Инфо

Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(10. март 2016.)
ИНТЕРНЕТ ПОСТАЈЕ СВЕ АНГАЖОВАНИЈИ МЕДИЈИ У ИЗБОРНОЈ КАМПАЊИ

НЕ ДОНОСИ ПОБЕДУ, УТИЧЕ НА ПОРАЗ

Интернет је идеална прилика за изборну кампању. Могућност да се допре до великог броја корисника, односно бирача, неизискује велика средства за рекламирање, нема цензуре и нема изборне тишине.
Готово све шабачке партије имају своје презентације на нету. Свакако да су најпопуларнији фејсбук и твитер. Највише „лајкова“ има градоначелник Шапца Небојша Зеленовић, око 9.600. Када је реч о странкама, број пратилаца се креће од неколико стотина до близу 2.000.
- Стоји да вођење кампање на интернету неће донети победу, али игнорисање интернета гарантује изборни пораз. Зато је данас немогуће замислити политичку кампању без употребе друштвених медија. Масовност, приступачност и једноставност њихове употребе намећу их можда и као најбољи канал комуникације са бирачима ““ каже за “Глас Подриња“ Драган Стевовић, стручњак за маркетинг и оглашавање на интернету.
Према његовим речима, све више странака то разуме и зато све већи део буџета одвајају за онлајн оглашавање. Тај део ће и ове године, како истиче, бити нереално мали, али ипак процентуално већи него на прошлим изборима.
- Друго је питање како наши политичари користе друштвене мреже.
Пре неколико година било је потребно бити активан на мрежама да би од тога било неке користи. Тада је била најактивнија садашња владајућа странка. Тадашња демократска власт игнорисала је друштвене мреже. Резултати избора су нам познати ““ додаје наш саговорник.
Од тада се много тога променило. Није, међутим, довољно више бити присутан и активан на друштвеним мрежама. Данас је у политичком маркетингу на друштвеним мрежама много битније каква се порука шаље и на који начин.
- На друштвеним мрежама не пролази класичан политички језик, језик из саопштења ““ опозиција „владајућа странка није испунила очекивања“ ““ позиција “Влада смањила незапосленост“. Друштвене мреже и “одмерено“никако не иду заједно. Пролазе екстремне изјаве, необични ставови, креативни и „откачени“ предлози за решавање друштвених проблема. Битно је да ови ставови буду изречени у некој чудној форми и да се користи јасан и једноставан језик, неочекиван од политичара ““ наводи Стевовић.
Проф. др Новица Милић је овај принцип назвао „провокација као комуникација“.
- По том принципу ветар у једра од друштвених мрежа добио је Саша Радуловић. Он “не осуђује“ нити зове да “погледамо графикон који показује податк哦“. Не, он предлаже “Ресет“ комплетног система. Странке које то буду схватиле имаће највећу корист од дигиталних медија на предстојећим изборима ““ закључује Стевовић.
Н. К.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa