12. novembar 2015.12. nov 2015.
GRAĐANSKA INICIJATIVA KORAK

TURISTIČKA PONUDA GRADA ŠAPCA

Savremeni čovek ima potrebu za odmorom, fiziološkim i psihičkim oporavkom, opuštanjem, uživanjem, zadovoljstvom i samopotvrđivanjem. Jedan deo ovih potreba svakako može da zadovolji u svakodnevnom okruženju, dok potrebe za distanciranjem od pritisaka, dinamike i rutine svakodnevice može da zadovolji samo povremenom promenom ustaljenog načina života. Usled toga se, kao vid osmišljavanja slobodnog vremena, javlja turistička ponuda.
Razvoj informacionih, komunikacijskih i saobraćajnih tehnologija omogućava intenzivnije kretanje turista. Traže se nova, autentična turistička područija, sa očuvanom prirodom i kulturnim sadržajima bliskim prirodi. Obogaćivanje sopstvenog života kroz zabavu i razonodu je pokretač velikog broja ljudi ka odredištima koja nude takve sadržaje, a pojedini društveni slojevi, zarad očuvanja zdravstvenog stanja ili psihofizičke radne sposobnosti, su redovni korisnici turističkih usluga.
Današnji turista je najpre dobro informisan. Za svoj novac traži određene vrednosti i kvalitetne sadržaje. Zbog toga će najpre posegnuti za internetom, kao mestom koje je najčešći prvi korak u obaveštavanju o određenom turističkom odredištu.
Pretpostavimo da se potencijalni turista odlučio da dođe u Šabac. Prve informacije će sigurno potražiti od najmerodavnije institucije - na zvaničnom sajtu grada Šapca. Tu će pronaći samo par šturih informacija i obaveštenje da Turistička organizacija grada Šapca postoji od 1995. godine, a da njene aktivnosti treba da budu očuvanje, zaštita i valorizacija turističkih vrednosti na nivou grada, iniciranje i osmišljavanje aktivnosti na unapređenju kvaliteta turističke ponude, koordinacija raznovrsnih aktivnosti i njihovo objedinjavanje u jedinstveni turistički proizvod, organizacija informativno-propagandnih i promotivnih funkcija, te razvoja seoskog i drugih vidova turizma.
Zbog toga je sledeći korak svakako poseta zvaničnom sajtu nadležne institucije - Turističke organizacije grada Šapca. Ukoliko je potencijalni turista državljanin Reublike Srbije, već na prvoj strani će primetiti da jedna javna služba ne poštuje Zakon o službenoj upotrebi jezika i da je sajt ispisan latiničnim pismom (što je uostalom slučaj i sa zvaničnim sajtom grada Šapca). Ukoliko je potencijalni turista stranac, neće pronaći nijednu opciju prevoda na neki od svetskih jezika kao što su engleski, nemački, ruski…
Nastavi li dalje da se upoznaje sa turističkim potencijalima grada Šapca, naš turista će shvatiti da se u gradu održava svega nekoliko manifestacija: večeri kupovine, plivanje za bogojavljenski krst, konjičke trke, Bubijada i Čivijada. Preostalih 360 dana u godini, u ovom gradu se ne dešava ništa. Ovaj grad nema ni istoriju, ni bogatu kulturu, ni arhitektonsko nasleđe. U njemu nisu živeli znameniti ljudi. U njemu ne postoje muzej i pozorište. U njemu se nemate gde smestiti, nemate gde ručati i popiti piće, nemate se gde zabaviti, a Šapčani u kupovinu (sajt koristi rogobatnu reč šoping ) najverovatnije putuju u susednu Republiku Srpsku. U Šapcu nema sportskih objekata, klubova i manifestacija koje bi valjalo posetiti. Pored Šapca ne protiče reka i ne postoji tvrđava na Starom gradu. U okolini Šapca nema istorijskog Mišara, nema Cera sa svojim lekovitim svojstvima, nema crkava, manastira ni arheoloških nalazišta. Nema ni istorijskih spomenika niti stratišta, nema se šta videti niti se koja uspomena poneti. Prema TOŠ, Šabac je grad gladi i bede koji treba zaobići u najširem luku. Pa ko bi onda poželeo da dođe Šabac i u njemu potroši svoj dinar? A Španija od turizma godišnje zaradi 60 milijardi evra!
Kao građani Šapca se pitamo šta je uzrok ovakvom pristupu prikazivanja našeg grada prema svetu: nezainteresovanost, nerad, nemar ili neznanje? A priroda nas je podarila prelepom okolinom. Istorija je u tu prirodu utkala prvorazredne kulturne objekte i spomenike nacionalnog značaja. Zbog navedenih propusta, netačnih i nepotpunih podataka iznetih na sajtu Turističke organizacije grada Šapca GI Korak će kod gradonačelnika grada Šapca će pokrenuti inicijativu:
1. Da se sajt Turističke organizacije grada Šapca temeljno preuredi i da se na njemu izlože svi turistički sadržaji i kapaciteti u gradu i okolini.
2. Da se podaci sa sajta objave u štampanom izdanju, koje bi ujedno bilo i odličan suvenir - uspomena na naš grad.
3. Da se u skladu sa obnovljenom turističkom ponudom izrade i novi suveniri.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa