Инфо

Берза

  • aero 1.687 ▲ 0,24%
  • alfa 33.600 ⚫ -0,00%
  • dinnpb 3.480 ⚫ 0,00%
  • epen 14.000 ▲ 4,46%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • gfom 148 ⚫ 0,00%
  • irtl 560 ⚫ 0,00%
  • kmbn 1.900 ▲ 0,80%
  • mtlc 2.037 ▲ 1,85%
  • niis 688 ▲ 1,18%
  • rmks 1.570 ▲ 4,53%
  • rso1491 141,90 ▲ 0,54%
  • rvst 1.950 ⚫ 0,00%
  • sjpt 140 ▲ 3,70%
  • tgas 11.000 ⚫ 0,00%
  • vzas 80 ⚫ 0,00%
(3. децембар 2015.)
У ОШ „СВЕТИ САВА“ НА МЕЂУНАРОДНИ ДАН ОСОБА СА ИНВАЛИДИТЕТОМ

ПОДРШКА ДЕЦИ АЛИ И РОДИТЕЉИМА

Поред трибине за родитеље др Биљане Павловић, психијатра, и систематског прегледа за све ученике, који је спровео др Дејан Павловић са својим тимом, указано на потребу сензорне собе која би омогућила развој сензорних вештина деце са сметњама у развоју
Годинама уназад запослени у ОШ „Свети Сава“ труде се да на Међународни дан особа са инвалидитетом дају свој допринос кроз различите активности. Тако је било и прошлог четвртка када су у посети овој образовној установи били др Дејан Павловић који је са својим тимом реализовао систематски преглед за све ученике, док је др Биљана Павловић, одржала трибину за родитеље на тему „Депресија“.
- Као и раније др Дејан Павловић је испред Покрета за Шабац са својим тимом реализовао систематски преглед за наше ученике. Сваки прегледани ученик је добио пакетић од фирме „Транском“ што их је посебно обрадовало. Истовремено, у просторијама школе психијатар Биљана Павловић је одржала трибину за родитеље након чега се дискутовало о различитим проблемима са којима се родитељи деце са сметњама у развоју сусрећу. Размењујући искуства са другима, родитељи наилазе на међусобно разумевање и схватају да нису усамљени у својим свакодневним проблемима - рекла је специјални педагог Јелена Мањенчић, стручни сарадник у ОШ „Свети Сава“.
Стратегија превенције и заштите од дискриминације, коју је влада Републике Србије усвојила у јуну ове године, препознаје особе са инвалидитетом као и даље осетљиву друштвену групу. Самим тим њени задаци, између осталог, су и стварање безбедног окружења за припаднике осетљивих друштвених група, унапређење степена толеранције према њима, искорењивање, односно сузбијање говора мржње и аката физичког и психичког насиља, јавно заговарање неопходности спречавања дискриминације и промовисања културе толеранције.
- Процена је да се милијарду људи са инвалидитетом широм света, а у Србији око 550.000, свакодневно суочава са многим препрекама како би се равноправно укључили у све друштвене токове. Особе са инвалидитетом немају једнак приступ заједници као остали грађани, што укључује превоз, запошљавање, образовање, друштвено и политичко учешће. Право на учешће у друштвеном животу је суштинско за стварање стабилних демократија активног грађанства и смањује неједнакости у друштву. Лајтмотив овогодишњег обележавања овог датума је укинути баријере и отворити врата за инклузивно друштво и развој за све. Ово је прилика да још једном позовемо надлежне да омогуће набавку сензорне собе која је преко потребна ОШ „Свети Сава“ за децу са сметњама у развоју. Терапија у сензорним собама је вид терапије која се све чешће користи у бројним установама за децу ометену у развоју - апеловао је др Павловић.
Хендикеп детета било које врсте за родитеље представља стресни догађај који се јавља изненада и неочекивао, а суочавањем са дијагнозом и прихватањем таквог детета значајан је ризик за појаву депресије. Како је истакла др Биљана Павловић код мајки је тај стрес више у вези са захтевношћу саме ситуације и појачаном потребом за бригом док је код очева више у вези са емоционалним прихватањем атипичног детета.
- Мајке су углавном те које највише времена проводе са децом и трпе највећи терет тако да оне и у највећем броју случајева, неких 29 одсто, испољавају већ знаке клиничке депресије. А велики проценат, негде око 50 одсто, мајки је аутистичне деце. Оне показује висок степен вулнерабилности када су у питању стресне породичне ситуације, изражен песимизам када је будућност детета у питању и коришћење анксиолитика и антидепресива. Премда се деци са сметњама у развоју тежи пружити сва могућа адекватна медицинска помоћ то, нажалост, није случај са њиховим родитељима. Они буду изостављени, препуштени сами себи. Да би се прихватило једно такво дете потребно је уложити много емоционалног и когнитивног ангажмана. Једноставно припремити родитеља да усклади нека своја очекивања са дететовим могућностима. Исто тако бих нагласила да постоји позитивни аспект старатељства над дететом са сметњама у развоју у смислу да се јавља та нека јача породична кохезија. Већа емоционална повезаност међу члановима породице. Јавља се бољи лични развој, бољи односи, сензитивност израженија за друге и бољи односи са професионалцима који пружају било какву врсту помоћи да ли деци да ли родитељима. Јако је битно имати сазнања које су то олакшавајуће а које отежавајуће околности прихватња једног таквог детета тако да бисмо на што бољи могући начин обезбедили подршку, едукацију и интеревенције у циљу адаптације родитеља који подижу дете са сметњама у развоју - истакла је др Павловић.
О. Гавриловић

Најновији број

13. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa