Инфо

Берза

  • aero 1.675 ▼ -0,42%
  • dnos 1.103 ▼ -1,34%
  • fito 2.790 ▼ -0,36%
  • mtlc 2.020 ▼ -4,27%
  • niis 677 ▼ -0,29%
  • sjpt 141 ▲ 0,71%
(12. новембар 2015.)
ГРАЂАНСКА ИНИЦИЈАТИВА КОРАК

ТУРИСТИЧКА ПОНУДА ГРАДА ШАПЦА

Савремени човек има потребу за одмором, физиолошким и психичким опоравком, опуштањем, уживањем, задовољством и самопотврђивањем. Један део ових потреба свакако може да задовољи у свакодневном окружењу, док потребе за дистанцирањем од притисака, динамике и рутине свакодневице може да задовољи само повременом променом устаљеног начина живота. Услед тога се, као вид осмишљавања слободног времена, јавља туристичка понуда.
Развој информационих, комуникацијских и саобраћајних технологија омогућава интензивније кретање туриста. Траже се нова, аутентична туристичка подручија, са очуваном природом и културним садржајима блиским природи. Обогаћивање сопственог живота кроз забаву и разоноду је покретач великог броја људи ка одредиштима која нуде такве садржаје, а поједини друштвени слојеви, зарад очувања здравственог стања или психофизичке радне способности, су редовни корисници туристичких услуга.
Данашњи туриста је најпре добро информисан. За свој новац тражи одређене вредности и квалитетне садржаје. Због тога ће најпре посегнути за интернетом, као местом које је најчешћи први корак у обавештавању о одређеном туристичком одредишту.
Претпоставимо да се потенцијални туриста одлучио да дође у Шабац. Прве информације ће сигурно потражити од најмеродавније институције - на званичном сајту града Шапца. Ту ће пронаћи само пар штурих информација и обавештење да Туристичка организација града Шапца постоји од 1995. године, а да њене активности треба да буду очување, заштита и валоризација туристичких вредности на нивоу града, иницирање и осмишљавање активности на унапређењу квалитета туристичке понуде, координација разноврсних активности и њихово обједињавање у јединствени туристички производ, организација информативно-пропагандних и промотивних функција, те развоја сеоског и других видова туризма.
Због тога је следећи корак свакако посета званичном сајту надлежне институције - Туристичке организације града Шапца. Уколико је потенцијални туриста држављанин Реублике Србије, већ на првој страни ће приметити да једна јавна служба не поштује Закон о службеној употреби језика и да је сајт исписан латиничним писмом (што је уосталом случај и са званичним сајтом града Шапца). Уколико је потенцијални туриста странац, неће пронаћи ниједну опцију превода на неки од светских језика као што су енглески, немачки, руски…
Настави ли даље да се упознаје са туристичким потенцијалима града Шапца, наш туриста ће схватити да се у граду одржава свега неколико манифестација: вечери куповине, пливање за богојављенски крст, коњичке трке, Бубијада и Чивијада. Преосталих 360 дана у години, у овом граду се не дешава ништа. Овај град нема ни историју, ни богату културу, ни архитектонско наслеђе. У њему нису живели знаменити људи. У њему не постоје музеј и позориште. У њему се немате где сместити, немате где ручати и попити пиће, немате се где забавити, а Шапчани у куповину (сајт користи рогобатну реч шопинг ) највероватније путују у суседну Републику Српску. У Шапцу нема спортских објеката, клубова и манифестација које би ваљало посетити. Поред Шапца не протиче река и не постоји тврђава на Старом граду. У околини Шапца нема историјског Мишара, нема Цера са својим лековитим својствима, нема цркава, манастира ни археолошких налазишта. Нема ни историјских споменика нити стратишта, нема се шта видети нити се која успомена понети. Према ТОШ, Шабац је град глади и беде који треба заобићи у најширем луку. Па ко би онда пожелео да дође Шабац и у њему потроши свој динар? А Шпанија од туризма годишње заради 60 милијарди евра!
Као грађани Шапца се питамо шта је узрок оваквом приступу приказивања нашег града према свету: незаинтересованост, нерад, немар или незнање? А природа нас је подарила прелепом околином. Историја је у ту природу уткала прворазредне културне објекте и споменике националног значаја. Због наведених пропуста, нетачних и непотпуних података изнетих на сајту Туристичке организације града Шапца ГИ Корак ће код градоначелника града Шапца ће покренути иницијативу:
1. Да се сајт Туристичке организације града Шапца темељно преуреди и да се на њему изложе сви туристички садржаји и капацитети у граду и околини.
2. Да се подаци са сајта објаве у штампаном издању, које би уједно било и одличан сувенир - успомена на наш град.
3. Да се у складу са обновљеном туристичком понудом израде и нови сувенири.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa