Инфо

Берза

  • aero 1.705 ▲ 0,18%
  • alfa 33.506 ▼ -1,45%
  • dinnpb 3.480 ⚫ 0,00%
  • enhl 651 ▲ 0,15%
  • infm 800 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.052 ▼ -1,90%
  • kmbn 2.131 ▼ -3,05%
  • kmbnpb 681 ⚫ 0,00%
  • ming 500 ▲ 33,33%
  • niis 688 ⚫ 0,00%
  • rmks 2.600 ▲ 30,00%
  • sjks 2.300 ⚫ 0,00%
  • sjpt 133 ▼ -13,64%
  • tgas 10.750 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • tigr 41 ⚫ 0,00%
(21. март 2013.)
ГРАДОНАЧЕЛНИК ШАПЦА МИЛОШ МИЛОШЕВИЋ

ЈАКУ ДРЖАВУ ЧИНЕ ЗАДОВОЉНИ ГРАЂАНИ

О недавним политичким дешавањима у Шапцу која су се симболично окончала његовом „четвртом инаугурацијом“, јачању покрета „Заједно за Србију“, личном виђењу суштинске децентрализације али и будућим локалним активностима, разговарали смо са градоначелником Шапца и чланом Иницијативног одбора “Заједно за Србију“ Милошем Милошевићем
Већ скоро годину дана шабачка опозиција улаже напоре да „преконпонује“ градску власт. Последњи покушај окончан је прошле среде на редовној седници Скупштине града тако што сте поново добили поверење одборничке већине. Да ли можете да резимирате протекле догађаје?
- Након мајских избора 2012. године Шабац је био један од малобројних градова где је Демократска странка освојила огромну већину. Од укупне излазности за нас је тада гласало 30 одсто грађана. На жалост, на републичком нивоу није била идентична ситуација, тако да смо скоро годину дана изложени константним притисцима да уђемо у процес „преконпоновања“. Прва криза је кулминирала поделом ГО УРС, на оне који су остали лојални централи Уједињених региона и други део који је формирао покрет грађана „Западна Србија“. Али, таман што је то питање решено, искрснуо је нови проблем условљен трвењима унутар ДС. За председника странке је изабран Драган Ђилас, који је одмах по именовању на ту функцију покренуо лавину активности да се бившим министрима, а данас посланицима одузме мандат. Један од њих био је и Душан Петровић који је убрзо након тога искључен је из странке. На локалу је то значило дилему да ли да остати уз ДС и Ђиласа или пружити подршку Петровићу. Од 25 одборника колико је ДС имао у градском парламенту 19 је иступило из странке и основало иницијативни одбор за формирање нове политичке опције „Заједно за Србију“. У том „расцепу“ опозиција је пронашла места за деловање и прикупљање потписа за смену власти, што је покренуло последњу политичку кризу у Шапцу, међутим упркос њиховом настојању успели смо да задржимо власт која одговара изборној вољи грађана. На последњој седници градске Скупштине усвојили смо допуну дневног реда која се односи на моју, смену мог заменика и чланова градског већа, и на наше велико задовољство поново добили поверење одборничке већине да наставимо са политиком која се овде са успехом води од 2000. године.
С обзиром да се на првом Захтеву опозиције да се у дневни ред уведе и гласање за смену органа градске власти нашли и потписи ваших вишегодишњих партнера СПО и ЛДП, какви су сада односи унутар владајуће коалиције, односно, колико је она стабилна?
-Политичка криза у Шапцу је завршена и искрено верујем да оваквих ломова више нећемо имати. Убудуће ћемо бити посвећени реализацији предизборних обећања и започетих пројеката. Верујем да у томе имамо јаку подршку свих наших коалиционих партнера, а да су минули догађаји били само резултат пометње коју је Ђилас преко свог изасланика Борка Стефановића проузроковао у Шапцу. Ђилас је имао само један циљ а то је рушење власти у Шапцу и освета Петровићу. Јаким притисцима су подлегла и три одборника која су остала лојална ДС, и са њиховом потписима СНС је донекле успео да збуни СПО и ЛДП, који су након бољег увида у ситуацију своје потписе и повукли. Оно што је мене лично занимало је зашто су одборници који су остали у ДС ставили свој потпис за смену власти и сазнао сам да је једини разлог за такав поступак лојалност странци којој припадају. То је по мени погрешна одлука, јер између вере у актуелну политику која се у Шапцу води са једне, и лојалности странци којој припадам са друге стране, увек ћу се одлучити за ово прво. Тиме се стављам на страну грађана који су нам указали поверење и никаква слепа оданост страначкој централи се не може поредити с тим.
Политичке турбуленције, не само у Шапцу већ и другим српским градовима и општинама где се резултати локалних нису поклопили са комбинаториком републичке Владе, након мајских избора постале су свакодневица. Шта би требало променити да би изборни систем у будуће у правом смислу био слика изборне воље грађана?
-Једини начин да се избегне политичко „блокирање Србије“ је измена постојећег изборног закона. Под тим мислим да треба да се изборимо за непосредни избор градоначелника и председника општина, већински систем избора одборника, народних посланика. Политичким ојачавањем челних људи добићемо на квалитету, па нећемо имати ситуацију да се власт из легитимних органа дефинисаних уставом и законом измести у партијске централе што је случај данас. То, као што смо видели води до погубних последица где се не води рачуна о стварним интересима грађана, већ се тргује изборном вољом са циљем подмиривања амбиција људи у централама странака.
Докле се стигло са иницијативом за оснивање странке „Заједно за Србију“?
-Изласком из ДС смо формирали иницијативни одбор за формирање нове политичке организације. Њено језгро чине бивши одборници Демократске странке, и сада се та тема продубљује кроз чланове у месним огранцима. Моје интересовање је усмерено на контакте са грађанима и дефинисање конкретних циљева за које треба да се залаже ова нова опција. Тај програм је потребно што пре написати а то није ни мало лак задатак када имате велики број странака на политичкој сцени, али на нашој страни је драгоцено дугогодишње искуство и стручни и квалитетни људи. Окосницу програма би требало да представља идеја децентрализације, по којој ће централна Србија добити сте могућности за развој као Војводина, као Београд, а оно што бих посебно истакао је чињеница да смо формирањем нове политичке опције кренули у причу која неће имати локални или регионални карактер, већ у реализацију идеје од које ће користи имати сви житељи Србије.
Можете ли ближе да нам појасните идеју децентрализације?
-То је до сада била омиљена тема у предизборној кампањи, али по расподели власти у пракси је долазило до још веће централизације. Руководећи се искуствима које је стекао као Министар пољопривреде, Петровић је дошао до закључка да се у сваком делу земље мора водити другачији програм развоја заснован на општим карактеристикама, јер оне мере које су ефектне северно доживљавају тотални крах у крајевима северно од Саве и Дунава. Ово би се могло применити и на привредни развој, где морамо интензивније трагати и за алтернативним решењима, могућностима којима располажемо унутар земље. У том смислу потребна је тотална државна реорганизација. Односно, потребно је омогућити Централној Србији да добије свој парламент, своју извршну власт, свој фонд за капиталне инвестиције, фонд за развој. Тиме би у овом делу земље били створени услови да се креира сопствена политика бржег и ефикаснијег развоја, зауставила неприродна миграција становништва у Београд и Нови Сад. Уколико и Централној Србији омогућимо да има исте услове развоја као Београд и Војводина, нећемо иницирати нове поделе, већ створити јаку државу са задовољним грађанима. Добра илустрација овог става су Аустрија и Немачка организоване по систему неколико јаких територијалних јединица, јако стабилних ентитета чији становници могу да се подиче животним стандардом.
По окончању политичке кризе, као што сте већ навели, владајућа коалиција може да настави са реализацијом предизборних обећања. Шта су приоритети?
- Политичка стабилност је предуслов напретка града. Мислим да је она коначно у Шапцу постигнута, тако да се можемо фокусирати на реализацију конкретних планова. Приоритетна нам је подршка Весковинију да у априлу покрене своје производне погоне у нашем граду, и отварање фабрике “Еликсир“ минералних ђубрива. Као најважнију инвестицију у 2013. години издвојили смо завршетак базена у Шапцу. Очекујемо да ће ускоро почети са радом Регионална депонија у Сремској Митровици која ће нам омогућити да услуге одношења смећа проширимо и на сеоско подручје, биће настављени радови на постројењу за пречишћавање отпадних вода. Када је реч о ужем градском језгру, позабавићемо се решењем питања бившег дома ЈНА и простора око њега, изградњом подземне гараже и централног градског трга. Бавићемо се и унапређењем пољопривредне производње. Мере попут субвенције копања дубинских бунара, дељење засада трешања, подстицаја сточарства биће спровођене и у будуће. Наставићемо улагања у инфраструктуру по чувеном принципу два на динар, како би омогућили једнаке услове живота свим нашим житељима и у селу и у граду.

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa