Инфо

Берза

  • aero 831 ▼ -15,12%
  • alfa 33.000 ⚫ 0,00%
  • aven 1.050 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.202 ⚫ 0,00%
  • fint 525 ▲ 0,96%
  • fito 2.720 ⚫ 0,00%
  • gmon 1.700 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • ikrb 50 ⚫ 0,00%
  • insj 8.009 ▼ -0,55%
  • jesv 5.100 ▼ -5,56%
  • jgelm 2.977 ⚫ 0,00%
  • kmbnpb 840 ▼ -1,18%
  • niis 686 ▲ 0,29%
  • pmli 478 ▼ -4,21%
  • ppva 812 ▲ 1,50%
  • ptlk 25 ⚫ 0,00%
  • sjpt 179 ▲ 2,87%
  • stup 5.900 ⚫ 0,00%
  • svrl 603 ⚫ 0,00%
  • vjdn 671 ⚫ 0,00%
(30. септембар 2010.)
ШАБАЧКА ЖЕЛЕЗНИЦА ИЗМЕЂУ ТАВОРЕЊА И ПЕРСПЕКТИВА

НОВИ ВОЗОВИ ЗА БОЉА ВРЕМЕНА

Не тако давно железничком пругом која Шабац повезује са Румом и Босном и Херцеговином годишње је превожено преко милион и по тона роба. Експрес путнички воз „Мачва експрес“ био је директна линија између Шапца и Београда. Данас капацитети пруге, која је добрим делом реконструисана, нису ни издалека искоришћени. Завршетком железничког Коридора 10 и Коридора 11, а посебно завршетком пруге Ваљево - Лозница, капацитети шабачке пруге биће стављени у пуну функцију. Боља времена стижу већ 2012. године
Пре само две деценије железничком пругом која пролази кроз Шабац и која у дужини од 100 километара Шабац повезује са Румом и са Босном и Херцеговином, превожено је годишње преко милион и по тона роба. Станица у Шапцу била је значајно одредиште не само за транспорт роба, већ и за превоз великог броја путника који су преко Руме путовали у Београд или у друге градове Србије, а преко Лознице у Босну и Херцеговину и даље на Запад. Брзи воз „Мачва експрес“ био је директна линија која је повезивала Шабац са Београдом. Укратко, капацитети пруге која деценијама Шабац преко мостова на Сави и Дрини повезује са националном и међународном железничком мрежом, били су у великој мери искоришћени. Железница је, уз реку Саву и друмски пут који Шабац повезује са аутопутем и магистралним путем за Лозницу, била незаобилазан инфраструктурни потенцијал, на који се наслањао целокупни привредни развој ове регије. Тадашњи гигант српске и југословенске привреде, ХИ „Зорка“ највећи део својих ресурса, који су производили преко милион тона производа, наслањала је на железницу.
А онда се све променило. Привреда је стала, ХИ „Зорка“ је почела полако да пропада, опала је производња, а самим тим и промет роба. Аутобуски превоз и друмски саобраћај у целини, гурнули су у запећак превоз путника железницом и пруга према Руми и Лозници почела је полако да замире.

Најновији број

14. фебруар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa