Инфо

Берза

  • aero 1.695 ▼ -0,24%
  • alfa 33.990 ▼ -0,03%
  • crfs 6.000 ▼ -29,41%
  • enhl 680 ▼ -7,48%
  • glos 181 ▼ -8,59%
  • impl 3.151 ▲ 5,00%
  • jesv 5.050 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.141 ▲ 4,08%
  • niis 687 ▲ 0,15%
  • rmks 2.000 ▲ 8,28%
  • rso1488 119,68 ▼ -6,06%
  • rso18171 107,65 ▲ 0,50%
  • sjpt 150 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • ztpk 420 ⚫ 0,00%
(10. септембар 2015.)
У ШАБАЧКОМ ПОЗОРИШТУ ОДРЖАНА ТРИБИНА О НТЦ СИСТЕМУ УЧЕЊА „ДА СЕ ЗНАЊЕ ЗАВРТИ КРОЗ ИГРУ“

УЧИТИ ДЕЦУ ДА МИСЛЕ

У организацији Центра за стручно усавршавање и Друштва учитеља Шабац прошле среде у Шабачком позоришту родитељи, учитељи, наставници имали су прилику да из прве руке чују о НТЦ систему учења др Ранка Рајовића. Осмишљен за препознавање даровите деце овај начин учења који стимулише моторику, графомоторику, комодацију ока, асоцијативно и функционално размишљање нашао је на добар пријем и код остале деце управо због свог интересантног и занимљивог приступа.
- Истраживања показују да је свака нова генерација све слабија и слабија. Имамо и други проблем а то је све већа појава развојних сметњи - дислексије, дисграфије. Сад је питање где то води. Нова медицинска открића тачно говоре где је проблем. Родитељи морају да схвате нови начин како би помогли детету у учењу. Када то урадимо можемо прећи на први део програма који обухвата развој мозга и способности. Други део је како дете да учи и то у складу са физиологијом. Још увек имамо оне системе учења када учитељ каже детету: „Прочитај лекцију пет, шест пута, па је понови данас, сутра, прекосутра.“ Мозак тако не ради. То је мучење детета. Дете дође у школу, одговара, добије рецимо четворку, петицу. За десет дана оно то не зна. Већина деце то заборави за годину дана као да никад није прочитало. Онда је питање зашто наша деца уче. За оцену? Ми морамо да схватимо да дете мора да учи јер га спремамо за живот. Некад је било правило: „Понављање је мајка знања“. И то је било у реду због ограниченог број информација на свету. Изволите у школу осам, дванаест, шеснаест година и то примењујемо док смо живи. Данас више то не може. На Форбсовој листи од десет најтраженијих занимања осам није постојало пре десет година. Шта то значи? Да спремамо децу за занимања која још не постоје. И ту је основно питање: „Па зашто ми спремамо децу? И како они да уче? Да уче напамет или да уче да мисле?“ Ми морамо да схватимо да је улога школе и родитеља да учимо децу да мисле. Е, онда можемо да направимо неки успех али пре тога морамо много ствари да урадимо. Прво иде развој мозга, ту су нам родитељи важни, онда рана стимулација у вртићу, затим учење и то да дете учи кроз игру, па тек онда да развија то функционално знање - истакао је др Ранко Рајовић.
Акредитовани семинар у Србији за школе и вртиће, који се примењује и у седам европских држава, а на коме се ради још у петнаест земаља средње Европе, прошло је око шездесет шабачких учитеља и двадесет васпитача. Прихваћен од стране деце са великим задовољством показао се више него одличан.
- Иако осмишљен за препознавање даровите деце када смо ушли у разред са овим системом учења увидели смо да одговара сваком детету, а посебно оној деци која су имала проблема са учењем. Напредак је евидентан. Све мање је лоших оцена. Деца после годину дана без грешке се сећају песмица, градива, лекција које су научили тим путем. Деца која су прошлог септембра у првом разреду научила песмицу овог септембра су изрецитовала хорски, без проблема. И родитељи би требали да буду задовољни али и да схвате колико је добро да се развија то функционално размишљање. Оно што би ми, као учитељи, волели је да се овај начин учења, који већ постоји у Предшколској установи и основним школама од првог до четвртог разреда, развије и у вишим разредима, средњим школама и факултетима - рекла је Милена Драгојевић, учитељица у ОШ „Вук Караџић“.
Током једно и по часовног дружења у препуној сали Шабачког позоришта присутни су имали прилику да доста тога сазнају о овом револуционарном начињу учења које деци свет знања отвара на много занимљивији и лакши начин.
- Осетили смо да је нама просветним радницима, родитељима, васпитачима потребна једна оваква трибина која говори о новим стиловима учења. Учитељима то и нису нови стилови учења јер смо прошли семинар др Ранка Рајовића тако да у свакој школи има по неки учитељ који ради по НТЦ систему учења. Наравно, не сваки дан и не сваку лекцију али понекад направи један искорак и уради напредак у учењу да деца лакше, брже и дуже памте. То смо желели да поделимо и са родитељима и свима онима који су заинтересовани за овај начин учења - изјавила је Сузана Мијушковић, председница Друштва учитеља Шабац.
О. Гавриловић

Најновији број

8. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa