Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(9. jul 2015.)
GRAĐANSKA INICIJATIVA KORAK

PARK NAUKE

Park nauke je svoj život počeo u Velikom parku 2011. godine, ali zbog nemogućnosti očuvanja jedna od najvrednijih instalacija u Parku, Globusa (DING) preseljen je u dvorište Centra za stručno usavršavanje. Na novoj lokaciji, uz blagoslov direktora Centra, nastavio je svoj život. Park je nastao kao rezultat saradnje više institucija u gradu i Srbiji, a pod naučnim pokroviteljstvom Instituta za fiziku u Zemunu i Matematičke gimnazije u Beogradu. Park je jedini takve vrste i vrednosti u našem gradu, Srbiji i jugoistočnoj Evropi uopšte.
Ideja Parka je unikatna za našu zemlju. Slični parkovi postoje u Izraelu (The Clore Garden of Science), Rimu- na Trey univerzitetu. Zamišljen je kao unikatan 3-D udžbenik za učenike osnovnih i srednjih škola, ali ga mogu koristiti i polaznici predškolskih ustanova. Naučna vrednost i ideja Parka je da učenici konačno izađu iz „skučenih“ učioničkih prostora i da na otvorenom osete, čuju, dodirnu nauku, da kritički promišljaju, istražuju, pitaju, uočavaju naučne nedoumice i zajedno sa svojim nastavnicima dolaze do rešenja. Ideja Parka nauke je da učenici prođu isti ili sličan misaoni proces koji je prošao naučnik kada je dolazio do rešenja ili postavljanja zakona.
Park danas ima 26 instalacija koje su okrenute istraživanju, pre svega, u prirodnim naukama. Dve instalacije su posebno popularne kod učenika. U Parku postoji niz neverovatnih i jedinstvenih instalacija koje olakšavaju učenje i izučavanje hemije, novih materijala, zakona fizike, merenja vremena, optičke iluzije...
Bez obzira na izuzetnu vrednost spomenutog Parka i na činjenicu da je Šabac postao centar širenja ideje podsticajne okoline za učenje prirodnih nauka u Srbiji, Park nije prepoznat u turističkoj ponudi našeg grada, niti do njega vodi ciljana autobuska linija namenjena samo učenicima i nastavnicima. Takođe, vidljivo je da su potrebna izvjesna ulaganja u održavanje našeg i vašeg Parka nauke. Neke instalacije nisu uvek u funkciji, stazice u Parku su samo pošljunčene u iščekivanju nekog „boljeg“ vremena, u kojem će se naći sredstva za popločavanje istih. Veliki broj nastavnika ovog grada ima želju da jedan deo nastavnih jedinica obradi kroz aktivnu nastavu u naučnom Parku, ali za to nemaju uslove, pre svega prevoz i nekog ko bi ih kroz instalacije proveo na zadovoljavajućem stručnom i naučnom nivou.
Dok naš grad čeka i promišlja o smeru kojim će krenuti obrazovni turizam u Parku nauke, građani Čačka se spremaju za otvaranje i promociju svog Parka nauke, preimenovanog u Park učenja. On predstavlja kopiju našeg Parka, original Šabac ima već nekoliko godina i ne koristi ga kao turistički i obrazovni resurs.
Zbog toga je Građanska inicijativa KORAK predložila:
1. Da šabački Park nauke bude unet u turističku ponudu grada i da se osigura stručni vodič koji bi sproveo učenike, nastavnike, roditelje našeg grada i drugih gradova, koji Park dolaze posjetiti kao turističku destinaciju.
2. Da se uvede posebna autobuska linija koja bi ciljano vodila učenike i nastavnike radi nastave u Park nauke (taj autobus mora sačekati da se čas završi i da se deca vrate na ostatak nastave). Ovo bi se moglo regulisati na nedeljnom nivou usklađeno sa smenskim radom škola i interesima nastavnika i učenika.
3. Da se u budžetu grada ili Centra za stručno usavršavanje odrede sredstva za održavanje instalacija Parka i za popločavanje malih ulica u Parku (kao što je popločana ulica Isaka Njutna, na čemu se i stalo).

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa