Инфо

Берза

  • aero 1.705 ▲ 0,24%
  • ctvb 510 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.409 ▼ -0,12%
  • enhl 651 ▲ 0,15%
  • fint 510 ▲ 0,99%
  • glos 180 ▼ -0,55%
  • gsfd 357 ▼ -32,00%
  • jesv 5.050 ▼ -0,04%
  • jgelm 2.977 ⚫ 0,00%
  • jmbn 10.500 ▲ 14,49%
  • kmbn 2.101 ▲ 0,05%
  • mtlc 2.015 ▼ -0,74%
  • niis 681 ▼ -0,29%
  • rso1478 121,00 ⚫ 0,00%
  • rso1488 127,40 ▲ 6,45%
  • sjpt 132 ▼ -0,75%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • vzas 77 ▼ -23,00%
(18. март 2010.)
МАРТ ““ МЕСЕЦ БОРБЕ ПРОТИВ РАК

ОДГОВОРНОСТ НА ПОЈЕДИНЦУ

Међународна унија за борбу против рака, већ три године води кампању која је усмерена на спречавање појаве рака кроз подизање квалитета здравља деце. Ове године, кампања је усмерена на сазнања о вакцинама против вируса који могу да буду проузроковачи рака
Србија заузима водеће место у Европи по броју малигних обољења. Међу женском популацијом најраспрострањенији је рак дојке и грлића материце. Око 4.000 жена годишње, у Србији, оболи од рака дојке, а 1.400 од рака грлића материце. Један од најчешћих малигних тумора је и тумор дебелог црева, од којег у нашој земљи годишње оболи 3.800, а умре 2.300 особа. По постојећим подацима, у Србији годишње бива откривено 32.000 новооболелих случајева од малигних обољења, међутим, утеху представља тврдња стручњака да се 40 одсто малигних тумора може спречити. Правовремено обављање прегледа указује да од седам оболелих, троје у потпуности бивају излечени, уколико се на време јаве лекару.
У мере превенције лекари убрајају и препоручују низ једноставних активности: престанак пушења и избегавање изложености дуванском диму, ограничени унос алкохола, избегавање претеране изложености сунцу, одржавање здраве телесне тежине која обухвата и избалансирану исхрану, редовна физичка активност и заштита од инфекција које директно могу проузроковати рак.
У циљу превенције и развијања свести грађана о значају превентивних прегледа, Министарство здравља Републике Србије, покренуло је кампању ,,Србија против рака“, чији је циљ смањење броја новооболелих и преминулих пацијената од последица малигних обољења. Кампања, настала 2009. године, представља национални програм и није временски ограничена.

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa