Инфо

Берза

  • aero 1.690 ▲ 0,18%
  • akdm 320 ⚫ 0,00%
  • alfa 33.506 ▼ -0,28%
  • dinnpb 3.490 ▲ 0,29%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • gmon 1.600 ▼ -0,44%
  • ikrb 33 ▲ 6,45%
  • impl 3.050 ⚫ 0,00%
  • irtl 560 ⚫ 0,00%
  • mtlc 2.110 ▲ 3,58%
  • niis 679 ▼ -1,31%
  • rso1491 142,05 ▲ 0,10%
  • rso18175 100,94 ▲ 0,86%
  • sjpt 140 ⚫ 0,00%
  • tgas 11.000 ⚫ 0,00%
(7. март 2013.)
НИЖЕ ЦЕНЕ НАФТНИХ ДЕРИВАТА МОГУЋЕ САМО АКО ДРЖАВА СМАЊИ НАМЕТЕ

ОБРАЧУН ЦЕНА ГОРИВА ЈЕ ЛОШ

Недавна изјава министарке енергетике Зоране Михајловић да су цене горива нереалне изазвала је недоумице око тога да ли ће оне у наредном периоду расти или падати.
Потрошачи у Србији гориво плаћају несразмерно много у односу на квалитет нафтних деривата, сматра Милан Ракић, председник Удружења власника приватних бензинских станица. Константно продужење важења Владине уредбе о коришћењу појединих врста горива доводи до тога да се неквалитетни деривати и даље продају.
- У Србији постоји евро стандард квалитета горива са једне стране, и горива која то нису са друге стране. Горива која не испуњавају услове евро стандарда су безоловни бензин и дизел Д-2, који се једино у Србији пороизводи, и то пуних 37 година. И у том домену је НИС апсолутни монополиста јер је до краја јуна продужен Правилник о важењу производње и продаје нееколошких горива која уништавају животну средину. То су апсолутно неквалитетна горива која изазивају гареж и чађ у моторима, објашњава Ракић.
Цена сирове нафте 2007. године по барелу 2007. године износила је 147 долара малопродајна цена дизел горива у Србији била је 122 динара. На светском тржишту барел нафте данас кошта 55 долара мање него пре шест година, док је цена на српским пумпама за 30 динара виша. Такву логику, или њено одсуство, наш саговорник објашњава искључиво великим државним дажбинама. На произвођачку цену од 70 динара држава намеће обавезе у износу од 64 динара, каже Ракић.

Најновији број

13. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa