9. maj 2013.9. maj 2013.
OPREZ U SAOBRAĆAJU

OPASNOST NA DVA TOČKA

Najčešći prekršaji koje prave vozači motora su nenošenje zaštitne opreme i prekoračenja brzine. Biciklisti neretko pod dejstvom alkohola i neosvetljeni
Lepo vreme izmamilo je na ulice veći broj biciklista i motociklista. Dok oni ističu svoju ugroženost od strane vozača drugih vozila, na njihov račun idu kritike da voze nepažljivo i da se ne pridržavaju saobraćajnih propisa.
-Vozači motocikala se najčešće kreću putevima sa prvenstvom prolaza, ali njihova brzina može da bude bitan uzrok saobraćajnih nezgoda. Što je veća brzina veće su i posledice. Činjenica je da su materijalne štete ogromne, ali povrede koje nastanu tom prilikom su užasne. Zbog toga je bitno da se nose zaštitne kacige, jer se u praksi pokazalo da spašavaju živote, upozorava Rajko Mićić, viši policijski inspektor u saobraćajnoj policijskoj ispostavi Šabac.
Kažne za vozače motora su od 5.000 dinara, pa sve do 100.000. Vožnja bez kacige, i za vozača i za lice koje se prevozi, se kažnjava sa 5.000 dinara. Ako policija primeti motociklistu da vozi bez ruku, kazniće ga sa 20.000 dinara, a ako brzinu u naseljenom mestu prekorači više od 70 kilometara kazna je 100.000 dinara.
-Motorima lako postižu brzine od 120 kilometara na čas, i veće. Da bismo to suzbili u narednom periodu uključićemo pripadnike Uprave saobraćajne policije sa civilnim motorima, kaže Mićić.
Direktor Moto kluba “Čivija“ Dragan Antonić smatra da je najbitnije da se pre bilo kakvog uključivanja u saobraćaj motor pripremi, pre svega da se provere pneumatici i sistem za kočenje. Dodaje da je obavezno koristiti zaštitnu opremu, ne samo zbog propisa, nego pre svega zbog sopstvene bezbednosti. Navodi da je najbolje koristiti kompletnu opremu: čizme, pantalone, jaknu, rukavice i kacigu, koja može baš dosta da zaštiti vozača.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa