Инфо

Берза

  • aero 1.705 ▲ 0,18%
  • alfa 33.506 ▼ -1,45%
  • dinnpb 3.480 ⚫ 0,00%
  • enhl 651 ▲ 0,15%
  • infm 800 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.052 ▼ -1,90%
  • kmbn 2.131 ▼ -3,05%
  • kmbnpb 681 ⚫ 0,00%
  • ming 500 ▲ 33,33%
  • niis 688 ⚫ 0,00%
  • rmks 2.600 ▲ 30,00%
  • sjks 2.300 ⚫ 0,00%
  • sjpt 133 ▼ -13,64%
  • tgas 10.750 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • tigr 41 ⚫ 0,00%
(11. фебруар 2016.)
Први Зимски сусрети уЧитеља Републике Србије у Крупњу

ДАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА

Како препознати аутентичне потребе деце у настави. Смањење агресије, неуспеха и осећања изолованости деце. Препознавање потреба деце
У Осноној школи „Боривоје Ж. Милојевић“ у Крупњу су у недељу 14. фебруара по први пут одржани Зимски сусрети учитеља под називом „Дан стручног усавршавања“ у облику различитих једнодневних програма стручног усавршавања у организацији Друштва учитеља Рађевине и Савеза учитеља Републике Србије. Пратећи програм семинара била је изложба уџбеника, наставних средстава и дечије штампе за основне школе.
- Овакав вид организовања посебно погодује малим друштвима учитеља јер осим њих полазници могу бити и предметни наставници основне школе, васпитачи у предшколској установи, стручни сарадници у предшколској установи или школи, сарадници, директори или помоћници директора. Било је присутно осам издавачких кућа које су изложиле своје уџбенике за 80-ак присутних учитеља и наставника који су се определили за рад у групама - говори Весна Лазаревић председница Друштва учитеља Рађевине.
Полазници семинара били су учитељи и наставници из Крупња и Рађевине, Малог Зворника и Лознице који су за своје присуство добили Уверење о учешћу на семинару (8 сати).
- Мој део предавања је обухватио праћење у напредовању ученика, начину на који савладавају школски програм, начину оцењивања и, што је најбитније, начину извештавања родитеља о томе како ученици напредују, како могу да им помогну, на који начин можемо да сарађујемо и како да их извештавамо о постигнутим резултатима. Ради се о једном од семинара са највишим просечним оценама. Све што је приказано је ауторско дело, неки инстументи су настали чак 2003. године када је кренула реформа и од тада се методе рада усавршавају, прихваћен је у целој Србији у складу са свим правилницима, развијао се са променама Закона и Правилника - истиче један од предавача професорка разредне наставе Мирела Лазић из Ужица.
Живимо у времену сталних промена у коме је веома битно препознати аутентичне потребе деце у настави са циљем смањења агресије и неуспеха, осећања изолованости деце. Суштина је да треба препознати индивидуалне потребе деце како би наставници према њима могли да оганизују наставу и омогуће да школа буде место где ће се деца добро осећати.
Професор струковних студија у Високој медицинској струковној школи у Ђуприји Татјана Симовић говори да уже подручје њеног деловања представља тежњу да се у спољној средини направи добра инфраструктура како би се деца са различитим потребама могла боље и са више стимуланса сналазити у средини у којој живе. Основна ствар код младих јесте незадовољена потреба за припадањем, они се не осећају својим у средини у којој живе. Они воле да иду у школу због друштва, тако кажу, али им школа није пријатно место. Одрасли су тако да могу више ствари да раде истовремено, могу пажњу да фокусирају на различите ствари али школа нема капацитете да таквој деци одржи наставу, школа је за њих досадна. Трудимо се да на време препознамо потребе деце, шта она воле да уче, али је начин на који их подучавамо различит. Потенцирамо креативно учење, како би се деца запитала шта је суштина у томе шта наставник предаје, шта је суштина тог знања и које вештине они стичу у животу, деца то знају да препознају. Већина деце су размажена и презаштићена тако да тешко одржавају пажњу. Креативно учење и подучавање је решење - истиче Татјана Симовић, лекар по образовању и специјалиста из области јавног здравља.
Душан Жугић

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa