14. januar 2016.14. jan 2016.
U ŠABAČKOM POZORIŠTU PROŠLE SUBOTE „DEJSTVO GAMA ZRAKA NA SABLASNE NEVENE“

U TUNELU BEZNAĐA

Pod rediteljskim vođstvom Lilijane Ivanović glumice Aneta Tomašević, Sonja Milojević i Kristina Pajkić na Veliku scenu „Ljubiša Jovanović“ maestralnim ulogama donele svevremenu priču o posesivnoj majci koja pokušava da nađe zajednički jezik sa kćerkama tinejdžerkama
Prva premijera Šabačkog pozorišta u 2016. godine pokazala je zašto je ovo jedno od vodećih pozorišta u Srbiji kada su u pitanju postavke novih predstava. Tekst Pola Zindela „Dejstvo gama zraka na sablasne nevene“ koji je privukao pažnju pozorišnog sveta, ovenčanog i Pulicerovom nagradom, u režiji Lilijane Ivanović na Veliku scenu „Ljubiša Jovanović“ donela je sjajna ženska glumačka ekipa predvođena neponovljivom Anetom Tomašević. U prilog ovoj činjenici ide i rediteljkin komentar da je tek sad uspela zahvaljujući dobrom odabiru glumica da ostvari svoju desetogodišnju nameru.
Vanvremenska i vanprostorna priča, koja se može dogoditi bilo gde i bilo kada, smeštena na pozorišnu scenu u mučnoj atmosferi nemaštine i borbe da znanje ispliva iz životne čamotinje, u centar zbivanja stavila je pokušaj posesivne majke da nađe zajednički jezik sa ćerkama tinejdžerkama.
Beatris (Aneta Tomašević) besciljnost života pravda svojim propuštenim prilikama od toga da je mogla biti i balerina i frizerka samo da je izučila zanat, dok starija ćerka Rut (Sonja Milojević), bučna, svadljiva, velika je podrška svojoj sestri Tili (Kristina Pajkić) koja veruje u bezgraničnu moć atoma za dobrobit čovečanstva.
Kao imaginarni lik koji gravitira negde iza scene a putem telefonskog razgovora profesor Gudmen samo je jedan od onih koji su Beatris ludaču proganjali još od srednjoškolskih dana. I upravo taj nadimak obavijen sumornošću sadašnjosti, a pomenut u Rutinoj nameri da isprovocira i povredi majku, dovešće do konačnog sloma pred odlazak na Tilin najveći životni doživljaj - naučno takmičenje. Skamenjenog pogleda, otupela ali odlučna, u nameri da stan pretvori u čajdžinicu, prvi će nastradati zec, dečji ljubimac, a zatim i baba poverena na čuvanje za pedeset dolara mesečno.
Funkcionalna scenografija Nikole Nikolića u kojoj dominira skučeni, prenatrpani sobičak sa gajbicama i hrpama novina razasutim po podu, stavljen je u kontrast sa plakatom Vladimira Milojevića u kome na simboličan način devojka hita iz kaveza ka svetlosti.
Upravo ta svetlost ogleda se u Tilinoj borbi da iz sumornosti doma krene u svet nauke koji je već na samom početku ovekovečen prvom pobedom i priznanjem. I dok na sceni u gotovo zaleđenom trenutku uz zvuke jecaja ostaju majka i kćerke, prva odlučna da istraje u svojim namerama, a druge dve previše skrhane bolom, pitamo se: „Šta dalje?“. Upravo ta upitanost i jeste cilj svake dobre predstave u kojoj publici posle aplauza i spuštene zavese preostaje da presabere utiske koji su ove večeri po oslušnutim komentarima bili više nego odlični.
A kako ne bi kada je i ovoga puta Aneta Tomašević maestralno oživela lik žene u kojoj beznađe pliva u prostoti, bezvoljnosti, pomirenošću sa životom i gutljajem više, na trenutak obasjanog nadom i probuđenom brižnošću majke, Sonja Milojević razmaženu tinejdžerku koja na kraju ne preza da na što okrutniji način zbog svojih bubica do srži povredi majku, a Kristina Pajkić vrednu i radnu devojku željnu znanja i otkrivanja „dejstva gama zraka na sablasne nevene“. Više nego simbolično u životnoj sablasnosti nerazumevanja i tunelu beznađa po kome tumaraju majka i starija ćerka dok jedina svetlo spasa iz blata u kome su ogrezle vidi samo Tili.
Razlog više da svi oni koji su propustili premijeru večeras od 20 časova pogledaju reprizu.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa