1. oktobar 2015.1. okt 2015.
U GALERIJI KULTURNOG CENTRA PREDSTAVLjEN BEOGRADSKI DIZAJN STUDIO „METAKLINIKA“

NE ODUSTAJATI

Zahvaljujući projektu istoričara umetnosti Filipa Kovačevića „Centar za savremenu umetnosti“, koji je od prošle godine postao deo redovnog programa Kulturnog centra, Šapčani su prošlog četvrtka imali priliku da se upoznaju sa radom beogradskog Dizajn studija „Metaklinika“. Osnovan 2008. godine, aktivan u polju kreativnih usluga, inicijativa i produkcije, nezvaisni studio specijalizovao se za rad u neobičnim produkcijskim okvirima i specifičnim komunikacionim formama.
- Bavimo se u suštini dizajnom. Uspeli smo da imamo studio koji je relativno ozbiljan, možda i previše ozbiljan za naše uslove, a da smo izbegli rad npr. za supermarkete. Uglavnom se bavimo dizajnom za neku vrstu internih komunikacija, premijum publikacija, ali i za ugostiteljstvo i razne druge oblasti. Ne funkcionišemo kao neka marketinška agencija nego kao dizajn studio - rekao je kreativni direktor Lazar Bodroža, jedan od osnivača.
Naporan rad, istrajnost i posvećenost desetak mladih kreativaca, među kojima se nalazi i Šapčanin Nemanja Manjenčić, doveli su „Metakliniku“ na poziciju istaknutih dizajnerskih studija sa širokom mrežom saradnika u celom regionu.
- U zavisnosti od trenutnog posla angažujemo nekada i spoljne saradnike. Sa eventualnim budućim saradnicima komuniciramo preko našeg sajta. Trenutno imamo sedam dizajnera i troje produkt menadžera, u žargonu zvanih akaunta, čija su zanimanja istoričarka umetnosti, fotograf i novinar - istakao je kreativni direktor i osnivač Nenad Trifunović.
U početku dosta dugo polje njihovog interesovanja bila je kultura, da bi prešli na tzv. visoki biznis. Danas, među klijentima, nalaze se i velike kompanije poput Naftne industrije Srbije.
- Jedan od naših najdražih klijenata iz oblasti kulture sigurno je Centar za kulturnu dekontaminaciju Beograda, a jedan od najdražih klijenata iz visokog biznisa Naftna industrija Srbije s kojima dosta tesno sarađujemo već skoro četiri godine. Imamo dosta klijenata. Radili smo i sa dosta ugostitelja što je uvek zanimljivo. To su projekti koji nam isto mnogo znače zbog iskoraka iz nekih ustaljenih okvira u smislu samog medija. Najreprezentativniji projekti koji nas najbolje prikazuju mogu se pogledati na našem sajtu - dodao je Bodroža.
Pored istrajnog rada uz dosta volje i entuzijazma opstaju u svetu dizajna s jasnom porukom da se u ove vode treba upustiti što ranije.
- Potrebno je što ranije naučiti kroz svoje greške kako bi samim tim postalu profesionalci. Mislim da tržište kasnije ne trpi greške. Ponekad zavidim ljudima što imaju tu vrstu slobode da prosto greše jer im klijenti neće zameriti. Mi smo počeli 2008. pred sam početak globalne ekonomske krize, koja nas je ovde na lokalu vratila tamo gde smo oduvek i bili pre nje. Možda bi bilo bolje da se sve to desilo ranije ali kada pogledamo unazad ne bi ništa menjali. Sigurno je da bismo se samo manje nervirali oko nekih stvari. Važno je ne odustajati što je nekako karakteristika mentaliteta na našim prostorima - poručio je Bodroža svima onima koji bi krenuli njihovim dizajnerskim stopama.

O. Gavrilović

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa