Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(10. mart 2016.)
INTERNET POSTAJE SVE ANGAŽOVANIJI MEDIJI U IZBORNOJ KAMPANjI

NE DONOSI POBEDU, UTIČE NA PORAZ

Internet je idealna prilika za izbornu kampanju. Mogućnost da se dopre do velikog broja korisnika, odnosno birača, neiziskuje velika sredstva za reklamiranje, nema cenzure i nema izborne tišine.
Gotovo sve šabačke partije imaju svoje prezentacije na netu. Svakako da su najpopularniji fejsbuk i tviter. Najviše „lajkova“ ima gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović, oko 9.600. Kada je reč o strankama, broj pratilaca se kreće od nekoliko stotina do blizu 2.000.
- Stoji da vođenje kampanje na internetu neće doneti pobedu, ali ignorisanje interneta garantuje izborni poraz. Zato je danas nemoguće zamisliti političku kampanju bez upotrebe društvenih medija. Masovnost, pristupačnost i jednostavnost njihove upotrebe nameću ih možda i kao najbolji kanal komunikacije sa biračima ““ kaže za “Glas Podrinja“ Dragan Stevović, stručnjak za marketing i oglašavanje na internetu.
Prema njegovim rečima, sve više stranaka to razume i zato sve veći deo budžeta odvajaju za onlajn oglašavanje. Taj deo će i ove godine, kako ističe, biti nerealno mali, ali ipak procentualno veći nego na prošlim izborima.
- Drugo je pitanje kako naši političari koriste društvene mreže.
Pre nekoliko godina bilo je potrebno biti aktivan na mrežama da bi od toga bilo neke koristi. Tada je bila najaktivnija sadašnja vladajuća stranka. Tadašnja demokratska vlast ignorisala je društvene mreže. Rezultati izbora su nam poznati ““ dodaje naš sagovornik.
Od tada se mnogo toga promenilo. Nije, međutim, dovoljno više biti prisutan i aktivan na društvenim mrežama. Danas je u političkom marketingu na društvenim mrežama mnogo bitnije kakva se poruka šalje i na koji način.
- Na društvenim mrežama ne prolazi klasičan politički jezik, jezik iz saopštenja ““ opozicija „vladajuća stranka nije ispunila očekivanja“ ““ pozicija “Vlada smanjila nezaposlenost“. Društvene mreže i “odmereno“nikako ne idu zajedno. Prolaze ekstremne izjave, neobični stavovi, kreativni i „otkačeni“ predlozi za rešavanje društvenih problema. Bitno je da ovi stavovi budu izrečeni u nekoj čudnoj formi i da se koristi jasan i jednostavan jezik, neočekivan od političara ““ navodi Stevović.
Prof. dr Novica Milić je ovaj princip nazvao „provokacija kao komunikacija“.
- Po tom principu vetar u jedra od društvenih mreža dobio je Saša Radulović. On “ne osuđuje“ niti zove da “pogledamo grafikon koji pokazuje podatke“¦“. Ne, on predlaže “Reset“ kompletnog sistema. Stranke koje to budu shvatile imaće najveću korist od digitalnih medija na predstojećim izborima ““ zaključuje Stevović.
N. K.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa