Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(8. januar 2015.)
GRADONAČELNIK ŠAPCA O POSETI MINISTARKE MIHAJLOVIĆ

NEOPHODNA JE BOLjA SARADNjA

Gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović smatra da je neophodna bolja komunikacija između grada i Vlade Srbije, pre svega sa ministarstvom građevine, saobraćaja i infrastrukture pri realizaciji značajnih infrastrukturnih projekata
Izgradnja lokalnog puta u Krivaji svakako je važna stvar za meštane ovog sela, ali ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture mora da razgovara sa predstavnicima grada i po pitanju projekata koji imaju širi društveni i ekonomski značaj za čitav kraj, kaže gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović.
Kako komentarišete nedavnu posetu ministarke Zorane Mihajlović Krivaji?
- Za posetu ministarke Mihajlović našem gradu i selu Krivaja saznao sam iz medija. Bilo mi je, najblaže rečeno, neprijatno da sa ministarkom komuniciram na neslužbeni način. Od kada sam postao gradonačelnik trudim se da ovakvi susreti prođu po unapred predviđenom protokolu, koji podrazumeva poštovanje domaćina. Taj stav ima i premijer Vučić, koji insistira na institucionalnoj saradnji ministarstava i lokalne samouprave, zbog čega mi je i bilo čudno da me niko iz kabineta ministarke nije obavestio o njenoj poseti. Ipak, kao gradonačelnik Šapca smatrao sam da je moje mesto da budem tamo, i da pokušam da uspostavim saradnju sa Zoranom Mihajlović.
Prilikom otvaranja saobraćajnice ministarka je rekla da su žitelji Krivaje taoci politike u Šapcu, odnosno da su kažnjeni jer nisu glasali za stranku koju Vi zastupate.
- Tvrdnja ministarke nije tačna, a to meštani Krivaje dobro znaju. Punih 14 godina grad insistira na ravnomernom razvoju sela i grada. Samo u saobraćajnice u Krivaji je do sada uloženo više od 60 miliona dinara. Put Krivaja-Tekeriš nas je do sada koštao više od 20 miliona dinara, koji su uloženi u izradu projekta i pripremne radove pred asfaltiranje. Uostalom, koliko sam obavešten, ministarka je trebala da prisustvuje otvaranju mosta preko Dobrave, za koji su joj naknadno rekli da u stvari i nije most, nego propusni prelaz. Onda su se predomislili, pa su najavili izgradnju puta koji je inače u nadležnosti lokalne samouprave. Put je značajan, potrebno je tri miliona dinara za završetak radova, ali mi sa ministarstvom imamo mnogo ozbiljnijih tema o kojima treba da razgovaramo.
Da li ste se obraćali ministarstvu u vezi sa završetkom nasipa kod Drenovca, kako se ne bi ponovila situacija iz maja prošle godine?
- Sa ministarstvom sam u stalnoj prepisci, ali je ona, nažalost, jednostrana. Za gradonačelnika sam izabran 16. juna, a već 2. jula sam uputio zahtev premijeru, ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture i Javnom preduzeću „Srbijavode“ o neophodnosti jačanja bedema kod Drenovca u dužini od 5.2 kilometara. Jedini odgovor dobio sam od premijera Vučića, koji je rekao da je moj zahtev prosleđen „Srbijavodama“ na dalje postupanje. Očekivao sam i prilikom susreta u Krivaji da sa ministarkom Mihajlović razgovaram o ovoj temi, jer smatram da je to prioritet. Naravno, važno je ulagati i u male projekte, ali ako je neko ulagao u takve projekte do sada, onda je to grad Šabac. Ulagali smo u javnu rasvetu, puteve, infrastrukturu, školske i zdravstvene objekte. To su stvari kojima, pre svih, treba da se bavi lokalna samouprava, a mi smo to radili na dobar način. Kapitalne projekte možemo da radimo u saradnji sa Republikom, i to je ključ. Nasip kod Drenovca je ključni projekat. Od 2007. do 2012. godine izgrađeno je 18 kilometara nasipa na toj deonici, dok od 2012. godine ne može da se završi 5.2 kilometara. Pre mesec dana dobili smo informaciju da će „Srbijavode“ u aprilu krenuti sa sanacijom kritičnog dela, ali o toj temi ministarka Mihajlović nije želela da razgovara.
U kakvoj situaciji se nalaze firme koje su obavile interventne radove na nasipu?
- Šabačke firme su izvele radove u vrednosti od 60 miliona dinara, ali im republika još uvek nije refundirala taj novac. Naloge za rad su im ispostavljali Krizni štab koji je predvodio poslanik Srpske napredne stranke Boban Birmančević i predstavnici „Srbijavoda“. Komisija za procenu štete, kojom inače predsedava Zorana Mihajlović jedino od grada Šapca nije tražila da dostavi spisak firmi koje su bile angažovale na radovima. I pored toga, ja sam uputio dopis toj komisiji, jer smatram da naše firme, koje zapošljavaju veliki broj radnika, i koje su potrošile dosta resursa tokom radova, moraju da naplate svoja potraživanja od države. Svi radovi su popisani, zapisnike su potpisali i predstavnici „Srbijavoda“, te, formalno-pravno, tu ne postoji nikakav spor. Zbog čega država pokušava da izbegne plaćanje svojih obaveza, to je već drugo pitanje. Taj problem se mora rešiti, jer ako, ne daj Bože, ponovo dođe do neke vanredne situacije, ko će izaći na teren i rizikovati živote, sredstva i mehanizaciju da bi odbranili grad?
Zbog čega je ministarka Mihajlović izostala prilikom svečanog otvaranja obilaznice oko Drenovca?
- Tokom septembra uputio sam poziv ministarki Mihajlović da prisustvuje otvaranju obilaznice oko Drenovca, jer je to projekat na kom su zajedno učestvovali Grad i Republika. To je investicija od ogromnog značaja, jer spaja, na najbrži način, Šabac sa auto-putem, a sa druge strane, izmešten je teretni saobraćaj iz Drenovca, što je doprinelo povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju. Iz ministarkinog kabineta nam je stigao odgovor da ona tokom čitavog oktobra ima unapred isplanirane obaveze i da ne može doći na otvaranje obilaznice. Takvo ponašanje smatram, bez preterivanja, krajnje neodgovornim, jer se radi o primeru dobre saradnje lokalne samouprave i Vlade Srbije.
Ministarka Mihajlović je prilikom posete Krivaji najavila i početak izgradnje auto-puta Šabac-Ruma za 2016. godinu.
- I to je jedna od tema o kojoj smo mogli da razgovaramo. Za takve teme nisu nam neophodni pozivi i formalni sastanci. Auto-put nije tema koja je značajna samo za Šabac, već za čitavu Zapadnu Srbiju, za našu vezu sa Bosnom i Hercegovinom i budućim privrednim potencijalima. Nažalost, ni o tome nismo razgovarali. Ponovo ću uputiti zvaničan poziv ministarki da se vidimo, da razgovaramo o važnim temama a ne da se bavimo dnevnom političkom propagandom. Dosta mi je propagande i ispiranja dnevnih političkih tema, sitnih političkih tema, koje su postale dominantne u odnosu na teme od životnog značaja. Grad Šabac je spreman da sa ministarstvom građevine, saobraćaja i infrastrukture razgovara o važnim infrastrukturnim projektima. Sa ministarstvom koje vodi Zorana Mihajlović moramo da razgovaramo i o obavezama koje država ima prema gradu kada je u pitanju i rekonstrukcija bazena. Na osnovu ugovorenih odnosa, država se obavezala da isplati 123 miliona dinara za taj projekat, ali mi taj novac još uvek nismo dobili. To je još jedna od tema o kojima za sada ne postoji spremnost ministarke da razgovara sa nama.
Šta ako sudbina Vašeg poslednjeg apela i poziva bude kao i onih prethodnih?
- Ja ću i dalje insistirati na tome. Želimo bolju komunikaciju, ne treba nam lična promocija. Sve što sam rekao je istina i ljut sam kada neko važne teme okreće u smeru sitnih političkih interesa. Želimo da pričamo i o energetskoj efikasnosti, i o projektu koji je Šabac prvi pokrenuo u Srbiji. Ni na taj naš predlog mi još uvek nismo dobili odgovor. Neshvatljivo je da predstavnici Grada koji je prvi počeo da primenjuje ovakve standarde ne budu uključeni u strategiju koja se donosi na nacionalnom nivou. Naši predstavnici su još u julu razgovarali sa predstavnicima ministarstva građevine Nemačke o ovoj temi, da bi tek nedavno i naše ministarstvo uspostavilo kontakt sa kolegama iz Nemačke. Želimo da naše iskustvo podelimo sa drugima, da deo Evrope koji smo implementirali u naš grad pokažemo i ostalima, samo je potrebno da se uspostave partnerski odnosi, zasnovani na međusobnom poštovanju.
Nedavno su u Šapcu boravili ministri Rasim Ljajić i Vanja Udovičić sa kojima ste se lako dogovorili oko realizacije pojedinih projekata. Da li u odnosu sa ministarkom Mihajlović postoje neki lični problemi?
- Mislim da je suština stvari u previranjima koja postoje u Gradskom odboru Srpske napredne stranke u Šapcu. Ali to su njihovi problemi, a ne problemi građana Šapca, koji ne smeju da trpe. Posle svega što se dogodilo, ja nisam siguran da li Zorana Mihajlović u Šabac dolazi kao ministarka i potpredsednica Vlade, ili kao stranački funkcioner koji treba da pruži podršku jednoj struji u Gradskom odboru Srpske napredne stranke. Ona nije imala vremena za susret sa mnom, ali je imala vremena za medijske nastupe i stranačke sastanke. Još jednom je, ne našom krivicom propuštena prilika da razgovaramo o važnim projektima, privrednim potencijalima, bezbednosti svih građana i energetskoj efikasnosti. Bez obzira na sve, ja i dalje nudim saradnju, a očekujem da i predstavnici opozicije u Šapcu, koji su članovi stranke koja ima vlast u Srbiji, pokrenu neka od važnih pitanja za naš grad, kako bi Šabac imao auto-put, kako bi se rekonstruisali nasipi na Savi, kako bi se privukli investitori i iskoristili potencijali ovog područja.
M.Maksimović

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa