25. februar 2016.25. feb 2016.
Kvalitetno i inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji

VRTIĆI BEZ GRANICA

Poboljšanje uslova za rast i razvoj dece predškolskog uzrasta. Jak identitet zajednice i osećaja pripadanja. Deca zaslužuju veću pažnju i integrisanu brigu
U Predškolskoj ustanovi „Naša radost“ u Krupnju u četvrtak 25. februara 2016. godine održan je okrugli sto na temu „Svi zajedno u aktivnostima na stvaranju boljih uslova za rast i razvoj dece predškolskog uzrasta“ sa ciljem da se rezimiraju rezultati projekta „Vrtići bez granica 2 - kvalitetno inkluzivno predškolsko vaspitanje u Srbiji“ realizovanog u krupanjskoj opštini u protekle dve godine. Projekat je podržan od strane UNICEF, Švajcarske agencije za razvoj i saradnju, Ministarstva za prosvetu, nauku i tehnološki razvoj, Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i opštine Krupanj koji koordinira i sprovodi CIP - Centar za interaktivnu pedagogiju. U radu su učestvovali i predstavnici različitih institucija iz lokalne samouprave: Opština Krupanj, Dom zdravlja, Crveni krst, Centar za socijalni rad, Dom kulture, Osnovna škola.
Jedan od glavnih ciljeva predstavlja unapređenje uključivanja dece predškolskog uzrasta u predškolsko vaspitanje i obrazovanje kako bi se lakše došlo do što većeg broja dece i dece iz društveno osetljivih grupa kojima je takođe mesto u predškolskom vaspitanju i obrazovanju, sa željom da se kroz različite akcije i inicijative u lokalnoj zajednici deci pruže najbolji uslovi za normalan razvoj.
- U Krupnju postoji jak identitet zajednice, osećaj pripadanja što je velika snaga na koju zajednica treba da se osloni. To je nešto što ova zajednica ima, treba da zadrži, neguje i nastavi da i dalje brine o deci kako bi imala decu koja će brinuti o zajednici. Treba iskoristiti lokalne resurse i udružiti inicijative na zajedničkom zadatku, naći zajedniči imenitelj na osnovu koga bi se više podržao rani razvoj i rano učenje dece - govori Dragana Koruga iz Centra za interaktivnu pedagogiju u okviru izlaganja na temu „Pravedan sistem - briga o deci i porodicama iz društveno osetljivih grupa“.
Krupanj je sredina koja nema dovoljno razvijene privredne potencijale pri čemu se javlja finansijski problem koji je veoma izražen. Međutim, upravo zahvaljujući pripadanju zajednica uz dobru samoorganizaciju može mnogo da se „kapitalizuje“. Zapravo, jedan od zadataka je poboljšanje kvaliteta programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, odnosno projektovanje smernica koje bi popravile taj kvalitet polazeći od nekih najnovijih teorijskih polazišta.
- Današnja diskusija je imala akcenat da lokalnoj zajednici skrene pažnju da je neophodna integrisana briga o deci. Svako sa svoga aspekta može da ima ulogu u brizi o deci i stvaranju boljih uslova za njihov rast i razvoj. Deca zaslužuju veću pažnju i pomalo su neopravdano marginalizovana, njihove potrebe u društvu treba staviti na prvo mesto kada je u pitanju vaspitni i obrazovni sistem, kao i sistem socijalne zaštite. U Krupnju imamo pozitivna iskustva, pripremiti dete za život znači praktikovati život od početka. Deca kroz rešavanje određenih životnih situacija stvaraju svakodnevna iskustva - ističe Staniša Čabarkapa mentor na realizaciji projekta „Vrtići bez granica 2“ govoreći na temu „Koraci ka kvalitetnoj praksi u optimizaciji mreže predškolskog vaspitanja i obrazovanja“.
Zaljučci okruglog stola su i da većina dece ne želi da uči nešto što nije deo njihovog interesovanja. U predškolskom vaspitanju i obrazovanju je veoma bitno iskoristiti početnu dobrobit dece, osećanje trenutnog zadovoljstva gde je uloga vaspitača da to zadovoljstvo podstiče prepuštajući im inicijativu i davajući probleme koje će rešavati. Na taj način deca će problemski sticati znanja i veštine integrisanog učenja koja celovito deluju na ličnost deteta.
D. Žugić

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa