Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(3. децембар 2015.)
САСТАНАК ОМБУДСМАНА ИЗ ЦЕЛЕ СРБИЈЕ У ШАПЦУ

ПРОБЛЕМИ СВУДА СЛИЧНИ

Прошле седмице Шабац је био домаћин дводневног састанка локалних омбудсмана Србије. Теме којима су се бавили биле су из различитих области, као што су: комунална, социјална, правна, а са којима се сусрећу у свом раду. Покровитељи скупа су мисија ОЕБС у Србији и град Шабац.
-Грађани нам се обраћају из много разлога, а последњих неколико година углавном због свог социјалног статуса. Без перспективе су, незапослени, немају новац. Можемо им помоћи саветодавно и бар дати неку наду. Не можемо да учинимо ништа конкретно јер омбудсман није ту да поправља социјални положај грађана, него да посаветује како да се превазиђу проблеми, рекао је шабачки заштитник грађана Милош Мијаиловић.
Грађани Суботице свом омбудсману се најчешће жале на топлану и цене њених услуга, односно искључења. Суботички заштитник грађана, Златко Маросиук истиче да је њихова надлежност регулисана градском Одлуком у којој стоји да су независни и самостални, иако их локална самоуправа финансира.
-Годишње нам се између 2.200 и 2.500 грађана јави за помоћ. Упућујемо их на који начин да се обрате надлежним органима. Осигурали смо присутност и видљивост у Суботици и грађани знају од кога треба да траже помоћ, наводи Маросиук, а канцеларија омбудсмана у овом граду има пет чланова.
Светлана Цветковић, заштитник грађана из Крушевца, такође каже да и у овом граду у последње две године грађани знају коме треба да се обрате за помоћ, мада тако није било од отварања канцеларије 2011. године.
-Препознали су нас као институцију која може да им помогне процесно или саветодавно. Сваког грађанина који нам се обрати дужни смо да саслушамо и помогнемо, па и тамо где нисмо надлежни да пружимо стручни савет или упутимо на други механизам заштите. Наша основна улога је контролна. Ми покрећемо поступак по притужби, обавештавамо субјекта контроле да је на његов рад поднета притужба и тражимо изјашњење. Када је притужба основана пружамо им могућност да сами отклоне недостатак и о томе нас обавесте. На тај начин и превентирамо да се исти случајеви десе поново, каже омбудсман из Крушевца и додаје да су и овом граду најчешће притужбе на рад комуналних предузећа.
Скуп је отворио градоначелник Шапца Небојша Зеленовић који је подсетио да је овај град међу првима у Србији увео институцију заштитника грађана. Сматра да се не ради само о заштити демократије и људских права, него и свакодневног живота и да се на тај начин омогућава грађанима да сва своја права остваре на одговарајући начин.
М.М.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa