Berza

  • aero 845 ▲ 0,12%
  • enhl 700 ⚫ 0,00%
  • fito 2.899 ⚫ 0,00%
  • glos 350 ▲ 20,27%
  • gmon 2.111 ▲ 0,24%
  • niis 685 ⚫ 0,00%
  • rso15102 123,70 ▼ -0,33%
  • rso18171 109,59 ▲ 5,99%
  • svrl 520 ▲ 0,97%
  • tgas 12.001 ▲ 0,01%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
(10. septembar 2015.)
U ŠABAČKOM POZORIŠTU ODRŽANA TRIBINA O NTC SISTEMU UČENjA „DA SE ZNANjE ZAVRTI KROZ IGRU“

UČITI DECU DA MISLE

U organizaciji Centra za stručno usavršavanje i Društva učitelja Šabac prošle srede u Šabačkom pozorištu roditelji, učitelji, nastavnici imali su priliku da iz prve ruke čuju o NTC sistemu učenja dr Ranka Rajovića. Osmišljen za prepoznavanje darovite dece ovaj način učenja koji stimuliše motoriku, grafomotoriku, komodaciju oka, asocijativno i funkcionalno razmišljanje našao je na dobar prijem i kod ostale dece upravo zbog svog interesantnog i zanimljivog pristupa.
- Istraživanja pokazuju da je svaka nova generacija sve slabija i slabija. Imamo i drugi problem a to je sve veća pojava razvojnih smetnji - disleksije, disgrafije. Sad je pitanje gde to vodi. Nova medicinska otkrića tačno govore gde je problem. Roditelji moraju da shvate novi način kako bi pomogli detetu u učenju. Kada to uradimo možemo preći na prvi deo programa koji obuhvata razvoj mozga i sposobnosti. Drugi deo je kako dete da uči i to u skladu sa fiziologijom. Još uvek imamo one sisteme učenja kada učitelj kaže detetu: „Pročitaj lekciju pet, šest puta, pa je ponovi danas, sutra, prekosutra.“ Mozak tako ne radi. To je mučenje deteta. Dete dođe u školu, odgovara, dobije recimo četvorku, peticu. Za deset dana ono to ne zna. Većina dece to zaboravi za godinu dana kao da nikad nije pročitalo. Onda je pitanje zašto naša deca uče. Za ocenu? Mi moramo da shvatimo da dete mora da uči jer ga spremamo za život. Nekad je bilo pravilo: „Ponavljanje je majka znanja“. I to je bilo u redu zbog ograničenog broj informacija na svetu. Izvolite u školu osam, dvanaest, šesnaest godina i to primenjujemo dok smo živi. Danas više to ne može. Na Forbsovoj listi od deset najtraženijih zanimanja osam nije postojalo pre deset godina. Šta to znači? Da spremamo decu za zanimanja koja još ne postoje. I tu je osnovno pitanje: „Pa zašto mi spremamo decu? I kako oni da uče? Da uče napamet ili da uče da misle?“ Mi moramo da shvatimo da je uloga škole i roditelja da učimo decu da misle. E, onda možemo da napravimo neki uspeh ali pre toga moramo mnogo stvari da uradimo. Prvo ide razvoj mozga, tu su nam roditelji važni, onda rana stimulacija u vrtiću, zatim učenje i to da dete uči kroz igru, pa tek onda da razvija to funkcionalno znanje - istakao je dr Ranko Rajović.
Akreditovani seminar u Srbiji za škole i vrtiće, koji se primenjuje i u sedam evropskih država, a na kome se radi još u petnaest zemalja srednje Evrope, prošlo je oko šezdeset šabačkih učitelja i dvadeset vaspitača. Prihvaćen od strane dece sa velikim zadovoljstvom pokazao se više nego odličan.
- Iako osmišljen za prepoznavanje darovite dece kada smo ušli u razred sa ovim sistemom učenja uvideli smo da odgovara svakom detetu, a posebno onoj deci koja su imala problema sa učenjem. Napredak je evidentan. Sve manje je loših ocena. Deca posle godinu dana bez greške se sećaju pesmica, gradiva, lekcija koje su naučili tim putem. Deca koja su prošlog septembra u prvom razredu naučila pesmicu ovog septembra su izrecitovala horski, bez problema. I roditelji bi trebali da budu zadovoljni ali i da shvate koliko je dobro da se razvija to funkcionalno razmišljanje. Ono što bi mi, kao učitelji, voleli je da se ovaj način učenja, koji već postoji u Predškolskoj ustanovi i osnovnim školama od prvog do četvrtog razreda, razvije i u višim razredima, srednjim školama i fakultetima - rekla je Milena Dragojević, učiteljica u OŠ „Vuk Karadžić“.
Tokom jedno i po časovnog druženja u prepunoj sali Šabačkog pozorišta prisutni su imali priliku da dosta toga saznaju o ovom revolucionarnom načinju učenja koje deci svet znanja otvara na mnogo zanimljiviji i lakši način.
- Osetili smo da je nama prosvetnim radnicima, roditeljima, vaspitačima potrebna jedna ovakva tribina koja govori o novim stilovima učenja. Učiteljima to i nisu novi stilovi učenja jer smo prošli seminar dr Ranka Rajovića tako da u svakoj školi ima po neki učitelj koji radi po NTC sistemu učenja. Naravno, ne svaki dan i ne svaku lekciju ali ponekad napravi jedan iskorak i uradi napredak u učenju da deca lakše, brže i duže pamte. To smo želeli da podelimo i sa roditeljima i svima onima koji su zainteresovani za ovaj način učenja - izjavila je Suzana Mijušković, predsednica Društva učitelja Šabac.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

15. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa