2. jun 2016.2. jun 2016.
U ŠKOLI U DRAGINjU ODRŽANA MEDIJSKA PREZENTACIJA PROJEKTA “INKLUZIJA KROZ PODRŠKU OBRAZOVANjU“

ŠKOLA JE KLjUČNA TAČKA

Od kraja prošle godine koceljevačka opština sprovodi projekat “Inkluzija kroz podršku obrazovanju“ koji za ciljnu grupu ima romsku decu i mlade. Projekat koji će trajati 18 meseci i čija je ukupna vrednost oko 201,5 hiljada evra realizuje se u partnerstvu sa OŠ “Mića Stanojlović“ i udruženjem građana “Centar za razvoj i demokratiju Roma Koceljeve“.
Kako su istakli organizatori medijske prezentacije Inkluziju kroz podršku obrazovanju finansira Evropska unija i on predstavlja deo projekta “Podrška Evropske unije inkluzivnom društvu“ koju EU finansira sa 5.4 miliona evra a sprovodi Delegacija EU u našoj zemlji u saradnji sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Predsednik koceljevačke opštine je istakao da je ova lokalna samouprava još pre gotovo jedne decenije integracijom predstavnika romske populacije u organe vlasti na lokalnom nivou prepoznala potrebu da kreiranjem lokalne politike pruži znatno veću podršku socijalno ugroženom romskom stanovništvu u poboljšanju njihovog položaja, te da je od tada do danas realizovan niz projekata.
- U oblasti obrazovanja ulažemo najviše sredstava i tu postižemo najbolje rezultate. Obezbedili smo i obezbeđujemo uslove školovanja ne samo romske već i srpske dece u školi u Draginju rekonstrukcijom objekta škole. Obezbeđen je potpun obuhvat dece, smanjeno osipanje romske dece iz obrazovnog sistema a uspeh poboljšan. Svi učenici romske nacionalnosti imaju besplatan prevoz u osnovnu i srednju školu, besplatne udžbenike i užinu - rekao je Dušan Ilinčić i podsetio da se dosta toga uradilo i u oblasti zdravstvene i socijalne zaštite, stanovanja Roma i zapošljavanja.
- Projekat “Evropska podrška inkluzivnom društvu“, koji EU finansira sa 5,4 miliona evra u vidu 28 grantova, realizuje se u 36 gradova i opština u Srbiji do kraja naredne godine. Opština Koceljeva je jedna od tih lokalnih samouprava. Jedna smo od 15-ak opština u Srbiji od 160 koja ima šanse, zahvaljujući dobrom timu, da sve donacije ovog tipa koje dolaze u našu zemlju preusmeravamo u ovu opštinu- napomenuo je Ilinčić i pohvalio trud i zalaganje zaposlenih u školi u Draginju jer je rad u ovoj obrazovnoj ustanovi, kako je istakao, specifičan zbog činjenice da su nastavnici i učitelji neretko suočeni sa potrebom da budu prvenstveno dobri psiholozi a ponekad i policajci.
Govoreći o projektu direktor ove škole Dragana Đurić je izjavila da je jedan od ciljeva poboljšanje materijalno-tehničkih uslova, te da je u ovom slučaju reč o sanaciji i rekonstrukciji fiskulturne sale i nabavci opreme i rekvizita za nastavu fizičkog vaspitanja.
- U okviru projekata koje smo ranije realizovali uspeli smo da ovu školu dovedemo na jedan značajno bolji nivo materijalno-tehničke opremljenosti jer je rekonstruisan krov koji je prokišnjavao, rekonstruisane su u potpunosti elektro-instalacije, sanitarni čvor koji je bio u vrlo lošem stanju takođe i sada je na red došla fiskulturna sala koja će biti ovoga leta renovirana - rekla je Đurić.
- Projekat takođe obezbeđuje ishranu učenika dok su u školi, posebnu obrazovnu dodatnu nastavu učenicima koji imaju slabija obrazovna postignuća, učenicima koji se posle dužeg odsustva iz škole vraćaju i takođe predviđa obezbeđivanje udžbenika i da učinimo sredinu u kojoj borave što prijatnijom, u kojoj će se bolje osećati i imati možda dodatnu motivaciju za boravak u školi i bolji rad - zaključila je Đurić.
Osim romske dece korisnici usluga projekta su i deca iz siromašnijih seoskih porodica koja takođe imaju poteškoća u učenju i kojima je materijalna pomoć svakako potrebna. Stoga direktorka škole smatra da je podrška porodici najveća podrška deci.
Konstantnost u radu sa romskim porodicama i ukazivanje na ključnu ulogu obrazovanja jedan je primarnih zadataka kojim se bavi udruženje građana “Centar za razvoj i demokratiju Roma Koceljeve“.
- Prepoznali smo da je obrazovanje glavni segment kojim treba da se bavimo jer ako dete obrazujemo onda će sve ići lakše. Ako ono ima obrazovni status takav da mu obezbeđuje egzistenciju, onda ga nećemo videti pred vratima Centra za socijalni rad već u nekoj firmi. Ulaganje u školu jeste najbolje ulaganje koje daje vidljive rezultate na duge staze. Istina je da je jedan deo dece bio gladan i to je fakat. Ali ono što je evidentno je da mi sada imamo mnogo bolju situaciju nego pre. Naša obaveza je da nametnemo obrazovanje i stavimo ga u prvi plan. Roditelji romske dece često ne mogu to da prihvate jer ni sami nisu obrazovani ali čini mi se da polako i oni shvataju da je obrazovanje ipak ključna tačka - zaključio je predsednik ovog udruženja i pedagoški asistent u školi u Draginju Zoran Petrović.
Koordinatorka projekta Ljiljana Josić istakla je da je opština Koceljeva svetao primer rešavanja problema Roma.
- Kao neko ko već osam godina sarađuje sa koceljevačkom opštinom i sa romskom nevladinom organizacijom kao i školom mogu da kažem da je ono što je jako bitno i pohvalno kod Koceljeve to da je zaista retka pojava u Srbiji da se opština toliko angažuje na problematici Roma. Kada sam došla ovde ova opština je bila poprilično mala i mrtva i nije imala gotovo ništa. Međutim, ono što ima to je prepoznatljiv tim ljudi koji su spremni da se angažuju i da rade i zato je ovde učinjeno mnogo - ocenila je koordinatorka projekta.
Vesna Bošković

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa