Инфо

Берза

  • aero 1.757 ▼ -2,50%
  • akdm 280 ⚫ 0,00%
  • enhl 660 ⚫ 0,00%
  • fito 2.700 ⚫ 0,00%
  • glos 181 ⚫ 0,00%
  • kmbnpb 650 ⚫ 0,00%
  • niis 673 ▼ -0,15%
  • rso16137 111,60 ▲ 0,55%
  • rso17147 103,26 ▲ 2,46%
  • rvst 2.500 ⚫ 0,00%
  • sjpt 135 ▲ 2,27%
  • svrl 622 ▼ -7,58%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • trbg 2.002 ▼ -23,03%
  • vdav 4.100 ⚫ 0,00%
  • ztpk 700 ▲ 22,81%
(8. јануар 2015.)
ГРАДОНАЧЕЛНИК ШАПЦА О ПОСЕТИ МИНИСТАРКЕ МИХАЈЛОВИЋ

НЕОПХОДНА ЈЕ БОЉА САРАДЊА

Градоначелник Шапца Небојша Зеленовић сматра да је неопходна боља комуникација између града и Владе Србије, пре свега са министарством грађевине, саобраћаја и инфраструктуре при реализацији значајних инфраструктурних пројеката
Изградња локалног пута у Криваји свакако је важна ствар за мештане овог села, али министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре мора да разговара са представницима града и по питању пројеката који имају шири друштвени и економски значај за читав крај, каже градоначелник Шапца Небојша Зеленовић.
Како коментаришете недавну посету министарке Зоране Михајловић Криваји?
- За посету министарке Михајловић нашем граду и селу Криваја сазнао сам из медија. Било ми је, најблаже речено, непријатно да са министарком комуницирам на неслужбени начин. Од када сам постао градоначелник трудим се да овакви сусрети прођу по унапред предвиђеном протоколу, који подразумева поштовање домаћина. Тај став има и премијер Вучић, који инсистира на институционалној сарадњи министарстава и локалне самоуправе, због чега ми је и било чудно да ме нико из кабинета министарке није обавестио о њеној посети. Ипак, као градоначелник Шапца сматрао сам да је моје место да будем тамо, и да покушам да успоставим сарадњу са Зораном Михајловић.
Приликом отварања саобраћајнице министарка је рекла да су житељи Криваје таоци политике у Шапцу, односно да су кажњени јер нису гласали за странку коју Ви заступате.
- Тврдња министарке није тачна, а то мештани Криваје добро знају. Пуних 14 година град инсистира на равномерном развоју села и града. Само у саобраћајнице у Криваји је до сада уложено више од 60 милиона динара. Пут Криваја-Текериш нас је до сада коштао више од 20 милиона динара, који су уложени у израду пројекта и припремне радове пред асфалтирање. Уосталом, колико сам обавештен, министарка је требала да присуствује отварању моста преко Добраве, за који су јој накнадно рекли да у ствари и није мост, него пропусни прелаз. Онда су се предомислили, па су најавили изградњу пута који је иначе у надлежности локалне самоуправе. Пут је значајан, потребно је три милиона динара за завршетак радова, али ми са министарством имамо много озбиљнијих тема о којима треба да разговарамо.
Да ли сте се обраћали министарству у вези са завршетком насипа код Дреновца, како се не би поновила ситуација из маја прошле године?
- Са министарством сам у сталној преписци, али је она, нажалост, једнострана. За градоначелника сам изабран 16. јуна, а већ 2. јула сам упутио захтев премијеру, министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре и Јавном предузећу „Србијаводе“ о неопходности јачања бедема код Дреновца у дужини од 5.2 километара. Једини одговор добио сам од премијера Вучића, који је рекао да је мој захтев прослеђен „Србијаводама“ на даље поступање. Очекивао сам и приликом сусрета у Криваји да са министарком Михајловић разговарам о овој теми, јер сматрам да је то приоритет. Наравно, важно је улагати и у мале пројекте, али ако је неко улагао у такве пројекте до сада, онда је то град Шабац. Улагали смо у јавну расвету, путеве, инфраструктуру, школске и здравствене објекте. То су ствари којима, пре свих, треба да се бави локална самоуправа, а ми смо то радили на добар начин. Капиталне пројекте можемо да радимо у сарадњи са Републиком, и то је кључ. Насип код Дреновца је кључни пројекат. Од 2007. до 2012. године изграђено је 18 километара насипа на тој деоници, док од 2012. године не може да се заврши 5.2 километара. Пре месец дана добили смо информацију да ће „Србијаводе“ у априлу кренути са санацијом критичног дела, али о тој теми министарка Михајловић није желела да разговара.
У каквој ситуацији се налазе фирме које су обавиле интервентне радове на насипу?
- Шабачке фирме су извеле радове у вредности од 60 милиона динара, али им република још увек није рефундирала тај новац. Налоге за рад су им испостављали Кризни штаб који је предводио посланик Српске напредне странке Бобан Бирманчевић и представници „Србијавода“. Комисија за процену штете, којом иначе председава Зорана Михајловић једино од града Шапца није тражила да достави списак фирми које су биле ангажовале на радовима. И поред тога, ја сам упутио допис тој комисији, јер сматрам да наше фирме, које запошљавају велики број радника, и које су потрошиле доста ресурса током радова, морају да наплате своја потраживања од државе. Сви радови су пописани, записнике су потписали и представници „Србијавода“, те, формално-правно, ту не постоји никакав спор. Због чега држава покушава да избегне плаћање својих обавеза, то је већ друго питање. Тај проблем се мора решити, јер ако, не дај Боже, поново дође до неке ванредне ситуације, ко ће изаћи на терен и ризиковати животе, средства и механизацију да би одбранили град?
Због чега је министарка Михајловић изостала приликом свечаног отварања обилазнице око Дреновца?
- Током септембра упутио сам позив министарки Михајловић да присуствује отварању обилазнице око Дреновца, јер је то пројекат на ком су заједно учествовали Град и Република. То је инвестиција од огромног значаја, јер спаја, на најбржи начин, Шабац са ауто-путем, а са друге стране, измештен је теретни саобраћај из Дреновца, што је допринело повећању безбедности свих учесника у саобраћају. Из министаркиног кабинета нам је стигао одговор да она током читавог октобра има унапред испланиране обавезе и да не може доћи на отварање обилазнице. Такво понашање сматрам, без претеривања, крајње неодговорним, јер се ради о примеру добре сарадње локалне самоуправе и Владе Србије.
Министарка Михајловић је приликом посете Криваји најавила и почетак изградње ауто-пута Шабац-Рума за 2016. годину.
- И то је једна од тема о којој смо могли да разговарамо. За такве теме нису нам неопходни позиви и формални састанци. Ауто-пут није тема која је значајна само за Шабац, већ за читаву Западну Србију, за нашу везу са Босном и Херцеговином и будућим привредним потенцијалима. Нажалост, ни о томе нисмо разговарали. Поново ћу упутити званичан позив министарки да се видимо, да разговарамо о важним темама а не да се бавимо дневном политичком пропагандом. Доста ми је пропаганде и испирања дневних политичких тема, ситних политичких тема, које су постале доминантне у односу на теме од животног значаја. Град Шабац је спреман да са министарством грађевине, саобраћаја и инфраструктуре разговара о важним инфраструктурним пројектима. Са министарством које води Зорана Михајловић морамо да разговарамо и о обавезама које држава има према граду када је у питању и реконструкција базена. На основу уговорених односа, држава се обавезала да исплати 123 милиона динара за тај пројекат, али ми тај новац још увек нисмо добили. То је још једна од тема о којима за сада не постоји спремност министарке да разговара са нама.
Шта ако судбина Вашег последњег апела и позива буде као и оних претходних?
- Ја ћу и даље инсистирати на томе. Желимо бољу комуникацију, не треба нам лична промоција. Све што сам рекао је истина и љут сам када неко важне теме окреће у смеру ситних политичких интереса. Желимо да причамо и о енергетској ефикасности, и о пројекту који је Шабац први покренуо у Србији. Ни на тај наш предлог ми још увек нисмо добили одговор. Несхватљиво је да представници Града који је први почео да примењује овакве стандарде не буду укључени у стратегију која се доноси на националном нивоу. Наши представници су још у јулу разговарали са представницима министарства грађевине Немачке о овој теми, да би тек недавно и наше министарство успоставило контакт са колегама из Немачке. Желимо да наше искуство поделимо са другима, да део Европе који смо имплементирали у наш град покажемо и осталима, само је потребно да се успоставе партнерски односи, засновани на међусобном поштовању.
Недавно су у Шапцу боравили министри Расим Љајић и Вања Удовичић са којима сте се лако договорили око реализације појединих пројеката. Да ли у односу са министарком Михајловић постоје неки лични проблеми?
- Мислим да је суштина ствари у превирањима која постоје у Градском одбору Српске напредне странке у Шапцу. Али то су њихови проблеми, а не проблеми грађана Шапца, који не смеју да трпе. После свега што се догодило, ја нисам сигуран да ли Зорана Михајловић у Шабац долази као министарка и потпредседница Владе, или као страначки функционер који треба да пружи подршку једној струји у Градском одбору Српске напредне странке. Она није имала времена за сусрет са мном, али је имала времена за медијске наступе и страначке састанке. Још једном је, не нашом кривицом пропуштена прилика да разговарамо о важним пројектима, привредним потенцијалима, безбедности свих грађана и енергетској ефикасности. Без обзира на све, ја и даље нудим сарадњу, а очекујем да и представници опозиције у Шапцу, који су чланови странке која има власт у Србији, покрену нека од важних питања за наш град, како би Шабац имао ауто-пут, како би се реконструисали насипи на Сави, како би се привукли инвеститори и искористили потенцијали овог подручја.
М.Максимовић

Најновији број

6. децембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa