KAKO NAM MEDIJI FORMIRAJU SVEST
PEČAT JAVNOG SERVISA
Kad uveče u pola osam preko osvetljenog ekrana zvekne pečat na potvrdu da je Javni servis vlasništvo građana Srbije i da nam to daje pravo da znamo sve, ispred televizora zasedne višemilionski auditorijum, bezmalo cela Srbija. Jer, zaboga, počinje Dnevnik, a to se nesme propustiti. Tu je istina. Tu ćemo saznati šta je to što je obeležilo dan za nama.
I tako svakoga dana, iz godine u godinu, Srbija dreždi ispred svog Dnevnika, od deteta u kolevci do starca na izdisaju. Budući da na ekranu nije istaknuta u na crvenoj pozadini ona brojka sa porukom: Ne preporučujemo mlađim od 12 godina, ovu emisiju gledaju svi uzrasti, tako da se slobodno može reći da je Dnevnik porodična emisija par ekselans.
Trepću, dakle, piplimetri, a Uprava RTS sa ponosom i, sa svog aspekta potpuno opravdano, ističe da ovu emisiju gleda toliko i toliko miliona gledalaca, da je po gledanosti neprevaziđena na srpskom medijskom prostoru i tako dalje, uzduž i popreko. I svi su zadovoljni: Javni servis što je, konačno, stekao poverenje cele nacije, a mi, građani, što imamo Dnevnik koji nam daje objektivan i celovit pregled stvarnosti.
U tom opštem zadovoljstvu i međusobnom poverenju između Javnog servisa i građana, neosetno se izgubilo nekoliko važnih pitanja: koliko informacije plasirane u pomenutoj emisiji utiču na formiranje javnog mnjenja, kako nam formiraju svest i kako doprinose uspostavljanju sistema vrednosti kod nas građana. A ta pitanja su, složićete se mnogo važna, jer od njih direktno zavisi kakvo ćemo društvo biti i čemu ćemo kao pojedinci težiti.
I tako svakoga dana, iz godine u godinu, Srbija dreždi ispred svog Dnevnika, od deteta u kolevci do starca na izdisaju. Budući da na ekranu nije istaknuta u na crvenoj pozadini ona brojka sa porukom: Ne preporučujemo mlađim od 12 godina, ovu emisiju gledaju svi uzrasti, tako da se slobodno može reći da je Dnevnik porodična emisija par ekselans.
Trepću, dakle, piplimetri, a Uprava RTS sa ponosom i, sa svog aspekta potpuno opravdano, ističe da ovu emisiju gleda toliko i toliko miliona gledalaca, da je po gledanosti neprevaziđena na srpskom medijskom prostoru i tako dalje, uzduž i popreko. I svi su zadovoljni: Javni servis što je, konačno, stekao poverenje cele nacije, a mi, građani, što imamo Dnevnik koji nam daje objektivan i celovit pregled stvarnosti.
U tom opštem zadovoljstvu i međusobnom poverenju između Javnog servisa i građana, neosetno se izgubilo nekoliko važnih pitanja: koliko informacije plasirane u pomenutoj emisiji utiču na formiranje javnog mnjenja, kako nam formiraju svest i kako doprinose uspostavljanju sistema vrednosti kod nas građana. A ta pitanja su, složićete se mnogo važna, jer od njih direktno zavisi kakvo ćemo društvo biti i čemu ćemo kao pojedinci težiti.
Najnoviji broj
18. april 2024.