Инфо

Берза

  • aero 1.702 ▲ 0,12%
  • dinnpb 3.480 ▲ 1,61%
  • dnos 1.220 ▼ -2,94%
  • enhl 650 ▼ -4,41%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • gfom 230 ▲ 4,55%
  • infm 800 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.150 ▲ 1,94%
  • kmbn 2.198 ▲ 2,66%
  • niis 688 ▲ 0,15%
  • nssj 500 ⚫ 0,00%
  • pdcl 10.360 ⚫ 0,00%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • tgas 10.750 ▼ -0,48%
  • ztpk 418 ⚫ 0,00%
(1. октобар 2015.)
У ГАЛЕРИЈИ КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА ПРЕДСТАВЉЕН БЕОГРАДСКИ ДИЗАЈН СТУДИО „МЕТАКЛИНИКА“

НЕ ОДУСТАЈАТИ

Захваљујући пројекту историчара уметности Филипа Ковачевића „Центар за савремену уметности“, који је од прошле године постао део редовног програма Културног центра, Шапчани су прошлог четвртка имали прилику да се упознају са радом београдског Дизајн студија „Метаклиника“. Основан 2008. године, активан у пољу креативних услуга, иницијатива и продукције, незваисни студио специјализовао се за рад у необичним продукцијским оквирима и специфичним комуникационим формама.
- Бавимо се у суштини дизајном. Успели смо да имамо студио који је релативно озбиљан, можда и превише озбиљан за наше услове, а да смо избегли рад нпр. за супермаркете. Углавном се бавимо дизајном за неку врсту интерних комуникација, премијум публикација, али и за угоститељство и разне друге области. Не функционишемо као нека маркетиншка агенција него као дизајн студио - рекао је креативни директор Лазар Бодрожа, један од оснивача.
Напоран рад, истрајност и посвећеност десетак младих креативаца, међу којима се налази и Шапчанин Немања Мањенчић, довели су „Метаклинику“ на позицију истакнутих дизајнерских студија са широком мрежом сарадника у целом региону.
- У зависности од тренутног посла ангажујемо некада и спољне сараднике. Са евентуалним будућим сарадницима комуницирамо преко нашег сајта. Тренутно имамо седам дизајнера и троје продукт менаџера, у жаргону званих акаунта, чија су занимања историчарка уметности, фотограф и новинар - истакао је креативни директор и оснивач Ненад Трифуновић.
У почетку доста дуго поље њиховог интересовања била је култура, да би прешли на тзв. високи бизнис. Данас, међу клијентима, налазе се и велике компаније попут Нафтне индустрије Србије.
- Један од наших најдражих клијената из области културе сигурно је Центар за културну деконтаминацију Београда, а један од најдражих клијената из високог бизниса Нафтна индустрија Србије с којима доста тесно сарађујемо већ скоро четири године. Имамо доста клијената. Радили смо и са доста угоститеља што је увек занимљиво. То су пројекти који нам исто много значе због искорака из неких устаљених оквира у смислу самог медија. Најрепрезентативнији пројекти који нас најбоље приказују могу се погледати на нашем сајту - додао је Бодрожа.
Поред истрајног рада уз доста воље и ентузијазма опстају у свету дизајна с јасном поруком да се у ове воде треба упустити што раније.
- Потребно је што раније научити кроз своје грешке како би самим тим посталу професионалци. Мислим да тржиште касније не трпи грешке. Понекад завидим људима што имају ту врсту слободе да просто греше јер им клијенти неће замерити. Ми смо почели 2008. пред сам почетак глобалне економске кризе, која нас је овде на локалу вратила тамо где смо одувек и били пре ње. Можда би било боље да се све то десило раније али када погледамо уназад не би ништа мењали. Сигурно је да бисмо се само мање нервирали око неких ствари. Важно је не одустајати што је некако карактеристика менталитета на нашим просторима - поручио је Бодрожа свима онима који би кренули њиховим дизајнерским стопама.

О. Гавриловић

Најновији број

8. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa