  • alfa 31.000 ⚫ 0,00%
  • dnvg 119 ▲ 19,00%
  • fito 2.900 ⚫ 0,00%
  • hmbg 666 ▲ 30,08%
  • impl 3.211 ▼ -0,31%
  • irtl 707 ▲ 1,00%
  • kmbn 3.200 ▼ -0,74%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • lklg 1.200 ⚫ 0,00%
  • niis 683 ⚫ 0,00%
  • svrl 544 ▲ 4,82%
  • vbse 2.000 ⚫ 0,00%
(7. mart 2013.)
„ŠEST ŠEŠIRA“ ZA „NATINE“ OSMAKE

KONSTRUKTIVNIM MIŠLjENjEM DO CILjA

Učenici OŠ „Jevrem Obrenović“ prošlog četvrtka, 28. februara, edukativnom predstavom u KCŠ upoznali svoje vršnjake sa predrasudama vezanim za pojedina zanimanja i škole u okviru projekta „Profesionalna orijentacija na prelazu u srednju školu“ nemačke organizacije GIZ i Ministarstva prosvete i sporta RS
Posle decembarskog premijernog izvođenja predstave „Šest šešira“ Tima za profesionalnu orijentaciju OŠ „Jevrem Obrenović“ usledili su pozivi pojedinih šabačkih škola. Tako su učenici sedmog i osmog razreda OŠ „Nata Jeličić“ imali priliku da posle odgledane predstave učestvuju u razgovoru o procesu donošenja odluka o izboru budućeg zanimanja.
Nastala na osnovu metode britanskog psihologa dr Edvarda de Bona predstava u režiji psihologa Snežane Mraović ponudila je nešto novo, kreativno i u isto vreme edukativno. Po ovoj teoriji, kako je rečeno posle predstave, stvari se mogu gledati iz više uglova. Potreba za ovom tehnikom pojavila se iz razloga što su ljudi navikli da uvek i o svemu gledaju na isti način. Tako su informativni stav belog šešira, optimistički žutog, emocionalni crvenog, kreativni zelenog, kritički crnog i realni, a samim tim i najzreliji, plavog učenicima pomogli u razmišljanju o budućem pozivu.
-Predstava mi se veoma svidela. Pomogla mi je da učvrstim svoju odluku oko izbora buduće škole, a to je Ekonomska. Zaista pomaže i onima koji ne znaju šta će da upišu da se odluče i kako da budu samostalni tako da na njihovo mišljenje ne utiču drugi ““ rekla je Katarina Manjenčić, učenica VIII1 OŠ „Nata Jeličić“.
Samospoznaja o sebi i okruženju prezentovana kroz model konstruktivnog mišljenja šest šešira dobila je svoj epilog u međuvršnjačkom razgovoru.
-Sam razgovor, diskusija, koji su naši učenici podstakli bio je konstruktivan. Na osnovu njihovih pitanja i odgovora shvatili smo da su deca to prilično razumela. Mi sada očekujemo evaluaciju koju će sprovesti nastavnici OŠ „Nata Jeličić“ koji su doveli svoje učenike. Na taj način dobićemo povratnu informaciju o međuvršnjačkoj edukaciji. Jedan veliki deo posla koji smo zamislili kao Tim za profesionalnu orijentaciju naše škole je odrađen. Pozvani smo i u osnovne škole „Stojan Novaković“ i „Janko Veselinović“ pa ćemo ih od jedanaestog marta posetiti ““ istakla je psiholog Snežana Mraović.
Koliko su ozbiljni u svojoj nameri pokazalo se i u petak kada su u OŠ „Laza K. Lazarević“ roditeljima osmaka prikazali kako se sagledavanjem problema iz svih uglova može doći do najboljeg rešenja. Ovoga puta to je kako pomoći svome detetu da upiše željenu školu.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa